◀004▶

U & I
Please Subscribe to read the full chapter

[CONTENTID1] ◀004▶ [/CONTENTID1]

[CONTENTID2]

 

Aku terpaksa memapah Baekhyun yang berat itu ke dalam rumah sendirian. Habis sakit kaki aku. Sudahlah aku ni kecil aje. Kecil ke? Whatever. Apa-apa pun Baek, janganlah pengsan dekat depan rumah ni. Aku dah tak larat ni.

Setelah beberapa minit berhempas pulas memapah Bacon, akhirnya kami berjaya melangkah masuk ke rumah. Namun, suasana rumah aku sunyi. Mana mama? Ni mesti dah cabut lari. Aku tahu sangat perangai mama tu. Waktu aku perlukan dia, sememangnya dia akan menghilang.

“Kau tunggu sini, aku pergi ambik ais,” ujarku lembut. Namun belum sempat aku melangkah, Baekhyun menahan aku. Aku memandangnya.

“Temanlah aku dekat sini,” kata Baekhyun sambil menayang muka 20 sen. Nak aje aku tumbuk muka dia. Comel gila. Lagi comel dari si Luhan tu. Eh? Jap! Sejak bila aku dah pandai mengaku yang monkey tu comel? Apa-apalah!

“Fine,” aku melabuhkan punggung di sebelah Baekhyun. Bacon itu sudah tersenyum kegembiraan.

“Thanks,” katanya lalu melentokkan kepalanya ke bahu aku. Disebabkan aku ini jenis yang berhati perut, aku membiarkan saja. Apa? Diakan BFF aku merangkap boyfriend tak rasmi aku.

Dalam ramai-ramai kawan aku, aku paling rapat dengan Baek. Kadang-kadang aku rasa macam dia ni kembar kedua aku pulak lepas Luhan.

Baekhyun memejamkan matanya rapat. Cuba mengusir segala kesakitan yang bertandang ketika itu. Aku langsung tidak tahu betapa peritnya kesakitan yang ditanggung oleh Baek hanya menguak rambutnya yang menutup sebahagian dahinya.

‘Maafkan aku Bomi,’ gumamnya. Wajahku direnungnya seketika dan sebelum dia memejamkan matanya kembali. Tanpa aku sedari air, sekali lagi mata Baek mengalir.

Remote TV dicapai dan butang on ditekan. Aku cuba mencari channel yang menyiarkan rancangan yang seronok untuk ditonton. Tetapi, tiada satu pun yang berjaya menarik minat aku.

“Yah, grandma!! Lelaki mana kau bawak balik ni!?” sergah Luhan dari arah belakang. Aku memegang dadaku. Terkejut siot. Nasib baik jantung aku masih sihat. Sergahan Luhan telah membuatkan Baekhyun membuka matanya luas dan memegang dadanya.

Monkey ni sengaja menggali kubur sendiri ke apa. Orang tengah syok layan channel yang tak best boleh pulak main jerit-jerit.

“YAH MONKEY!!!” jeritku lalu bangun dan bercekak pinggang menghadap Luhan. Baekhyun bersandar di sofa. Sebelah tangannya diletakkan di atas dadanya dan sebelah lagi memegang kepalanya.

“What?” Luhan menayang muka tidak bersalah. Nak aje aku melempang muka dia tu. Lu fikir comel sangatlah muka lu tu? Ya, memang aku akui dia AGAK comel tapi Baek lagi comel!

Belum sempat aku berkata apa-apa, Bacon mencuit lenganku. Aku memandang Baekhyun yang berada di sisiku.

“Kenapa?” soalku. Wajah Baekhyun kembali pucat dan kali ini lebih pucat dari yang sebelum ni. Peluh mula keluar membasahi wajahnya yang berkerut.

“Baek, kau okey?” aku menekup pipinya. Baek hanya tersenyum dan mengangguk.

“Ss… sikit aje. Aku- ahh…” Baekhyun mengerang kesakitan. Aku sudah tidak tahu hendak berbuat apa. Baekhyun, jangan sakit. Kalau aku mampu memindahkan penyakit Baekhyun, sudah lama aku pindahkan ke diri aku sendiri.

Aku tak sanggup melihat dia menderita lagi. Dia memang nampak sihat dan ceria. Itu semua cuma lakonan untuk mengaburi mata sahabat-sahabatnya. He just pretend to be strong walaupun kenyataannya dialah yang paling lemah di antara mereka semua.

“Dia kenapa?” soal Luhan lalu mengambil tempat di sebelah Baekhyun.

“Sakit,” jawabku sepatah.

“Ahh…” Baekhyun mengerang lagi. Aku sudah tidak sanggup melihat Baek kesakitan lagi. Keadaan dia amat amat membimbangkan aku.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
starlight_miss
Selamat berpuasa kpd muslims!!!

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
loveYM
#2
Chapter 27: 1. Happy ending
2. Bomi/Luhan
3. Up to you.. hehe
Minji06 #3
Chapter 27: 1. Happy ending
2. BomiXLuhan
3. Kasi kena langgar kete..haha^^
4. Ntah..

* itu lah jawapannya kepada soalan awk^^ Update cpt..dh lama saye tunggu..hehe
yasmin16 #4
Chapter 27: Author cpt lh x sbr nk tu endingnye....hehehe
girly_girl25 #5
Chapter 24: Author !!!kasi aira mmpus nnty , dsr x knang budi
Punya org!!
nickyshanz #6
Chapter 24: Arhhh.. my luhan dh bgun akhirnya
yasmin16 #7
Chapter 24: Waaa...luhan dh sedar!bestnyer...update soon!\
Nabila_Pss
#8
Author palli update okay fanfic ni memang the best yg saya pernah baca!!!!!^.^
amani123
#9
Chapter 24: sabor je la saya dgn aira ni author nak je saya upah orang untuk bunuh dia ni btw update soon