◀010▶

U & I
Please Subscribe to read the full chapter

[CONTENTID1] ◀010▶ [/CONTENTID1]

 

[CONTENTID2]

Harini, tak seperti biasa. Aku akan lambat ke sekolah kerana jam loceng teletubis aku yang comel dan hot itu telah dicuri oleh Luhan. Kenapalah harini juga dia nak curi. Kenapa tak curi semalam? Or haritu ke? Kenapalah harini juga? Habislah aku kena marah dengan Ms. Song.

Selesai mengenakan pakaian seragam sekolah, aku terus berlari ke tingkat bawah.

“Ma, mana Luhan?” aku menegur mama dari atas tangga. Jauh lagi dari dapur. So, ianya lebih kepada menjerit daripada menegur.

“Dia dah pergi sekolahlah,” jawab mama. Papa masih tidak kelihatan. Masih mandilah tu. Papa memang suka mandi lama-lama. Dah jadi tabiat dia pulak mandi lama-lama waktu pagi. Entah apa yang dia sentalkan pun aku tak tahu.

“Owh. Tak guna punya monkey,” kataku perlahan. Sebelah tangan mencapai segelas susu dan sebelah tangan lagi mencapai sekeping roti bakar kosong.

“Kenapa kamu lambat harini?” soal mama. Aku menggeleng dan menyumbat roti ke dalam mulut. Aku terus mencapai beg sekolah dan berlari keluar.

“Luhan curi jam Bomi. Byeee ma,” ujarku dengan mulut penuh dari depan pintu. Mama hanya menggeleng dan meneruskan kerjanya.

 

~*~

 

Aku berlari selaju mungkin ke sekolah. Dah macam pelari pecut negara pulak. Tak apalah. Asalkan sampai ke sekolah. Aku bernasib baik harini kerana gourd dekat pagar sekolah sudah tertidur. So, senanglah kerja aku. Tak perlu panjat pagar seperti hari-hari lain.

Setibanya aku di hadapan kelas, aku ternampak Luhan sedang berdiri sambil mengangkat sebelah kaki. Bukan Luhan saja disitu. Tapi, Chanyeol, Kai, Chen dan Sehun turut berada di situ. Ini mesti kes lewat juga. Tapi bukan ke dia datang lagi awal dari aku? Entahlah.

Aku memberikan senyuman sinis kepada mereka sebelum melangkah masuk. Apabila aku melangkah masuk. Suasana kelas menjadi sunyi. Mata Ms. Song memandang tepat ke arah aku. Pelajar-pelajar yang lain juga. Ni dah kenapa? Main copy and paste dengan Ms. Song ke?

“Bomi, kenapa kamu lewat harini? Sila berikan alasan yang munasabah sikit kali ni,” ujar Ms. Song sambil bercekak pinggang. Ala Mak! Apa aku nak cakap? Nak cakap Luhan curi jam aku? Kalau nak kena serang dengan peminat dia, buatlah. Nanti diorang cakap aku fitnah Luhan pulak. Dan diorang tak tahu yang dia tinggal dengan aku.

“Urm… Jam teletubis saya meninggal dunia semalam. Papa saya tak nak belikan yang baru sebab stok jam teletubis dah tiada di pasaran. Sebab tulah saya lewat,” kataku. Hanya itu yang terlintas di fikiran aku waktu ini.

Mata Ms. Song terjegil. Ni mesti alasan tidak diterima. Tanpa menunggu arahannya. Aku melangkah ke luar semula dan berdiri bersama-sama makhluk-makhluk yang berada di situ. Kakiku diangkat sebelah.

“Tahu pun di mana tempat kamu. Good job,” kata Ms. Song. Aku pasrah. Mereka yang sedang berjemur di situ tersenyum sinis padaku. Aku kena semula.

“Korang ni kenapa tengok aku macam tak pernah tengok aku? Ke aku pakai kain terbalik?” aku tunduk memandang kain sekolah aku. Comel aje. So, kenapa diorang tengok aku macam tu? Keningku dijungkitkan.

“Malas aku nak layan korang. Bye, aku nak blah,” tangan aku dilambaikan kepad

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
starlight_miss
Selamat berpuasa kpd muslims!!!

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
loveYM
#2
Chapter 27: 1. Happy ending
2. Bomi/Luhan
3. Up to you.. hehe
Minji06 #3
Chapter 27: 1. Happy ending
2. BomiXLuhan
3. Kasi kena langgar kete..haha^^
4. Ntah..

* itu lah jawapannya kepada soalan awk^^ Update cpt..dh lama saye tunggu..hehe
yasmin16 #4
Chapter 27: Author cpt lh x sbr nk tu endingnye....hehehe
girly_girl25 #5
Chapter 24: Author !!!kasi aira mmpus nnty , dsr x knang budi
Punya org!!
nickyshanz #6
Chapter 24: Arhhh.. my luhan dh bgun akhirnya
yasmin16 #7
Chapter 24: Waaa...luhan dh sedar!bestnyer...update soon!\
Nabila_Pss
#8
Author palli update okay fanfic ni memang the best yg saya pernah baca!!!!!^.^
amani123
#9
Chapter 24: sabor je la saya dgn aira ni author nak je saya upah orang untuk bunuh dia ni btw update soon