Van De Graaf

BTS Random Day Scenarios

4. Van de Graaff

Disebabkan datang lambat ke sekolah, mereka bertujuh didenda untuk membersihkan makmal sains..

Rapmon memadam papan putih, Jhope dan Suga kemas radas, Jimin kemas peralatan, Jin dan V kemas rak belakang dan Jungkook menyapu lantai.

''Jin! Tolong ambik kerusi, aku tak sampailah nak padam ni.'' arah Rapmon sambil terjengket2. Jin yang tengah khusyuk simpan kertas dalam fail terus bangun dan ambil kerusi.

''Yah!! Kau nakgi mana tu?!'' V menjerit. Kertas berlambak atas meja, sesedap perasa je Jin tu nak menghilang.

''Relaks ler..aku nak tolong RP jap..'' balas Jin selamba badak. Dia meletakkan kerusi di sebelah Rapmon kemudian menyambung semua kerjanya dengan V.

Jhope pulak duk susun + check barang satu persatu. Suga membasuh kelalang kon dan beberapa radas yang lain. Penunu bunsen yang diletakkan merata disimpan ke dalam tempat yang dilabel.

''Eh...pemende dalam bekas ni?'' Suga mencapai satu bekas tanpa label. Dia membuka penutup bekas dan menjenguk ke dalam tetapi tiba2 dia terbersin. Habuk2 berwarna hitam terbang ke udara...

''Wei.. Kenapa ngan kau ni, Suga?'' Jhope mencuit Suga lalu Suga menoleh. ''Arrrr!!! Orang minyakkk!!!!!'' JHOPE menjerit apabila melihat muka Suga yang dah jadi warna hitam akibat serbuk besi dalam bekas tersebut..

Jimin pulak menyusun peralatan makmal ke rak yang ditetapkan. Tiba-tiba dia perasan ada sesuatu yang dibalut dan diletakkan di bawah meja. Benda yang berbentuk bulat itu menjadi tanda tanya Jimin.

''Ish.. Gapo ni...??'' Jimin membuka balutan itu dan menggosok2 permukaan bulat yang licin itu. Benda bulat itu terus menjana cas-cas elektrostatik dan dipindahkan ke tubuh Jimin dengan serta merta.

Tiba-tiba Jhope terlanggar Jimin dan.. ''Aaaaa ganadaramabasa aa hakuna matata..!!!!'' Jeritan nyaring Jhope menarik perhatian Suga yang baru sahaja membasuh mukanya di sink. Perghh, free2 je makan serbuk besi! Tough kan tuh!

''Woi, pemende korang tengah buat ni hah?'' Suga mencuit Jhope. ''Arrrr vrooom! Vroomm! Pit!! Pit!!'' Renjatan elektrik terus menguasai tubuhnya hingga rambutnya terpacak dan mengeluarkan bunyi yang aneh..tiba2 je datang bunyi motor.

Rapmon yang pelik melihat mereka pun bertanya, ''Korang buat tarian electric shock ke??'' dan turun memegang bahu Suga. Pe lagi, macam cacing kepanasan ler!

''Yah, Monster! Aku nak pen...kat mana ko letak?'' tanya Jin sambil melilau2 dan akhirnya dia ternampak sebatang pen di dalam kocek belakang seluar Rapmon lalu.... ''RRRrrrrrzzzzzzz...!!!!!!''

''Wei, korang tengah main apa ni? Nak main jugak! Nak main!!'' V pun menjoin mereka...

Pada waktu yang sama, Jungkook sedang menyapu lantai dengan khusyuk sekali. Tiba-tiba dia terlanggar sesuatu dari belakang.

''Huh? Suis pemenda lak ni? Aish..tak baca peraturan makmal ke? Kan semua suis kena tutup sebelum keluar makmal. Apalah..camnilah budak2 zaman skang. Hish!'' dia pun menekan butang off pd suis tersebut.

Yang enam orang tu, bila butang off ditekan oleh Jungkook terus jatuh bedebuk atas lantai macam mak datin. Kalau betul2 mak atau pak datin takpelah tapi ni dah macam zombie muka sengsorang tu!

Jungkook yg terdengar bunyi macam nangka masak jatuh tu terus menoleh ke belakangnya..

''Eh?! Pe dah jadi ngan korang???'' Jungkook terkejut besar bila nampak enam orang tu. Rambut sengsorang tu dah macam duri landak, terpacak sana terpacak sini, muka pulak hangus! Perghh...! Jungkook melihat Jimin dan di tepi Jimin pula ada satu penjana. ''Laa... Yang korang main Penjana Van de Graaff tu kenapa?!'' Jungkook menggaru kepalanya yang tidak gatal. Bodoh atau bebal kah hyungsnya ini..?

PS: Hellooo~ hehe.. Korang mesti tahu penjana Van de Graaff tu apa kan? Benda tu boleh menghasilkan cas-cas elektrostatik! Aku dpt idea ni time belajar Sains hari tu..dan terfikir, macam manalah kalau geng BTS kena renjatan elektrik? Then kawan aku pun cubalah olah... Lol. Selamat membaca! Chap yg seterusnya pasal BTS n the gang beraya pulak!!

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Hyunju_T #1
Chapter 1: Lawak sangatlah
Aida_Rusdi
#2
Chapter 5: Nak Seventeen!! BAP dan VIXX ultimate grup saya. Minat BTS tapi bukan Army. Hehe
starlight_miss
#3
Chapter 5: Seventeen!? saya!! *angkat dua2 tangan, kaki dan meja katt rumah*
k-hope
#4
Chapter 5: Kemunculan seventeen??
tyhah_nad #5
Chapter 5: Pffffftttt hahahaahhahahahaha XD
minlee123 #6
Chapter 4: kelakarnye part ni sampai sy terhantuk kat maje tepi katil
minlee123 #7
Chapter 2: nak VIXX please
13_YJM_
#8
INI LAWAKKKK LANGSUNGG TIDAKKK HAMBARRR!!! SAYA PASTI AKAN MENGHARGAI USAHA AUTHOR-NIM JIKA AUTHOR-NIM TERUS MENULIS GENRE SEBEGINI.... TERIMA KASIH SAYA UCAPKANN
Sitinornaziha #9
Daebak authonim!
izatizatixoxo88 #10
Chapter 4: Hahahahahaha....*ketawa tak henti2 hingga dimasukkan ke wad gila*