please don't go :(

♬conservation between soul and body♬

pada hari minggu..

Ken menyelak langsir tingkap biliknya dan tidak semena-mena, senyuman terukir dibibirnya apabila melihat kereta kawan-kawannya memasuki halaman kediamannya..Woohyun ternampak Ken yang melihat mereka melalui tingkap dan terus melambai Ken.. "Ken~~~~ bogoshipo " Chan dan L ketawa melihat gelagat Woohyun.. Mereka disambut oleh Mrs Lee dengan senyuman.

"ahjumma~~" Chan menyapa Mrs Lee. Mereka bertiga memeluk Mrs Lee dan hubungan mereka nampak sangat erat sekali .  "Pergilah tengok Ken kat atas.. Nanti mak cik bawakan makanan naik ke atas.." Mrs Lee berasa seronok melihat kawan-kawan Ken yang dianggap sebagai anak dia sendiri datang ke kediamannya.. "ni yang kitaorang suka datang sini.." Chan bersuara. "Amboi kau... Kita datang nak tengok Ken" woohyun memerli.. L malas nak meayan kerenah mereka berdua terus naik ke atas  untuk melihat Ken

Apabila mereka melangkah masuk kedalam bilik kawannya itu, sebak hati mereka melihat kawan baik mereka yang dahulunya seorang penari yang hebat, seorang pemain bola yang berbakat, seorang pelajar yang cemerlang, seorang sahabat yang periang tapi, sekarang hanya terbaring lemah dengan muka yang pucat . Yang membuat mereka bertiga kuat adalah apabia meihat senyuman yang terukir dari bibir Ken. Mungkin, iniah senyuman terakhir yang Ken hadiahkan kepada mereka.

"Woi Ken... " L menyapa Ken.. "Kenapa ??? rindu aku ke???" Ken masih boeh bergurau.. Woohyun terus peluk Ken dan air mata Woohyun menitis. "Kau kenapa hyun? Tak payahlah nangis. Tunggu aku mati, barulah kau nangis sepuas-puasnya" Ken menepuk-nepuk belakng badan Hyun ." yah pabo!!! kau nak sangat ke mati " Chan mencelah dan menymbung "kita orang datang nak happykan kau.. Kau tak payahlah sibuk nak pikir pasal mati."

"Main game yok" Hyun mengajak mereka bertiga bermain video game dengannya.. "Siapa kalah, belanja eh~~" L berksta "aish kau ni... Belom apa-apa dah pikir hadiah" Hyun mengeluh. "Hai Hyun, takkan belanja makn pun nak mengeluh.. Buat apa poket tebal-tebal kalau kedekut.." Ken memerli.."korang cakap ni macam aku yang kalah.. Tak semestinya aku yang kena belanja kan???" Hyun berkata lagi.. " cepatlah cari gamenya..

Hari itu mereka berempat menghabiskan waktu bersama dan tepat jam 6:30 p.m, tiba masalah untuk mereka bertiga balik rumah mereka masing-masing.

"hah Hyun, jangan lupa belanja L dengan Chan" Ken berkata." tahulah aku.. OKlah.. kitaorang balik dulu.. kau jaga diri elok-elok. Nanti  esok, kitaorang datang lagi," Hyun meminta izin untuk balik. "Ken, esok competition kitaorang.. Jangan lupa datang tau.. Kitaorang tunggu kau tau." Chan mengingatkan perkara yang penting pada esok hari untuk Ken. "kau mesti datang tau..Kitaorang tak kira.. Ri mesti rindukan kau.. Kenapa kau tak nak jumpa Ri?? Kesian dia kau tahu tak?" L memberi ceramah free untuk Ken,

"nanti esok aku datang.. Pasal Ri tu... aku cerita lain kalilah.. Cepatlah balik" Ken berkata pula.."amboi... menghalau nampak??" Chan berkata.

Beberapa minit kemudian, halaman rumah Ken mulai kosong.. 

esok hari... (hari pertandingan)

Chan mula cemas " suzy~ kenapa Ken tak sampai lagi ni???" Suzy yang rimas melihat Chan yang tak tentu arah berkata.."Sabarah Chan.. nanti Ken sampai lah tu.. Iu pulak mencelah " Hyun, dah telefon Ken ke belum" "dah.. tapi tak angkat" Hyun menjawab.

pada masa yang sama... - di rumah Ken

"tuan!!!!!" orang gaji memanggil dari atas.. Mr Lee, Mrs Lee dan Leo sedang menunggu Ken bersiap untuk menyaksikan persembahan kawan-kawan Ken. "kenapa ni mak cik??? "tuan muda~~~ " orang gaj menunjuk bilik Ken. Leo bergegas pergi ke bilik Ken dan mendapati Ken terbaring lemah di lantai dan mulut serta hidungnya dipenuhi darah.. 

"hyung... sakit~" suara kecil yang dihasilkan oleh Ken untuk mengadu kepada abangnya betapa sakitnya adiknya sekarang.. " Ken sabarlah.. Appa dah telefon ambulans.. Sekejap je lagi Ken " Leo memanku adiknya itu.. Mrs Lee terduduk tak bermaya 

"abang..,, Leo...  buatlah sesuat!!!  Mrs Lee panik

"omma~appa~hyung~... gwenchana. Ken tahu ini yang akan terjadi.." darah yang mengalir dari mulut dan hidung Ken semakin banyak. 

"Ken tak payahlah cakap" Mr Lee berkata

"aniya.. Ken tahu ini yang terakhir... mianhae~ Ken dah menyusahkan semua orang..."Ken meneruskan kata-kata terakhirnya

"Ken tunggulah Ambulans sampai dulu.." Mrs  Lee akhirnya berbicara

Darah yang mengalir membimbangkan semua orang..

sambil tersenyum  Ken berkata "~. Hyung~ jaga omma dengan appa ~" walaupun Ken dah tak bermaya tetapi dia masih ingin mengatakan sesuatu 

"cakap dengan kawan-kawan Ken mianhae~" Ken menyambung

Ken mula lemah.. Mr Lee dah tak tentu arah.  Mrs Lee muLa menitiskan air matanya. Leo tergamam melihat Ken sudah tidak bermaya.

"omma sayang Ken. Ken janganlah tinggalkan mama." Mrs Lee merayu kepada anaknya itu

"Ken pun sayangkan omma~ Tapi~ Ken tak boleh jaga omma." Ken berkata dengan suaranya yang tersekat-sekat

kata-kata Ken itu membuat Mrs Lee sebak

"appa pun sayangkan Ken. Ken tolonglah bertahan ye?" Mr Lee berkata sambi memegang tangan Ken

tiba-tiba Ken tidak sedarkan diri. Semua orang memanggil nama Ken tetapi Ken tetap tidak sedar.. Mr Lee memeriksa nadi Ken dan.....

"Ken!" "Ken !" "tuan muda~"

"Ken bangun !!! siapa suruh Ken tidur. Hyung tak benarkan Ken tidur.. Ken bangun~ " Leo mengoyangkan badan Ken dengan harapan Ken akan tersedar tapi.. itu semua dah terlambat. 

tepat jam 8:00 p.m degupan jantung Ken berhenti dan ini kali pertama Leo mengeluarkan air matanya kerana tidak  tahan melihat adiknya yang berada di pahanya terbaring tanpa nyawa. 

di pertandingan ~

"kenapa aku rasa tak sedap hati je ni?" L pula yang resah

"Perasaan ni macam masa adik aku meninggal dulu." Chan membuat suasana bertukar suram

"bolehtak jangan fikir yang bukan-bukan" Kyra marah mereka berdua

"korang~~"  woohyun bersuara

"Dah dapat  tellefon Ken?" Iu bertanya

"Leo hyung kata~" Hyun terbehenti

"apa yang Leo hyung cakap" Ri mula risau

"Ken~ Ken~" hyun mula menitiskan air mata dan melutut. handphone ditanganya terjatuh.

"kenapa ni hyun? bolehtak jangan buat kitaorang macam ni?  L mengoyangkan badan Hyun yang sedang melutut.

" Leo hyung kata ~ Ken dah tak ada " Hyun terpaksa juga cakap dan menangis sambi mengeluarkan suara.

suasana di situ sangat tegang.. Masing-masing tergamam tak tahu nak cakap apa..  Kyung Ri terduduk seperti tak percaya. Tapi,Pertandingan dah nak bermula.

Iu, Suzy dan Kyra cuba menenangkan  Ri yang menangis. 

"kita macam dalam mimpi~ semalam dia ok je.. Masih boleh ketawa.. tapi kenapa???" L menutup mukanya dengan tapak tangannya.

kita kena teruskan juga. " Chan berkata

Mereka berujuh tetap meneruskan perrtandingan dan tetapi sebelum pemenang diumumkan, mereka telah beredar ke hospita untuk melihat Ken untuk kali yang terakhir..

"Ken, please don't go~~ jaebal!!!" dalam hati Ri semasa dalam  perjaanan ke hospital.

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
namstar_chingyu
ini adalah fanfic yang pertama... so, i harap semua jagnganlah marah kalau fanfics ni tak best... :)

Comments

You must be logged in to comment
MissLola97
#1
Chapter 14: ken mati?? hell no
azure_bliss
#2
Chapter 4: Hurm, buat introduction dlu ye?
Good work, do keep up!