CHAPTER 1 - Eotteokhae...?

A SECRET

 

Woo Hyun pergi ke kelab malam untuk ‘released tension’ selepas dipaksa oleh ibu bapanya untuk berkahwin dengan gadis yang tidak dikenalinya. Dia yang kelihatan bergaya mula dikelilingi oleh ramai gadis yang tertarik kepadanya. Namun seorang pun tidak diendahkan kerana dia tidak menyukai perempuan (dia ‘gay’). Woo Hyun duduk di meja untuk minum sambil matanya meliar mencari sesuatu yang dia sendiri tidak pasti. Mungkin seorang pemuda jenis yang disukainya? Entah la. Salah satu sebab utama dia ke situ adalah untuk mencari calon ‘isteri’nya sendiri.

 
 
~FLASHBACK~
 
“Kalau kamu taknak kahwin dengan calon pilihan kami, kamu harus cari calon kamu sendiri. Mak bagi masa seminggu. Kalau kamu gagal, kamu tahu jawapannya..” Pn. Nam memberi syarat yang kedengaran serius. Woo Hyun merasa lega sedikit. Sekurang-kurangnya dia ada peluang untuk mengelak dari berkahwin dengan orang yang tidak dikenalinya. Walaupun peluangnya tipis.
 
~END OF FLASHBACK~
 
 

“Sekarang dipersilakan Kim Sung Gyu untuk menyanyikan lagu ‘Only Tears’!” ucap pengacara yang berada di atas pentas.

 

Woo Hyun tidak mengendahkan apa yang berlaku dan asyik minum sehinggalah dia terdengar satu suara yang menarik perhatiannya.

 

‘Merdunya...siapa yang..?’ Woo Hyun segera berdiri dan terlihat seorang pemuda yang...entah lah..mungkin jenis yang dia suka? Dia begitu terpegun. Dia semakin tertarik dengan kecomelan pemuda itu apabila dia melarikan mikrofonnya tatkala diusik oleh pengacara tadi. ‘Wow, he’s cute! I guess...’ getus hati Woo Hyun sambil tersenyum.

 

Setelah Sung Gyu selesai menyanyi, dia segera beredar ke belakang pentas dan tanpa membuang masa Woo Hyun segera mengekorinya. Woo Hyun begitu tertarik dengan Sung Gyu sehingga tidak mahu kehilangannya.

 

Tiba di belakang pentas, Woo Hyun kecewa apabila mendapati Sung Gyu tiada. Dia duduk di salah satu kerusi di situ sambil mengeluh.

 

What are you doing here?” soal Sung Gyu. Woo Hyun segera beralih dan teruja melihat Sung Gyu. Dia segera memeluk Sung Gyu seeratnya. Sung Gyu tersentak lalu menolak Woo Hyun sekuat hatinya dan satu tamparan hinggap di pipi Woo Hyun.

 

Don’t you dare to touch me again!!” marah Sung Gyu lalu beredar.

 

‘Apa yang aku dah buat? Aku dah buat satu-satunya orang yang aku suka, marah. Nampaknya, aku takkan dapat dekatinya lagi. Aku dah buat dia takut padaku. Ahh, Woo Hyun-ah...how stupid are you?’ Woo Hyun memukul kepalanya. ‘Tak, aku tak boleh biar dia terlepas. Dia dah curi hati aku. Aku akan buat dia jadi milik aku.’ Getus hati Woo Hyun.

 

Woo Hyun segera keluar dari kelab itu lalu dia mencari Sung Gyu. Setelah mencari selama setengah jam, dia akhirnya menemui Sung Gyu yang sedang menunggu bas di perhentian bas seberang jalan.

 

That’s him. Okey honey, i’ll never let you go again’. Woo Hyun segera melintas jalan tanpa melihat kiri dan kanan kerana destinasinya hanyalah Sung Gyu.

 

‘Gila ke orang tu? Kereta banyak ni, dia boleh lintas tanpa tengok kiri kanan?’ Fikir Sung Gyu apabila dia menyedari tingkah laku Woo Hyun. Dia cuba memberi amaran dari tempatnya supaya Woo Hyun berhati-hati namun langkah Woo Hyun semakin laju menuju ke arahnya tanpa mempedulikan kenderaan yang lalu lalang.

 

Yah! Are you crazy??!!” teriak Sung Gyu, namun Woo Hyun tidak dapat mendengar kerana suasana yang bising disebabkan kenderaan yang membunyikan hon ke arahnya. Bagi Woo Hyun reaksi Sung Gyu amat menarik perhatiannya dan membuatkan dia semakin tidak tentu arah.

 
 
Tiba-tiba Sung Gyu terlihat sebuah kenderaan yang meluncur laju ke arah Woo Hyun. Dia segera mendapatkan Woo Hyun yang semakin hampir di tempatnya. Tarikan Sung Gyu itu menyebabkan Woo Hyun terjatuh di atasnya dan mata mereka bertentangan. Jarak antara muka mereka hanyalah beberapa inci dan ini membuatkan muka Sung Gyu kemerah-merahan. Dia segera mengalihkan mukanya. Woo Hyun tersenyum melihat reaksi Sung Gyu yang malu-malu itu.
 
 
“Sayang juga awak kat saya.” Woo Hyun mengucup pipi Sung Gyu lalu berdiri. Sung Gyu tergamam dengan tindakan Woo Hyun itu. Dia menyentuh pipinya dan terasa mukanya semakin panas. Malu. Woo Hyun menghulurkan tangannya untuk membantu Sung Gyu berdiri, namun Sung Gyu tidak mengendahkannya dan berdiri sendiri.
 
 
Why did you do that for?” soal Sung Gyu lembut. Dia sebenarnya menyukai Woo Hyun juga selepas dipeluk tadi. Entah mengapa dia merasai pelukan Woo Hyun itu ikhlas. Dan dia menampar Woo Hyun untuk menyembunyikan perasaannya yang sebenar. Woo Hyun yang menyangka Sung Gyu akan menamparnya sekali lagi atau memarahinya kelihatan terkejut. 
 
 
“Awak tak marahkan saya sebab cium pipi awak? Biar betul. Kalau camtu...” Woo Hyun mengucup pipi Sung Gyu sekali lagi. 
 
 
“Yah! Untuk apa?” Sung Gyu berundur sedikit. Dia tidak memandang muka Woo Hyun.
 
 
Would you be my boyfriend?” Woo Hyun memegang tangan Sung Gyu. Jantung Sung Gyu berdegup kencang.
 
 
What? We don’t know each other. I don’t even know your name yet.” Kata-kata Sung Gyu ada kebenarannya. Mereka belum berkenalan.
 
 
Well..I’m Nam Woo Hyun. And you?” Woo Hyun menghulurkan tangannya sebagai salam perkenalan.
 
 
I’m Kim Sung Gyu. Nice to meet you.” Sung Gyu menyalam tangan Woo Hyun dengan senyuman.
 
 
Wow! Your smile could kill me.” Gurau Woo Hyun. 
 
 
“Kenapa tiba-tiba nak couple? Kita baru je kenal.” Soal Sung Gyu. 
 
 
“Sebab kita dah saling menyukai, so buat apa tunggu lama-lama. Lagipun, saya takda banyak masa.” Sung Gyu tidak memahami maksud Woo Hyun itu. 
 
 
Woo Hyun menceritakan tentang perkahwinan yang diaturkan itu. “Nampaknya, saya tak perlu kahwin dengan orang yang saya tak kenal. Thanks to you. Now i’ve met my true love.” Woo Hyun memandang Sung Gyu. 
 
 
“Tapi saya penyanyi di kelab malam. Parents awak tak kisah, ke?”
 
 
Woo Hyun menggeleng lalu memeluk Sung Gyu. “Itu tak penting. Yang penting saya terima awak seadanya. Saya akan sentiasa bersama awak. That’s my promise.” Woo Hyun mengucup dahi Sung Gyu.
 
 
"Tapi, mak dan ayah awak nak awak kahwin, supaya awak boleh sambung keturunan keluarga awak. Saya lelaki, awak tak fikir saya..."
 
 
Woo Hyun menggeleng. "Saya tak kisah semua, tu. Lagipun saya tak berapa suka budak-budak, so itu tak jadi masalah." jawab Woo Hyun selamba.
 
 
"Tapi, kalau parents awak nak..."
 
 
"Kalau diorang nak cucu, kita ambil anak angkat. Apa susah. Yang penting sekarang, saya gembira bertemu awak."
 
 
'He doesn't like a child, but i love him. What should I do? If I tell him that I can get pregnant, will he accept it or...he'll leave me? No, I can't live without him.' Sung Gyu kelihatan berbelah bahagi. 'Eotteokhae?'
 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
hjkyung #1
Chapter 9: Gyuuuuu T___T
seoyoung89
#2
Chapter 8: Ohhh Sunggyu... dead? :'( Poor Woohyun and the twin :(
ChoiAsya #3
Chapter 8: Sedihnyaaaaa
esyahz
#4
Chapter 8: aishhh.. angst story.. poor woogyu babys..
Eternal_KPOP_Lover
#5
Chapter 8: And at the end my tears are out... LOL!!! Why!!!!! :''''''''(
dae_yeol
#6
Chapter 8: sad ending...
empresschingyu
#7
Chapter 8: sad ending, i wanna cry :""(
Twillight_Sparkle #8
Chapter 8: TT_TT......sedih nyer aher cta ni...