Dia

Heart Attack

Suasana di dalam perpustakaan kelihatan senyap sekali. Ada sebahagian para pelajar yang berada di situ sedang sibuk menelaah tetapi ada juga sebahagian pelajar sibuk berborak tidak mempedulikan sebahagian pelajar yang sedang sibuk mengulang kaji pelajaran.

 

Seorang pemuda sedang sibuk membuat kerts kerjanya yang di berikan oleh professornya di satu sudut agak jauh. Dia terlalu membuat tugasannya tidak menyedari telefonnya yang bergetar di atas meja.  Melihatkan ada getaran di telefonnya, terus sahaja dia mengangkat telefonnya. 

 

" Yah, KIm Joon Myun. Where are you?" jerit seseorang setelah pemuda tersebut menjawab panggilannya. " Do you know that I'm waiting for you almost hour at the cafe.." Joon Myun terus melihat jam tangannya yang hampir menunjukkan angka 5 menandakan sudah pukul 5 petang.

 

 " Omo, I'm sorry.. Sekejap lagi saya datang.." dia memohon maaf. 

 

" You better---"  terus sahaja dia menekan butang merah, tidak sempat untuk pemanggil itu berkata-kata.

 

* Aishh... Macam mana boleh lupa lak..* benaknya sendiri sambil memasukkan buku serta notanya ke dalam begnya.  Setelah itu, dia terkocoh-kocoh keluar dari perpustakaan dan berlari di ruang koridor sekolahnya, nyaris terlanggar dengan seseorang.

 

" I'm sorry.." teriaknya tanpa memandang ke arah orang yang dia langgar. 

                                                      ____________________

 

Termengah-mengah dia di buatnya apabila Joon Myun tiba di hadapan sebuah cafe. Dia menarik nafas sedalamnya sebelum menghembus. Setelah itu dia membetulkan sedikit bajunya apabila melihatkan kelihatan sedikit kedut dan mengelap peluh di wajahnya. 

 

Setelah dia berpuas hati, Joon Myun menarik pintu cafe tersebut dan keharuman bau kopi menusuk di hidungnya. Dia melihat seseorang yang di kenali lalu Joon Myun menepuk bahunya.

 

" Yoh, what upp." dia terus duduk  di hadapan  seseorang. Dia menelan air liur apabila melihatkan pandangan tajam insan yang sedang duduk di hadapannya kini. * Oh god, spare my life please...* fikirnya sendiri.

 

" KIM JOON MYUN, do you what the TIME that we should meet." ujar seseorang sambil menekan kata-kata masa.

 

" Urmmm, pukul 4 petang.." beritahunya dengan wajah yang tidak dapat dia gambarkan kini. " I'm s-soorry, hyung... I forget...  But I will treat you samgyupsal."

 

" You should be..." hilang rasa marah lelaki itu apabila Joon Myun menyebut nama makanan kegemarannya.

 

 Joon Myun hanya tertawa kecil apabila melihatkan hyungnya yang bersikap seperti kanak-kanak kecil kadangkala dia terfikir sebenarnya Wu Yi Fan ataupun di kenali sebagai Kris  walaupun sebenarnya dirinya lebih muda daripada lelaki tersebut. Perkenalannya dengan Krisbermula daripada awal kolej lagi. Pada mula dia mengenali lelaki itu, dia menyangkakan Kris seorang yang dingin tetapi lama kelamaan barulah dia mengetahui sifat Yi Fan yang sebenarnya seorang yang humor.

                                                            _________________________

 

 Lu Han melihat jam tangannya yang hampir berdetik 9 malam.Haishhhhhh...bosannya,better keluar malam nie. Lu Han terus menukar pakaiannya kepada pakaian kasual.Dia terus keluar setelah menyemburkan wangian ke tubuhnya.Dilihatnya lampu bilik Joon Myun masih menyala lantas dia mengetuk pintu bilik adiknya itu.Dia masuk setelah pintu terbuka,di lihatnya adiknya memakai cermin mata sambil tangannya memegang sebuah buku.
 
 
  " Myunnie,jom kita pergi pub. Hyung,bosanlah." ajaknya.Joon Myun dua tahun lebih muda darinya.Ketika itu ibunya, Pn. Kwon Eun Byul mengahwini En. Kim Joon Ho setahun selepas bapanya meninggal dunia kerana menghidap penyakit.Ketika itu usianya baru sahaja mencapai 2 tahun.Walaupun dia bukannya anak kandung En. Kim akan tetapi ayah tirinya melayannya seperti anak kandung sendiri.Malahan mereka berdua di layan sama rata.Dia dan Joon Myun merupakan adik beradik berlainan bapa tetapi hubungan mereka berdua begitu akrab sekali.
 
 
  "Hyung pergilah sendiri.Saya masih menelaah tentang fisiologi manusia." Lu Han terus merampas buku tersebut dari tangan adiknya lantas membuang buku tersebut ke arah tingkap yang sedang terbuka.Mata Joon Myun terbeliak apabila bukunya dibuang oleh abangnya.
 
 
  "Hyung..." hyungnya membuat tak tahu.
 
 
 "Ok,i follow you.Are you happy right now." tersenyum Lu Han apabila mendengar kata-kata adiknya.Dia terus menuju ke garaj untuk menghidupkan kereta LAMBORGHINI miliknya sementara dia menunggu adiknya yang sedang bersiap.
 
 
  Lu Han terus menghon apabila hampir 30 minit adiknya masih tidak turun.Tergesa-gesa Joon Myun  turun ke ruang tamu sambil mengucapkan selamat tinggal pada ommanya yang berada di ruang tamu lalu mengucup kedua belah pipi Pn. Kim sebelum dia memasuki kereta abangnya itu.
 
...................................................................
 
 
  Kereta LAMBORGHINI milik Lu Han telah pun tiba di hadapan sebuah pub yang terkenal di Seoul.Mereka berdua lantas memasuki pub tersebut setelah di parkir kereta.Joon Myun terus sahaja duduk di sebuah kerusi apabila matanya terpandangkan seseorang yang dia kenali turut berada di situ.
 
 
What she doing at here????
 
 
    ____________________________
 
 
     noted:
 
   To all reader, last minute I changed the character named... Before that the main character was YOUNG JAE but now EXO SUHO. I'm sorry to all BABY'S....... 
 
 
   I'm totally apologize because hiatus almost a year but don't worry I will try to updated thrice a week..... Mianhei.... But do you guys already watch Chen, Baek Hyun, D.O and Lu Han accompany with Lay playing music...... I loved them 
 
 
 
  
 
 
  Take this heart for my apologize.....
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Imaginationtown
#1
Please update ;____;
Cerita ni bestlah ;___;
PattyPatata #2
This seems nice, I'll be waiting for you to update it ^^