HARI YANG INDAH??? (part 1)

EH ENGKAU?!!

"Di rumah banglo milik keluarga Jung"

'Jung eun bi cepat bangun!! Nanti lambat ke sekolah pulak lepastu tak pasal-pasal topik hangat hari ni " Budak baru lewat datang sekolah" kan dah mendapat malu untuk first day of school' - tutur Puan Jung yang dah bercekak pinggang macam makcik tgh kepenatan ambik sayuran di kebun.

'Yelah eunha bangun lah ni ' sambil itu eunha pun bangun dan mengambil tualanya yang berada di tempat letak tuala denga mata tertutup sambil mengheret tualanya di lantai seperti orang mengemop lantai.

'Eh tu anak aku ke? Dah macam zombie tengah lapar pulak aku tengok' kata Puan Jung sambil mengemas katil eunha dan mengambil bantal yang terpelanting kerana dek kekasaran kuasa tidur eunha itu dan sambil menggelengkan kepalanya kerana perangai eunha tidak ubah seperti budak kecil yang susah nak bangun.

Setelah menghabiskan hampir satu jam di bilik mandi eunha pun keluar dengan lengkap berpakaian dengan School Uniform barunya. Dia menyikat rambutnya yang pendek dan seperti mushroom itu lalu eunha membawa beg sekolahnya untuk turun dan breakfast dengan appanya sebelom pergi ke sekolah .

'Di rumah banglo milik keluarga Jeon'

'Jungkooookkkk!!! cepat bangun! dah nak pukul 7:15 dah ni! cepat bangun sebelom kawan-kawan kamu sampai'

' alaa mummy masih awal lagipun kook masih mengantuk ni nanti kook bangun la bagi 5 minit lagi' jungkook pun lalu menarik selimutnya hingga menutupi dari kaki hingga ke kepalanya.

'Eeh takda 5 minit ! cepat bangun sekarang sebelom mummy panggil daddy untuk bangunkan kook ' Puan jeon pun lalu menarik selimut jungkook hingga jungkook terjatuh dari katil.

'aduh. Sakit la mummy ishhh yela yela kook bangunlah ni ' jungkook pun bangun sambil mengusap belakangnya yang sakit akibat super power Puan Jeon yang mengalahkan wonder women itu. Dan jungkook pun terus ke bilik mandi untuk membersihakan dirinya sebelom ke sekolah .

"Di rumah banglo milik keluarga Jung"

'Good morning appa' tegur eunha sambil mencium pipi appanya sebelom eunha mengambil tempat di sebelah kiri Tuan Jung sambil meletakkan begnya di bangku sebelahnya.

'Good morning princess' balas Tuan Jung. ' how was your sleep my princess?' tambah Tuan Jung lagi sambil menenguk secangkir kopi panas yang di hidangkan oleh pembantu rumah mereka.

'Urmmm my sleep was good tapikan eunha tgh bermimpi and time ada prince nak datang dgn kuda tu hmmm tiba-tiba" muka eunha pun berubah menjadi sedih .

'Tiba-tiba kenapa? Kuda dia mati ke? atau takpun prince tu jatuh time nak naik kuda tu? atau prince tu kena heart attack sebab kuda dia laju sangat?' kata Tuan Jung yang tgh curious sangat pasal mimpi anak perempuannya itu .

'Ish! apalah appa ni ke situ pulak ada ke patut kuda dia mati" marah eunha sambil makan sandwich yang dihidangkan .

'Abistu tiba-tiba kenapa pulak dgn prince tu?' kata Tuan Jung yang kehairanan sambil melipatkan surat khabar yang dibaca nya dan meletakkan ke tepi.

'Time tengah syok bermimpi tu kan hmmm eomma kejutkan eunha ' kata eunha sambil buat muka sedihnya dengan sandwich yang masih ada di dalam mulutnya itu.

'Ala ingatkan apalah tadi' bebel Tuan Jung sambil menghirup abis air kopinya tadi.

'Kalau eomma tak bangunkan eunha memang sampai tengah hari nanti la eunha tak akan bangun pergi sekolah untuk hari pertama sekolah' bebel Puan Jung yang duduk di depan eunha sambil menyapukan jem ke atas bread nya itu.

'Dah dah jom turun sekarang nanti lambat pulak turun sekolah' kata Tuan Jung sambil berdiri dan mengambil briefcasenya yang berada atas sofa di ruang tamu.

'yelah bagus jugak kalau tak pergi sekolah hmm dapat rehat untuk sehari lagi hehehe' kata eunha sambil berdiri mengambil beg nya yang berada di kerusi sebelahnya lalu pergi ke arah Puan Jung untuk memberi ciuman sebelom pergi ke sekolah.

"Di rumah banglo milik keluarga Jung"

Jungkook pun turun ke tingkat bawah untuk pergi sekolah dengan membawa beg nya dan kunci keretanya sekali. ' Hoi hyungku cepat sikit la makan tu macam orang tak pernah makan pulak ' tutur jungkook sambil melihat kawan- kawannya yang macam orang tak pernah makan itu.

'Eh kejapla. kita org belum breakfast lagi ni sebabkan kau yang suruh kita orang datang awal tapi tengok tengok kau pulak yang lambat bangun pastu bersiap mengalahkan perempuan pulak' bebel si jimin dengan penuh kegeraman melihat jungkook yang tiada rasa bersalah pun melihat mereka yang terpaksa bangun awal.

' Yelah yelah makan banyak- banyak takut pulak hyung tak pandai tinggi- tinggi pulak nanti' balas jungkook sambil memakai jam tangannya yang berjenama Casio .

'Dah dah jom gerak nanti terlambat pulak ke sekolah." Kata jin bagi mengelakkan jimin menjadi singa kang ada pulak yang tak pergi sekolah.Mereka semua pun terus jumpa dengan Puan Jeon untuk mengucapkan terima kasih atas breakfast yang dihidangkan. Walaupun di rumah Keluarga Jeon ada pembantu rumah , Puan Jeon tetap ringan tulang untuk membantu ketika dia bosan .

'Kami pergi dulu ye aunty' kata mereka serentak lalu terus pergi ke kereta Lamborghini masing masing untuk ke sekolah .

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
byungooie
I think my story quite bored hahaha anyways I'll keep update eventho its bored ^^

Comments

You must be logged in to comment
juvymorgyana #1
Chapter 1: Ahahahaha your story is so cute! Keep on updating ?