New Friends?

EH ENGKAU?!!

'Terima kasih cikgu' lalu Eunha pun senyum.

'Sama-sama nanti kalau ada apa apa-apa jumpa je cikgu. Jom cikgu tunjukkan mana kelas kamu' Kata cikgu Lee Jong Suk yang hensem bak putera kegilaa ramai murid-murid di sekolah itudan Eunha pun mengekori cikgu Lee dari belakang sambil dilihat oleh pelajar lain.

'Kenapa semua orang pandang aku lain semacam je ni?Ada apa tak kena dengan aku ke? Skirt aku terbalik ke atau baju aku koyak ke?' kata Eunha dalam hati sambil melihat dirinya.

'Kamu kenapa Eunha? Tak selesa ke kat sekolah baru?' Tanya dengan lembut

'Tak hmm cikgu pakaian saya pelik ke harini? Baju saya senget ke or muka saya comot?' Kata Eunha sambil bebisik di telinga Cikgu Lee .lalu Cikgu Lee pun ketawa kecil sambil mengusap kepala Eunha dengan lembut dan lalu berkata 'Takda apa-apa pun kamu cantik jer harini sebab tu semua orang pandang kamu'.

'Tapi' blom sempat Eunha habis bercakap Cikgu Lee pun masuk ke salah satu kelas dan Eunha dgn pasrah pun ikut masuk iaitu kelas 2A1

'Selamat Pagi Cikgu' Kata ketua kelas lalu diikuti oleh pelajar yang lain.

'Okay sila duduk .So harini kita ada classmate baru jadi jangan sesekali buli dia atau mencederakan dia. Faham?!' Kata Cikgu Lee dengan tegas.

"Faham!!' kata pelajar kelas itu.

"Bagus jadi dipersilakan Jung Eun Bi masuk ke kelas"

Eunha pun masuk dengan langkah yang lambat sebab takut tergelincir pulak kan tak ke naya kena ketawakan oleh satu kelas itu.

Tetapi bila Eunha masuk tiba-tiba satu kelas bersorak lebih-lebih lagi pelajar lelaki yang teruja melihat Eunha melangkah seperti bidadari

"She soooo ing cute!!!"

"I want to make her be mine"

"Ehhh aku cop dia dulu"

"Adakah ini dinamakan cinta"

"Oh Julietkuu~"

"Cinta pandang pertamaku"

“ I love you”

Begitulah reaksi segelintir pelajar lelaki ada yang pukul meja, ada yang meroyan, ada yang bergaduh kerana berebutkan Eunha

"Diam semua!!" Marah Cikgu Lee. Maka mulalah sesi diam mereka .

Okay Jung Eun Bi sila perkenalkan diri awak" Kata Cikgu Lee dengan lembut

“Okay cikgu” kata Eunha dengan lembut dan terus menghadap pelajar- pelajar dalam kelas itu

“Hi nama saya Jung Eun Bi boleh panggil saya Eunha. Sila jaga saya dengan baik- baik terima kasih” dengan itu Eunha pun membongkokkan badannya hingga 90 darjah.

Lalu sekali lagi pelajar lelaki bersorak sambil memukul meja. Tetapi selesa melihat mata Cikgu Lee memandang mereka dengan tajam lalu mereka pun berhenti.

“Okay Jung Eun Bi awak boleh duduk sebelah dengan Sinb” lalu Sinb pun melambai tangan nya ketika mata Eunha melilau mencari siapa Sinb”

“Okay saya keluar dulu ye kelas. Tapi ingat! Jangan buat hal dan belajarlah dengan rajin” kata Cikgu Lee sebelom meninggalkan kelas 2A1 sambil menggenyitkan matanya.

“Hi nama aku Sinb saya penolong kelas kat sini.Kalau ada apa-apa you can tell me je mana tahu boleh tolong ke” kata Sinb riang dan Eunha pun senyum lalu mereka berbual sambil bergurau sementara cikgu masuk.

Dalam diam tanpa Eunha tahu ada beberapa orang lelaki melihat Eunha dengan tersenyum dan sorang lagi melihat Eunha dengan serius.
"Waktu rehat"

“Eunha jom la rehat dengan kami lagipun kau baru lagi kat sini so boleh la lepas kita selesai makan nanti jalan tunjuk sekitar sekolah ni kat kau” kata Sinb

“Okay btw terima kasih Sinb”

“Tak jadi masalah pun~” dan mereka pun terus berjalan bersama-sama hingga ke kantin sekolah dan mengambil makanan lalu terus duduk di meja ada empat orang pelajar perempuan kelihatan tengah menunggu mereka.

“Hi guys” kata Sinb dengan riang lalu mengambil tempat disebelah kawannya iaitu Sowon. Dan Eunha pun mengambil tempat disebelah Sinb.

“So today we have a new girl in our group” lalu melihat Eunha

“Hello my name is Eunha please take care of me” lalu berpura membuat bow dan membuatkan mereka yang lain ketawa dengan suara yang dibuat oleh Eunha seperti Donald Duck.

Lalu mereka pun sorang- sorang memperkenalkan dirik mereka sambil membuat suara seperti Donald Duck oleh Eunha

“Hello my name is Sowon”
”Hello my name is Yerin”
”Hello my name is Yuju”
”And the last one~ Tadaaa~ Hello my name is Umji” dan mereka pun bertepuk tangan lalu menarik perhatian sesetengah pelajar dan membuatkan mereka malu lalu mereka pun ketawa

Selesai mereka dengan sesi perkenalan diri lalu mereka pun makan sambil berkongsi impian dan menceritakan tentang minat masing masing.

Selelsai makan mereka pun jalan jalan menunjukka persekitaran sekolah kepada Eunha sambil ketawa dan mereka pun bergurau bersama.

Eunha,Sinb dan Sowon pun masuk ke kelas 2A1 bersama-sama selepas selesai round satu sekolah.

Ketika Eunha masuk ke kelas bersama Sinb dan Sowon dia perasan ada beberapa pelajar lelaki melambai ke arahnya dan senyum lalu dia pun senyum dan terus ke arah mereka duduk.

“Eyyy tak sangka kita sama kelas pulak” kata Jhope

“Woww first day awak masuk boleh tahan famous juga awak ni” kata Rapmon

Eunha hanya ketawa “Eh manada biasa je”

“Yelah awakkan cute sebab tu orang minat kau”kata Jimin

“Siapa dia?” Kata Suga sambil menggaru kepalanya

“Budak baru kat kelas kita” Kata Rapmon

“Tulah jangan asyik tidur je” Kata Jhope

“Suka hati aku la bukan penting pun~” Blas suga balik

“Sudahlah saya pergi duduk dulu ye” Kata Eunha supaya dia dapat larikan dirik daripada tadah telinga untuk kedua kalinya .

“Weh sejak bila korang ber awak -awak dengan perempuan ni and lebih lagi korang mana layan perempuan dengan lembut macam ni kecuali aku” Kata Jin sambil kehairanan

"Kau tanya ke atau kau perli sebenarnya ni?"

"Dua-dua hehehhe"

Ketika mereka hendak menyerang Jin, niat mereka pun terhenti kerana cikgu ajar merek Mathematics sudah sampai iaitu Cikgu Donghae. Jadi bermulalah dengan pembelajaran yang menyeronokkan kerana Cikgu Donghae seorang yang sporting lebih lebih lagi seorang yang suka bergurau ketika belajar

"Bangun semua" Jerit Jackson iaitu ketua kelas 2A1.Lalu semua pelajar pun bangun dan mengucapkan selamat pagi kepada Cikgu Donghae

"Okay sila duduk anak murid yang ku sayangi,kasihi,cintai semua~" kata Cikgu Donghae

"Eunha kau kenal diaorang ke?" Tnya Sinb

"Siapa?" kata eunha dengan pelik

"Tu budak lelaki yang kau pergi jumpa tadi" sambil melutnta menunjukkan ke arah Jimin dan Eunha pun melihat siapa

"Oh Jimin and the geng tu ke?' Kata eunha Lalu Sinb pun menggangukkan kepalanya

"Pagi tadi diarong tolong aku cari pejabat guru sebab aku tak jumpa"

"Ohhh no wonder la rapat semacam tapi kan kaulah perempuan bertuah"

"Kenapa pulak?"

"Nantilah aku cerita kat kau dah jom salin apa cikgu tulis tu nanti tak masuk otak pulak hahaha kang jadi otak udang"

"Hahaha otak udang pun okay jugak"

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
byungooie
I think my story quite bored hahaha anyways I'll keep update eventho its bored ^^

Comments

You must be logged in to comment
juvymorgyana #1
Chapter 1: Ahahahaha your story is so cute! Keep on updating ?