◀026▶

U & I
Please Subscribe to read the full chapter

[CONTENTID1] ◀026▶ [/CONTENTID1]

 

[CONTENTID2]

Aku melangkah masuk ke kelas hari ini dengan senyuman di bibir. Why? Sebab aku dah berjaya pujuk Luhan semalam untuk teruskan rawatan dan buat pembedahan walaupun dia ada letakkan beberapa syarat pelik. Apa syaratnya?

Aku, Yoon Bomi yang fab lagi cun ni perlu ada sepanjang rawatan dia. It’s mean aku kena teman dia sewaktu dia menerima rawatan. Kalau dia ada di wad, so aku juga perlu ada di wad juga. Teman dia, jaga dia, bagi dia makan ubat. Hm… dia nak lantik aku untuk jadi PA dia ke apa?

Hurm… Apa-apa sajalah. Kalau aku ada mood aku temanlah dia, kalau tak aku blah ajelah. Hello, aku pun ada life. Tak kan asyik nak berkepit aje dengan dia. No funlah. Yang sakit tu dia bukan aku. I’m teenage.

“Wey, kau ni asyik senyum je dari tadi dah kenapa? Kena sampuk ke?” Kai mencuit bahuku. Aku mencebik. Kaulah yang dah kenapa? Ikut suka badan akulah aku nak senyum ke nak nangis ke. Kau sibuk apasal?

“Biarlah,” jawabku ringkas. Perlu ke aku bagitahu mangkuk-mangkuk ni tentang berita baik ni? Aku rasa lebih baik Luhan sendiri yang bagitahu diorang.

Kai yang masih tak puas hati mengisyaratkan yang lain untuk menyertainya mengorek berita gembira dari aku. Duh! Apakah ini? Mereka semua mula mengerumuni aku.

“Now, tell us apa yang gembira sangat pagi ni sampai kau tk boleh berhenti senyum sampai sekarang ni,” soal Kai lagi sekali. Ala… aku nak Luhan sendiri yang cakap dekat korang. Tapi, harini dia lewat ke sekolah sebab pergi berjumpa doktor peribadinya. Sekarang macam mana?

“Cepatlah bagitahu kami,” gesa Xiumin.

“Hey, awal korang datang harini. Apa cita?” aku cuba mengubah topik. Tapi, nampaknya seperti tak menjadi. Mereka masih dengan wajah serious.

“Fine. Aku bagitahu,” aku mengalah. Takut juga dengan diorang ni. Kadang-kadang diorang boleh buat perkara yang tak betul. Salah satunya kes baling tepung dekat rumah aku. Memang aku tak sangka mangkuk-mangkuk ni akan buat macam tu.

“Apa benda? Cepatlah bagitahu,”

“Aku ingat nak tunggu Luhan sendiri yang bagitahu korang tapi…”

“Tapi?”

“Huh. Okey, macam ni. Erm… dari mana nak mula eh?” kepalaku digaru. Tak gatal pun saja nak tambah bagi nampak drama sikit.

“Cepatlah!” jerit mereka semua. Haha.. jangan marah.

“Macam ni, semalam, aku, Yoon Bomi, dah berjaya pujuk Luhan untuk terima rawatan dan buat pembedahan yang doktor kata tu So, harini dia lambat ke sekolah sebab dia pergi ke hospital untuk tetapkan tarikh appointment dan surgery,” seperti aku , wajah serious mereka berubah ceria. Gembiranya mereka tak terkata. Hmm…

Tapi, macam yang aku fikir tadi. Aku rasa Luhan lebih layak untuk beritahu berita ni.

“Dah nyah korang dari meja aku. Bakteria,”

 

~*~

 

"Weyyyyy!!! Luhan dah sampai!” jerit Tao sambil mengipas-ngipas wajahnya di depan pintu kelas. Kononnya excited sangat. Perangai dia tu mengalahkan aku yang perempuan ni. Aku tak macam tu. Gedik gila.

Dannnn…. untuk kali pertama, mangkuk-mangkuk itu dengan penuh semangatnya menyambut kedatangan Luhan ke kelas dengan gilang-gemilang. Kertas-kertas yang tadi dikoyakkan Chen menjadi cebisan kecil dilempar di depan pintu oleh Chapang sewaktu Luhan melangkah masuk. Mereka semua bertepuk tangan melihat Luhan dapat kembali ke kelas setelah 3 hari ditahan di wad.

Aku mengeluh melihat sampah-sampah yang mereka buat. Hm… kejap lagi akulah yang kena sapu semua tu. Malas betul!

“So, macam mana?” Suho mengambil tempat di depan Luhan. Aku still di meja aku dan hanya memasang telinga. Cukuplah aku malukan diri aku sendiri depan Luhan semalam. Harini aku tak sanggup nak hadap muka dia. Malu semalam masih bersisa.

“Macam mana apa?”

“Apa yang doktor cakap?”

“Hey, maca

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
starlight_miss
Selamat berpuasa kpd muslims!!!

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
loveYM
#2
Chapter 27: 1. Happy ending
2. Bomi/Luhan
3. Up to you.. hehe
Minji06 #3
Chapter 27: 1. Happy ending
2. BomiXLuhan
3. Kasi kena langgar kete..haha^^
4. Ntah..

* itu lah jawapannya kepada soalan awk^^ Update cpt..dh lama saye tunggu..hehe
yasmin16 #4
Chapter 27: Author cpt lh x sbr nk tu endingnye....hehehe
girly_girl25 #5
Chapter 24: Author !!!kasi aira mmpus nnty , dsr x knang budi
Punya org!!
nickyshanz #6
Chapter 24: Arhhh.. my luhan dh bgun akhirnya
yasmin16 #7
Chapter 24: Waaa...luhan dh sedar!bestnyer...update soon!\
Nabila_Pss
#8
Author palli update okay fanfic ni memang the best yg saya pernah baca!!!!!^.^
amani123
#9
Chapter 24: sabor je la saya dgn aira ni author nak je saya upah orang untuk bunuh dia ni btw update soon