Prolog

Heart Attack

 Seorang pemuda yang berusia anggaran 20-an memasuki hospital dan menyapa seorang jururawat yang sedang bertugas di kaunter pertanyaan. " Excuse miss,  bilik nombor berapa yang menempatkan  Mrs. Lu Min Ae?" tanyanya dengan penuh sopan. Jururawat tersebut kelihatannya terbuai dengan kekacakan pemuda tersebut  sehingga terlupa akan pertanyaan lelaki itu.

 " Miss...." 

" Oh yes...I'm sorry, sir. The room nombor is 20 level 4."

 " Thanks you." dia memberikan senyuman manis sehingga jururawat tersebut seolah-olah telah menerima kejutan yang besar.

  Pemuda tersebut menaiki lif sehingga ke tingkat 4. Dia mundar-mandir sambil mencari nombor bilik bertanda 20. Tersenyum dia apabila melihatkan seseorang yang dia kenali. " Lu Han hyung.." jeritnya tidak terlalu kuat.

 Lu Han melihatkan adik lelakinya menuju ke arahnya dengan senyuman. " Joon Myun-ah..."  lambainya.

images?q=tbn:ANd9GcSy08pnvijKu2hnZ988fUw

  "Hyung, congrats."  Joon Myun memeluk tubuh hyungnya.Gembira kerana hyungnya kini telah menjadi seorang bapa. 
 
  "Kumao."ujar Lu Han setelah meleraikan pelukan adiknya. Joon Myun melihat betapa riangnya wajah abangnya ketika ini. Melihatkan Lu Han yang tersenyum lebar menerima ahli keluarga baru, terkutik perasaan cemburu.  Dia tahu kini abangnya benar-benar bahagia dengan keluarganya dan dia juga turut tumpang bahagia.
 
 
images?q=tbn:ANd9GcQBTpaqPceVFWbQOFTZvD_
 
 " Mana dia baby boy tu?" tanya Joon Myun ingin melihat anak buahnya. Lu Han mengeleng kepala melihatkan riak wajah dongsaengnya yang ingin melihatkan anak buahnya. Lu Han terus membawa Joon Myun menuju ke wad bayi di mana menempatkan bayinya.  " Comelnya dia..." ujarnya apabila melihatkan anak buahnya yang sedang tidur.
 
"Hyung pergi jumpa Min Ae." Lu Han meninggalkan Joon Myun yang berdiri di luar bilik bayi lalu terus menuju ke wad isterinya. Dia memandang anak buahnya.Dia tersenyum apabila melihat baby itu yang kelihatannya menguap.
 
 *Andailah kamu bersama denganku kini, mungkin sekarang kita berdua juga sedang memegang bayi kita sendiri.* tiba-tiba dia mengingatkan Seung Mi, gadis yang dia cintai sepenuh hatinya.Abangnya berkahwin 2 tahun selepas pemergian Kwang Min dan Seung Mi.Mereka berdua melangsungkan perkahwinan mereka tanpa kehadiran Kwang Min dan Seung Mi. Bahkan tiada  khabar berita tentang mereka berdua.
 
 Abangnya kini menguruskan hal perniagaan peninggalan mendiang bapanya, Mr. Lu manakala dia menguruskan hotel kepunyaan bapanya serta kebun milik ibunya.Walaupun dia terasa penat menguruskan dua kerja sekurang-kurangnya dia dapat melupakan tentang Seung Mi apabila dia bekerja.
 
  Young Min pula terpaksa mengalas kerja abang kembarnya apabila Kwang Min menghilang tanpa khabar berita.Untung isterinya Yoo Hee sudi membantunya menguruskan Resort East.Dia juga menambah cawangan di beberapa tempat iaitu di Apgujong, Incheon dan Kangwon-do.  
 
 "Hyung, I have to go." Lu Han memandang wajah adiknya setelah Joon Myun memasuki wad yang menempatkan Min Ae. Isterinya masih lagi terbaring lemah setelah agak lama berada di dalam bilik bersalin."I have to go to Paris untuk persidangan hotel-hotel antarabangsa."
 
 " What! Takkan kamu ingin pergi sekarang?" tanya  Lu Han.
 
 " I'm sorry hyung but this meeting urgent.." dia mengukirkan senyuman maaf.
 
  "Bukankah orang lain sepatutnya pergi."ujar Pn. Kim. Seharusnya anak bongsunya berehat setelah penat bekerja. Jarang sekali dia nampak batang hidung anak bujangnya. Baru sahaja beberapa hari yang lalu Joon Myun pulang dari Tokyo dan kini anaknya ingin menuju ke Paris pula.
 
  " Omma, don't worry." dia memegang tangan Pn. Kim. Dia tahu ibunya amat khuatir dengan dirinya yang sentiasa sibuk bekerja. "Goodbye." dia mencium kedua belah pipi Pn. Kim. Pembantu peribadinya menunggu di luar wad. "Kamu dah siapkan semuanya." tanyanya pada PAnya yang mengangguk.
 
  ~~*~~
 
 " Omma,  jangan risau akanJoon Myun. Dia dah besar panjang, tahulah dia menguruskan dirinya sendiri."  Lu Han memujuk ibunya supaya tidak gelisah hati.
 
  Di luar perkarangan Hospital, sebuah kenderaan sedang menanti Joon Myun.Pemandunya membukakan pintu belakang untuk dia duduk. "Turn on radio."ujar Joon Myun pada drivernya.Lagu 'If You Came To My Heart' dari kumpulan M-Blaq ft C-Luv berkumandang di radio.
 
  Tidak semena-mena perasaannya berkutik tatkala mendengarkan bait-bait lagu tersebut. Lagu itu sepertinya mengisahkan kisah cintanya yang mungkin tidak tercapai. Dia menyentuh kalung yang dia pakai semenjak pemergian Seung Mi yang menghilang.
 
   Kalung yang pernah dia berikan pada gadis itu lantas dikembalikan lagi oleh Seung Mi pada dirinya. Petir tiba-tiba menyabung dan selang beberapa saat kemudian, hujan mulai turun membasahi. Matanya mulai berkaca apabila melihat sang hujan.
 
  Dia menemui Seung Mi pertama kali ketika hujan, meluahkan perasaannya pada gadis itu juga ketika hujan, segala-gala memori dia dengan Seung Mi juga ketika hujan turun malahan Seung Mi meminta perpisahan dengannya turut ketika hujan. Joon Myun tidak tahu lagi apakah dia seharusnya membenci hujan tetapi memorinya bersama Seung Mi, semuanya terjadi ketika hujan turun.
 
  Sang hujan memberi kenangan manis dan juga pahit pada dirinya. Joon Myun menutup kelopak matanya dan gambaran wajah Seung Mi muncul di dalam mindanya * Seung Mi, I miss you...* tumpah sebutir air matanya. * When will you come back to me...*
 
  Bunyi sang hujan membawa mindanya ke kotak-kotak memorinya. Memori tentang dia dan Seung Mi. Memori pertemuannya dengan gadis itu. Memori yang dia cipta bersama. 
 
 
Even right now, I still missing you....
 
 
 
  
 
 
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Imaginationtown
#1
Please update ;____;
Cerita ni bestlah ;___;
PattyPatata #2
This seems nice, I'll be waiting for you to update it ^^