008

1 4 3 ( HATE OR LOVE )

Mereka kaku and keras di atas lantai tu. Bunyi pintu dibuka dari luar mengejutkan mereka. Seokjin terus bangun and bersila.

“Jinnieee.. Na Riii.” Bunyi suara En Kim membuatkan Na Ri terus berdiri daripada baringannya.

“Ehh kenapa dapur sepah nie?” En Kim menyoal apabila melihat lantai dipenuhi kimchi. Kemudian dia memandang Na Ri and Seokjin. Dia mengangkat kening,

“Yang korang berdua dah kenapa? Dengan kimchi atas kepalanya.” En.Kim meletakkan barang yang dibelinya di atas meja.

“Hah? Tak de pape.Na Ri nak naik atas sekejap nak tukar baju” Na Ri terus pergi naik ke atas.

“Ermm Jinnie pun nak tukar baju jap.” Seokjin naik ke atas meninggalkan En.Kim keseorangan di bawah.

“Dah kenapa dengan budak-budak ni?” Dia menggeleng –geleng dan mula mengemas kimchi yang bertaburan di bawah.

 

                                                                               

Seokjin mengelap rambutnya menggunakan towel kecil. Dia melihat wajahnya di cermin. Dia membuka air paip dan mula mencuci muka. Sedang dia mencuci muka dia teringat adegan tadi.

“Ishhh ape aku fikir nie.” Kemudian dia menggeleng kepala dan bersegera membasuh muka sehingga bersih. Rambut dipastikan tidak lekat dengan bau kimchi. Kemudian dia terus keluar dari bilik. Dia terdiam apabila melihat Na Ri yang juga pada masa yang sama keluar dari biliknya. Mereka berdua tidak betentang mata and berkira-kira hendak turut tetapi berlaga bahu.

“Uishhh Jauh lah sikittt.” Seokjin mengelap bahunya.

“Aku pulak dah. Kau tu besar macam gajah. Sana lahhh.” Mereka mula bertolakan.

“Soekjinn. Na Riii apa gaduh kat atas tuu?” En Kim yang sudah siap mengemas mula pergi ke tangga.

“Eii pa tengok dia nieee. Dah lah gemuk. Tak kasi Jinnie lalu pulakk.” Seokjin menolak Na Ri.

“Apa pulak akuuu? Eiii sakai!” Dia menolak Seokjin mula. En Kim mula menggelengkan kepalanya.

“Haishhh dah dahhh.” En.Kim mula mendaki anak tangga menghampiri Na Ri dan Seokjin. Kemudian dia mencelah di antara Seokjin and Na Ri.

“Okay dah. Papa yang gemuk. Puas?” Dia menoleh ke arah Seokjin and Na Ri bersilih ganti.

“Dah jom turun.” Kemudian dia menarik tangan Seokjin dan Na Ri menuruni anak tangga. Muka Na Ri and Seokjin monyok semacam.

                                                                               

En.Kim finally pulang dan meninggalkan Na Ri dan Seokjin berdua di dalam rumah tersebut. Suasana agak awkward sehinggalah Seokjin mula bersuara.

“We should be more careful after this.” Seokjin berkata.

“Okay.” Sepatah sahaja yang Na Ri jawab. Kemudian mereka berdua diam kembali. Seokjin dan Na Ri betul-betul rasa tak selesa time tu.

“Dah aku naik tidur dulu. Esok sekolah. Kau jangan nak mimpi psl kiss tadi pulak.” Seokjin berkata. Bulat mata Na Ri.

“Excuse meeee. Memang tak lah. Entah-entah kau yang tengah duk berangan pasal kiss tu.” Bulat pula mata Seokjin.

“Kalau kiss tadi dengan perempuan secy ke,cun daripada kau. Aku terima lah lagi and aku ada lagi lah selera nak imagine tapi kalau dengan kau ni, sorry.. x de selera.” Seokjin buat muka nak muntah.

“Macam aku seleraaa je tengok muka kau.” Na Ri berkata dengan muka meluat. Kemudian dia terus mendaki anak tangga.

                                                                                    

Loceng sekolah mula berdering tanda kelas sudah bermula. Kelas pada pagi itu adalah kelas PJ . So akan ada percampuran antara lelaki dan perempuan di dalam satu kelas. But still dyorg kena patuhi peraturan sekolah dimana pelajar lelaki and perempuan dilarang berhubung even dengan bahasa isyarat.

“Ambikk nieee.” Sang Hoon membaling bola keranjang itu ke arah Jin Wu. Jin Wu menyambutnya dan membawa bola itu berlari ke arah center.

“Woiii Joon ambik niii” Dia membaling pula ke arah Joon.

“Seokjin!” Seokjin terus mencapai bola yang dibaling oleh Joon lalu terus menjaringkan gol. Mereka semua bersorak apabila melihat bola itu masuk ke dalam net.

‘Okay nice team work.” Cikgu Pj mereka memuji.

“Kau tengok tu.” Na Ri yang sedang bermain tennis bergu tidak mempedulikan Soo Ah malah fokus sedalam-dalamnya bermain tennis.

“Na Ri..” Na Ri masih fokus bermain.

“Na Ri..” Pukulan demi pukulan yang diberikan dapat dipukul semula oleh Na Ri.

“Yahhh Na Riiii.” Na Ri masih lagi tidak mempedulikan Soo Ah

“Yahhhhh Hwang Na Riiiiiiiiiiiii” Na Ri terus memukul bola tennis itu dengan kuat sehingga raket pihak lawannya itu tertembus. Terkedu Soo Ah buat seketika. Na Ri yang kepenatan memandang ke arah Soo Ah.

“Waeyo??” Dia mengelap peluhnya. Soo Ah mendekati Na Ri.

“Kau stress ke apa hari ni? Semacam je main.” Na Ri hanya menggeleng.

‘Aku okay je.” Dia terus meneguk air mineralnya dengan rakus. Dia tak boleh lupa apa yang Seokjin buat pagi tadi.

 

                                                                                

Na Ri menuruni anak tangga dengan kelam kabut. Dia dah lambat! Dia mencari stokingnya .

“Aishhh mana aku letak nieeee. Aku rasa macam dah letak dalam stoking je.” Na Ri kembali mendaki anak tangga dan menyelongkar almari bajunya tapi dia tidak dapat menjumpai bajunya.

“Eodiya? Aku memang letak dalam kasut.” Na Ri berhenti menyelongkar almarinya apabila terdengar pintu bilik Seokjin dibuka kemudian di tutup. Dia berfikir sejenak.

“Nak pinjam stoking dia ke?” Na Ri mengigit bibirnya. Dia mula mengintai daripada pintu. Seokjin mula menuruni anak tangga and terus ke dapur. Na Ri mengikut sambil menjengkitkan kakinya. Dia melihat sekeliling. Dia memastikan Seokjin benar-benar ralit dengan breakfastnya. Kemudian dia mendaki semula anak tangga dan menuju ke arah bilik Seokjin.

“Hmm nak masuk ek x ek..” Na Ri menelan air liur.

“Kalau dia balik caner? Kalau dia saman aku caner? Aku bawah umur lgi.”Na Ri tak berfikir panjang and dia terus masuk ke dalam bilik Seokjin apabila line sudah clear.

“Uuu.” Na Ri agak impressed dengan bilik Seokjin yang begitu bersih tanpa sebarang habuk. Dia berjalan ke arah almari baju Seokjin dan membukanya. Semua baju tu sangat-sangatlah disusun dengan teratur and semua baju yang digantung pun sama jeee. Nampak lah yang Seokjin tu pembersih berbanding dengan Na Ri. Na Ri membuka laci Seokjin dan terjumpa stoking.

“Yey!” Na Ri menjerit kecil.

“Aku tengah nak bawak lah ni jap.” Tiba-tiba Na Ri terdengar suara Seokjin dari luar.

“Boyaaa aku igt dia dah pergi!!!” Na Ri melihat sekeliling. Takde satu tempat pun yang dia boleh menyorok. Dia menoleh ke belakang dan memandang sahaja tombol pintu bilik Seokjin yang dibuka dari luar.

                                                                                 

Seokjin menuruni tangga dengan laju. Dia berlari ke luar pintu and dia terpijak something yang licin hingga membuatkan dia terjelepuk jatuh ke hadapan. Muka Seokjin berkerut. Dia memegang hidungnya yang berdarah.

“Dah apa pulakkk niii.” Seokjin melihat tempat yang dia pijak. And ada stoking di situ.

“Ishhh! Ni mesti stoking perempuan nie!” Seokjin rasa macam nak menjerit je panggil Na Ri. Kemudian dia berfikir sejenak dan tersengih. Dia berpura-pura menutup pintu hadapan. Kemudian dia mendengar tapak kaki Na Ri yang duk kelam kabut mencari stoking. Seokjin tergelak kecil. Kemudian dia berpura-pura pula masuk and keluar dari biliknya. Dia mencampak stoking Na Ri di dalam bilik airnya. Dia kemudian menyorok di bawah tangga sambil menahan ketawa. Tekaannya tepat apa bila melihat Na Ri masuk ke dalam biliknya sambil menjengketkan kaki. Kemudian dia rasa macam nak menyakat Na Ri. Dia mengeluarkan telefon bimbitnya dan berpura-pura sedang berbual.

“Hah? Hari ni?” Dia mula mendaki anak tangga.

“Aku tengah nak bawak lah ni. Jap.” Seokjin memulas tombol pintu biliknya. Dia menarik pintu biliknya and dia berjalan ke arah meja studynya. Dia berfikir mana agaknya Na Ri. Dia mengambil buku notanya.

“Kau nak pinjam baju sekali ke?” Seokjin bergerak ke arah almari and dibukanya. Takde tanda-tanda yang megatakan bahawa Na Ri berada di dalam almarinya.

“Okay cau.” Seokjin berfikir sejenak.

“Mana dia nie menyorok ek?” Seokjin melihat sekeliling. Dia tiba-tiba terpandang pintu bilik airnya yang terbuka sedikit. Kemudian dia tersengih.

 

                                                                              

Na Ri menelan air liurnya.

“Kau nak pinjam baju sekali ke?” Na Ri mendengar Seokjin membuka almarinya. Nasib baik dia tak menyorok kat situ.

“Okay cau.” Apabila mendengar Seokjin berhenti berbual di telefon Na Ri berasa amat selamat. Kemudian Na Ri mendengar Seokjin keluar dari biliknya apabila terdengar pintu itu ditutup. Na ri tersengih. Dia selamat. Dia membetulkan rambutnya kemudian dia terpandang something di dalam sinki Seokjin di mana dia tak perasan tadi. Dia memerhati lama ‘benda’ di dalam sinki Seokjin. Dia mula melangkah keluar dari tab mandi Seokjin dan berjalan ke arah sinki Seokjin. Dia menarik slow-slow boxer Seokjin.

“Gosh geli aku.” Na Ri berkata perlahan. Serentak dengan itu. Bammm! Pintu bilik air Seokjin dibuka dengan kuat oleh Seokjin dan membuatkan Na Ri menjerit terkejut.

“Aaaaa!!!” Na Ri menghulur-hulur boxer Seokjin di muka Seokjin.

“Yah!” Na Ri terkejut lagi. Dia membuka matanya.

“Eiii! Kau ni ert lah!” Seokjin merampas boxernya.

“Aku? ert? Kau!! Kau buat apa dengan stoking aku kat sini hah?!” Na ri menunjukkan ke arah stokingnya.

“Mwo? Ada hak ke kau nak cakap pasal stoking kau padahal kau baru je pegang boxer aku. Dah lah pegang lama pulak tu. Eiii! Tak sangka aku kak yong nie rupanya ert.” Na Ri macam nak cabut je mulut Seokjin tu lepastu campak dalam mangkuk tandas.

“Eh kau agak-agak lah! Aku tak teringin pun dengan kau punya boxer. Aku tanya kenapa stoking aku kat sini?!” Na Ri menyoal sambil menunding lagi ke arah stokingnya.

“Ini namanya balasan untuk orang yang letak stoking dia merata-rata lepastu terjah masuk bilik orang sesuka hati and pegang boxer orang sesuka hati.” Seokjin berkata.

“Kalau kau nak sangat boxer aku ni....” Seokjin meletakkan boxernya di atas kepala Na Ri. Bulat mata Na Ri.

“....then amiklah...” Seokjin berkata. Dia gelak dengan kuat sekali melihat wajah Na Ri yang menahan marah.

“Aku nak pergi sekolah. Cau.” Seokjin terus keluar dengan muka mengejeknya.

“Yahh! Seokjin! “ Na Ri menepis boxer di atas kepalanya.

“Kim Seokjin!” Seokjin berlalu begitu sahaja.

“Kau tengokkkkklah!” Na Ri menjerit di dalam bilik air.

“Whateverrr.” Dia terdengar suara Seokjin yang menjawab dari bawah. Berasap telinga dia.

                                                                                 

Seokjin yang baru selesai mengelap peluh terpandang ke arah Na Ri yang sedang minum air dengan rakus dan menjeling ke arahnya. Seokjin buat muka mengejek and muka sinis. Apa lagi. Lagi berasap lah Na Ri.

“Aku kalau boleh nak bakar je boxer kau.” Na Ri mengomel dengan mulut kecilnya. Soo Ah mengangkat kening.

“Ha? Boxer sapa pulak kau nak bakar nie?” Soo Ah menyoal Na ri. Na Ri menoleh ke arah Soo Ah.

“Eiiii boxer kambing aku. Dah lah sakit hati aku.” Na Ri terus bla macam tu je. Soo Ah hanya mampu memandang pelik dengan kelakuan Na Ri yang berangin je hari tu.

                                                                                  

Loceng berbunyi menandakan waktu rehat bermula.

“Kau nak makan apa hari ni??” Taehyung menyoal Seokjin.

“Hmm aku tak rasa nak makan lah. Kau pergilah makan dulu.” Seokjin berkata.

“Serious? Omooo uri Jinnie diet ke?” Taehyung mencubit pipi Seokjin.

“Banyak lah kau punya diet.” Seokjin mengetuk kepala Taehyung kemudian tergelak.

“Awww serious sakit.” Taehyung tergelak sekali sambil menggosok kepalanya yang berdenyut.

“Aku mamam dulu k?” Seokjin mengangguk. Dia meneruskan membuat latihan Korean Languagenya. Tak lama kemudian dia rasa nak terkencing. Dia terus berlari ke tandas lelaki yang berhampiran. Tiba-tiba dia terserempak dengan cleaner tandas dalam perjalanan balik ke kelasnya.

“Selamat pagi Abang Long.” Seokjin menunduk sambil tersenyum. Dia sempat membuat eye contact dengan cleaner itu. Kemudian dia masuk kelas dan duduk.

“Asal muka cleaner tu macam aku pernah nampak ek?” Seokjin berfikir sejenak.

“Kat mana ek? Rasa macam familiar je somewhere.” Seokjin still berfikir.

“OI!” Taehyung betul-betul mengejutkan Seokjin.

“Eiii kau nieee.Aku tengah berfikir nieee.” Seokjin berkata sambil menarik muka.

“Fikir apa?”

“Hmmm tak de papelah.” Seokjin tersengih.

“Pulak dah kau ni.” Taehyung membuat muka. Seokjin tersengih.

“Weh aku nak cakap something ni.” Taehyung berkata dengan muka serious.

“Pe dia?” Seokjin mula memasang telinga untuk mendengar.

“Aku kan dah lama tau perhatikan dia. And aku rasa dia tu troublemaker lah doe.” Taehyung berkata sambil mengunyah burgernya.

“Troublemaker? Siapa?” Seokjin menyoal.

“Kak yong.” Seokjin mengangkat kening.

“Kau dah kenapa? Nak kena pancung dengan aku ke?” Seokjin mula membuat muka.

“Ehh tak aku serious nie doe. Dia tu aku tak faham lah. Pahal cun sangat?” taehyung berkata. Seokjin membuat muka geli.

“Kau ingat luaran nampak cun perangai pun cun lah? Kalau kau ken...”Seokjin menutup mulutnya. Taehyung berhenti mengunyah dan mengangkat kening.

“Kalau aku -ken- apa?” Taehyung menyoal.

“Tak de papelah.” Seokjin berdehem dan meneruskan kerjanya.

“Boyaaaa? Kau nie selalu cakap tergantung kan? Aku gantung betul-betul baru tau.” Taehyung berkata dengan perasaan geram.

“Hahaha rilex lah . Aku nak cakap kalau kau kenal perempuan luar dalam macam mana logik lah kau cakap dia cun. Nie kalau luar comel. Tapi dalam nth pape x jadi cun gak.” Seokjin berkata.

“Aiii kau ni cakap macam ada girlfriend je.” Taehyung berkata sambil tergelak. Slow-slow gelaknya dihentikan apabila muka Seokjin macam nak telan dia je.

“Hehehhe lek lah bro. Gurau gurau.” Taehyung sengih memanjang.

“Gurau gurau gak. Kalau aku tau aku eii!” Taehyung memejam matanya apabila tangan Seokjin seakan-akan mahu menamparnya. Kemudian slow-slow dia rasa burger di tangannya ditarik.

“Kalau aku tau burger ni sedap eiii !!!! Aku dah lama suruh kau beli untuk aku. “ Seokjin sengih sambil makan burger Taehyung.

‘Cis kau ni memang lah -_- “ taehyung mula rasa annoying.

“Jangan merajuk.” Seokjin berkata dengan mulut penuh.

“Eat or speak. Buat salah satu je okay aishhh.” Taehyung terus bla dari tempat duduk Seokjin. Seokjin hanya mampu menarik nafas lega sahaja. Kalau dia tersasul tadi. Mati dia nanti .

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Frisur #1
Chapter 4: Update soon ASAP ASAP ASAP
Pappli Pappli Pappli
I'm gonna be crazy if u don't update
b2stFanz
#2
Chapter 4: Update soon! Btw akhirnya awk comeback jgk hehehehe.. Fighting!!
lovely_syrena
#3
Chapter 1: Update soon!! Strict betul sekolah tu. *garu kepala* fighting!