CHAPTER 1 - Pertemuan...

Only One Night

 

Aron POV:

Malam ini, aku begitu kesepian. Sekali lagi aku gagal dalam percintaan. Gadis yang dicintai, kini gembira bersama orang lain. Aku begitu kecewa sehingga tidak menyedari kereta yang dipandu melebihi had laju yang ditetapkan. Air mataku berlinangan jatuh ke pipiku. Bodoh! Tiada gunanya menangis untuk orang yang tidak menghargai kita. 'Aron, hentikan! Kau harus tabah. Ini bukan kali pertama kau alaminya.' Aku cuba menenangkan hatiku.

 

Aku memandu sehingga melalui kawasan taman. Sedang aku asyik melayan perasaan, muncul seseorang di hadapan keretaku. Aku membrek mengejut. "Oh my god!" teriakku. Aku segera turun dari kereta untuk mengetahui keadaan orang itu. Aku lihat seorang pemuda berdiri di hadapan keretaku dengan wajah yang terkejut. Mungkin dia masih terkejut disebabkan aku hampir-hampir melanggarnya tadi. Kemudian, aku perlahan menghampirinya lalu menegurnya.

 

"Do gwaenchannie?" soalku dengan debaran. Aku takut kalau-kalau aku telah mencederakannya. Dia perlahan mengalihkan wajahnya dan memandangku dengan pandangan yang keliru. Keliru dengan apa yang jadi. Aku sekali lagi menegurnya untuk memastikan keadaannya.

 

"Are you alright?" Dia memandangku tanpa berkelip. Tiba-tiba dia pengsan dan aku segera memaut pinggangnya sebelum dia rebah ke jalan. Aku panik. Aku cuba mengejutkannya namun gagal. Lalu aku mendukungnya dan membawanya ke tempat duduk belakang. Aku segera memandu menuju ke rumahku.

 

Setibanya di rumah, aku membaringkannya di atas katilku. Aku duduk di birai katil sambil merenungnya wajahnya. 'Flower boy rupanya'. Fikirku. Entah mengapa, aku mulai merasa tenang. Aku rasa semua masalah yang ada sebelum ini, hilang sekelip mata tatkala aku memandang wajahnya.

 

'Wait...no way! I'm not a gay!' bentak hatiku dan aku segera turun dari katil. Hatiku berdebar. Jantungku berdegup kencang. 'What's wrong with me?' Aku keliru. Aku tak pernah merasai perasaan seperti ini sewaktu aku bersama ex-girlfriend aku. Aku segera beredar menuju ke ruang tamu. Beberapa minit kemudian, aku terlelap di sofa.

 

Min Hyun POV:

Aku tersedar dari pengsan. Aku terkejut melihat keadaan sekeliling yang begitu asing bagiku dan aku segera turun dari katil. Kepalaku masih sakit. Mungkin disebabkan...kemudian baru aku teringat. 'Aku kat mana? Macam mana aku boleh berada di sini? Bukankah aku sepatutnya dah mati dilanggar kereta itu?' ngomelku sendirian. Aku bingung. Makin difikir, kepalaku makin sakit. Aku melangkah keluar dari bilik itu dan menuruni tangga menuju ke ruang tamu.

 

'Besarnya rumah ni! Tentu pemiliknya seorang yang kaya!' Laju ayat itu terpacul dari mulutku tatkala aku melihat rumah ini @ villa @ banglo? Wah! sememangnya tempat ini kelihatan mewah. Kemudian, mataku meliar mencari...entahlah...mungkin pemilik tempat ini. Aku terpandang seseorang sedang tidur di sofa. Aku perlahan menghampirinya. Aku berlutut di sisi sofa itu sambil memandangnya. 'He's perfect...mungkin dialah pemilik tempat ni'. Aku tersenyum tatkala memandangnya. Entah mengapa hatiku merasa tenang tatkala aku melihat rupanya. Dan dengan perlahan aku mengusap-usap kepalanya. 

 

Tiba-tiba air matanya mengalir. Aku tersentak. 'Dia menangis?' Hatiku tersentuh. 'Siapalah yang sanggup buat dia menangis?' Aku mengesat air matanya.

 


 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Forteenagerss
#1
Chapter 3: Omoooooo comel bangat sih Dx
Buatlah lagi kak e u e
Haneul0907 #2
Chapter 3: Hahahaha comel
Kn bagus kalau Ada sequel
AprilSunnday_ukiss #3
Chapter 3: best r cte ny..wt sequel bleh??
kyuminelf96 #4
Chapter 3: so sweet but it will be better if it is mpreg...the story is nice and i like it so much ..author-nim fighting!!!
kyuminelf96 #5
Chapter 2: so sweet!!!
mpreggoland
#6
mpreg utk sequel citer ni?? ada ke yg nak baca??