hide

We are popular okay!!

"Jadi kau yang hantar surat ni kat aku?" Soal Ren menolak Suho ke dinding. Kolar kemeja lelaki itu di angkat tinggi. Taehyung di sebelahnya hanya tersenyum sinis memandang Rome yang menikus di hadapannya. N dan Youngjae hanya jadi pemerhati. Malas mahu campur tangan.

"Kami pun dapat surat yang sama jugak." Kata Rome dan Suho serentak. Mereka menghulurkan surat yang diterima mereka kepada Ren dan Taehyung.

Ren dan Taehyung berpandangan antara satu sama lain. Ren melepaskan kolar baju Suho. Dia mengeluh kuat. "So, Tae?" Ren mengerutkan keningnya.

Taehyung mengurut dagu. "Korang rasa?" Tanya Taehyung memandang N dan Youngjae yang sedang duduk di atas meja di bilik seni itu.

N tersenyum sinis. "Kalau aku tau aku dah penggal kepala dia dulu." Balas N dengan suara mendatar. (apasal aku rasa aku macam dah ubah N jadi Leo. Agak menakutkan N jadi macam tu.)

"Kalau aku tau pun..." Kata-kata Youngjae terhenti. Wajah N, Ren dan Taehyung yang serius memandangnya dipandang sekilas sebelum dia memandang dinding di hadapannya. "Aku rasa aku tak kan bagi tau korang."

Taehyung memandang Ren yang kini memandangnya. "Maksud kau?" Tanya Ren. 

Youngjae tersenyum. "Kita tengok la nanti." Balas Youngjae.

Taehyung mengalihkan pandangannya keluar tingkap. Senyuman yang diberikan oleh Youngjae tadi betul-betul membuatkan hatinya mendidih. Sesuatu benda yang bersinar di bangunan yang bertentangan dengan mereka menarik perhatiannya. Taehyung mengerutkan dahi. "Ren. Watch out." Taehyung menarik Ren kebelakang. Mereka berdua jatuh betul-betul di hadapan Rome dan Suho yang kini sudah menjerit dengan nyaring.

N dan Youngjae segera bangun membantu Ren dan Taehyung berdiri. Ren mengibas bajunya yang kotor. Matanya masih tidak lepas memandang anak panah yang elok sahaja tercacak di dinding batu bilik seni.

"Aku akan bunuh orang ni kalau aku jumpa dia nanti." Kata Ren geram.

Mereka berenam menghampiri anak panah itu. Sehelai plastik yang tergantung elok di mata anak panah itu direntap kasar oleh Taehyung. Rome dan Suho hanya mampu menyorok di belakang N dan Youngjae. Taehyung menyeluk tangannya ke dalam plastik. Satu-satunya barang didalam plastik itu dikeluarkannya. Perakam suara.

Rakaman dari perakam suara itu dibuka.

"Dengar sini. Ini bukan satu permainan tapi arahan. Suka atau tidak, korang kena ikut. Benci atau tidak, korang kena patuh. Atau orang yang korang sayang aku akan cederakan satu semi satu. Bukan itu sahaja, orang yang korang sayang akan sentiasa diperhatikan 24 jam supaya korang tak buat sesuatu di luar kawalan. So, behave. Aku sentiasa memerhatikan kalian berenam. Aku juga tahu kelemahan korang. Jangan cuba main kasar ae. Korang akan sentiasa diperhatikan. Arahan aku yang pertama : dalam masa tiga hari, aku nak korang ambil maklumat pelajar kelas korang dari bilik kebal dibilik pengetua. Maklumat pelajar adalah rahsia sulit sekolah. Letakkannya di atas meja Youngjae sebelum balik sekolah. Semoga berjaya. Jangan ingat aku main-main. Mungkin ini akan membuatkan korang percayakan aku sikit." Suara yang ditukar melalui penukar suara itu jelas memberi arahan. Enam orang anak muda yang berada di dalam bilik seni itu menunduk memandang kaki mereka.

Zapp!! (betul ke bunyi anak panah macam ni)

Satu lagi anak panah tercacak di sebelah anak panah yang pertama tadi. Mata Ren terbeliak. Dia mengetap giginya memandang gambar yang berada di hujung anak panah. Tao.

 

"Ngek ngok la kau ni."Kepala Namjoo ditujah.

"Main kasar nampak Yun." Marah Namjoo.

Yun memeluk tubuh. "Kau giler. Macam mana kalau panah tu kena kepala mamat 'girlish style' uh. Kau jawab dengan omma aku. Dah tau tak pandai memanah serah jelah kat 'Queen of Memanah'. " Marah Yun. Matanya memandang ke arah bangunan di hadapannya. Nasib baik cermin tingkap bangunan ni gelap. Tak delah orang sebelah sana boleh nampak orang sini.

"Yela-yela, aku je la yang salah." Rajuk Namjoo.

Yun mencemik. "Memanglah salah kau. Tak kan salah aku pulak."

"Tapikan Yun..." Namjoo melagakan bahunya dengan bahu Yun.

Yun memandang Namjoo sekilas. "Apa kebendanya?"Tanya Yun malas-malas.

"Aku rasa Jae cam dah tau je." Kata Namjoo tersengih.

Yun mengerutkan dahinya.

"Kau bagi tau ae?" Jari telunjuknya di hidung Namjoo.

"Wait!! Bukan la. Jae kan bijak. Dia tau sendiri la." Balas Namjoo menguis hidungnya.

"Then... lagi senang kerja aku." Yun tersenyum sinis.

"Don't you dare.." Kata Namjoo dapat membaca disebalik senyuman sinis Yun.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
izzxoxo #1
Chapter 18: mohon banyak bersabar....MissL...tabah ni dugaan allah....percayalah sebalik semua yg MissL hadapi tentu ade hikmahnye....mungkin something worse than this thing could happen...jadi saya ucapkan banyak banyak takziah...mohon banyak bersama...cerita ni please sambung...DYA mohon sangat-sangat seriyesle cita ni daebak
RMnEXO
#2
Chapter 18: Innalillah.. MissL, buat banyak2 bersabar ye? Sama mcm aiyani dan hazwanizahari.., sye x kisah pun kalau ff ni nk dismbung atau x.. Jngn slh fhm dngn mksd sye.. tpi, you know.. when both our parents gone away, its must feeling so sad.. :( Saya turut menumpang kesedihan awak (MissL).. Tabahkan hati dan jangan putus asa! You can, MissL! FIGHTING!!!
aiyani
#3
Chapter 18: yA Allah!, takziah..... banyak-banyakkan bersabar ya~ Saya x kisah kalo citer ni disambung atau x... yang penting missl jaga kesihatan dia & stay strong! banyakkan berdoa kepada arwah, insya Allah, kerinduan awak pasti akan terubat. :D jangan lupa jaga kesihatan, saya yakin arwah mesti sedih kalo awak asyik sedih jer.
Wu_Family_EXO
#4
Chapter 18: takziah to missL.. saya x kisah pun samada nk smbung or x cite ni.. kalo ade sye bce kalo x, x pe sye fham.. stay strong :)
Wu_Family_EXO
#5
Chapter 17: apa yg berlaku sbnrnya?? sya x berapa nak pham..
RMnEXO
#6
Chapter 16: Oh my.. Ray kncing dlm sluar..
Tk dpt nk byngkn bile bende tu jdi dpn mte sye.. xD ;3 LOL
Lay_La
#7
Chapter 16: Klakar seyh
Update lgy
Wu_Family_EXO
#8
Chapter 16: x de keje cari gaduh ngan orng kalo bosan.. adoi.. lawak gile ray terkencing dlm seluar sbb kris ngan yun jerit kt dia xD
93Hanafayana #9
Chapter 13: Ahahah update soon
midnite_halo
#10
Chapter 14: apa pulak yg yun rancangkan ni.. lucu pula.. perangai drg bgtu sbb d'smpah oleh llki2 yg jelos dgn emak drg.. lol