001

1 4 3 ( HATE OR LOVE )

Jam locengnya berdering dengan kuat sekali hingga mampu mengejutkan seisi rumah. Matanya digosok lembut.Rasa mengantuk masih ada. Tapi apakan daya,sekolah menantiiiii so kena juga bangun. Bosan betul.

"Hwang Na Ri !!!" Suara ibunya menjerit dari bawah terus membuatkan matanya terbuka luas.

"Ye maaaaa. Na Ri dah bangun okayyyy" Na Ri bangun ,mencapai towelnya dan terus mandi.

"Sekolah.. sekolah.. sekolah.. Bila nth aku nak graduate. Bosan dah aku duk sekolaaahhh je memanjang." Na Ri membebel sorg. Sah tak betul.

" Hahahahaha kau perasan jugak kan? Aku pun perasan !" Mereka bergelak ketawa sampai satu sekolah dengar.

"woiii!! Beg akuuu tuuu!" Ada yg berkejaran. Ada yang bergosip. Ada yg duk main bola lagi. Ada yg tengah duk tengok movie pon ada. And yang date tu mestilah ada.

Na Ri keluar dari keretanya. Dia berjalan terus. Serentak dengan itu seluruh sekolah mendiamkan diri dan menundukkan kepala.

"Selamat pagi Kak Yong." Na Ri hanya mengangguk. Dia berhenti betul-betul di hadapan tangga.

"Siapa yang dating pagi ni. Pergi ke bilik saya .. SE..KA..RANG!!" Setelah berkata sedemikian, Na Ri terus berlalu. Mereka yang lain terus memandang antara satu sama lain. Pasangan yang tadinya duk berdating  terus menunduk.

"Apa masalah korang? Tak faham ke rules sekolah ni?!!" Na Ri menengking pasangan yang berdating itu. Mereka hanya mendiamkan diri.

"Bila saya tanya,boleh jawab tak? Ke pekak?" Na Ri menyingsingkan lengan baju sekolahnya.

"Nak kena buang sekolah ke? Hah?!" Na Ri menghentak meja.

"So..Sorry Kak Yong.. Saya yang salah. Saya tak patut panggil dia datang ke blok perempuan." Kata Hana, one of the couple.

"Tak patut? Hmm tau tak patut.. tapi menggatal jugak." Na Ri senyum sinis. Dia membuka laci mejanya dan mengeluarkan satu borang. Dia mencampakkan borang itu tepat-tepat dihadapan Hana.

"Isi dan keluar. Boleh terus kemas barang and cari sekolah lain. Sekian terima kasih." Na Ri terus bangun. Ingin keluar dari pejabatnya.

"Kak Yongggg." Minki, pasangan Hana mula bersuara.

"Ini tak adil!" Na RI terus berpusing dan memeluk tubuh.

"Apa yang tak adil? Peraturan tetap peraturan. Plus ,apa keperluan korang untuk bercinta sekarang? Nothing! So apa yang tak fair?" Na Ri menyoal. Minki terdiam.

"Sepatutnya kau sedar yang kau dah malukan lelaki lain! Sekarang kau keluar dari sini sebelum aku halau kau!" Na RI menengking. Minki menunduk dan terus keluar. Hana masih dengan linangan airmatanya.

"Saya takkan isi borang ni." Hana berkeras.

"Takkan isi? Why?" Na Ri bermain kata dengan Hana.

"Kak Yong. Kak Yong memang tak pernah rasa ke sukakan seseorang tu macam mana? Pernah tak kak yong cintakan orang? Pernah tak?!! Kalau tak pernah memang padanlah dengan sikap and perangai kak yong yang bencikan laki plus yang suka halau couple dekat sekolah nie!" Hana menjerit. Borang itu dikonyok dan dikoyakkan lalu dicampakkan ke arah Na Ri. Na Ri hanya tersenyum sinis. Borang yang sudah lunyai itu dipandangnya. Kemudian dia menoleh ke arah Hana.

"Kim Hana." Suara tegas Na Ri sudah cukup untuk membuatkan Hana kecut perut.

"Siapa kau nak persoalkan benda tu pada aku?" Na Ri memandang Hana dengan tajam sekali.

"My last warning sebelum aku yang heret kau keluar. ISi borang dan berambus. Faham tak?" NA Ri megeluarkan satu lagi borang. Kali ini diletakkan dengan cermat dihadapan Hana. Dia tidak mahu melukakan Hana. Na Ri kalau dah mengamuk memang dia akn belasah je orang tapi Hana perempuan plus apa faedah dia buat macam tu pada Hana., Bukannya puas pon. Hana dengan perlahan-lahan mengisi borang itu sambil menangis. Setelah itu dia terus keluar. Na Ri cepat-cepat mengunci pejabatnya.

"Haihhhh." Na Ri megeluh. So ini dia. Inilah kehidupan Hwang Na Ri. Sekolahnya sarat dengan peraturan yang ketat. Yang paling utama. Pelajar di sekolahnya tidak dibenarkan bercinta bahkan lelaki dan perempuan tidak dicampurkan dalam satu blok. Mereka hanya bercampur ketika waktu PJ dan pada waktu-waktu tertentu.

"Kalau macam ni memang bertambah musuh aku." Na Ri berkata sendirian. Sebagai Kak Yong,dia kena berlagak ego depan orang bawahan dia plus dia kena tegas . Walaupun dia rasa kasihan tapi dia terpaksa. Tak de apa yang dia boleh buat. Tahun ini merupakan tahun terakhir dia di sekolah menengah dan dia dipilih sebagai Kak Yong. Dan dia perlu menjalankan tugasnya dengan baik.

"Dah lah Na Ri.. Kena masuk kelas niii." Na Ri terus bangun. Dia menuju ke bilik air di dalam pejabatnya dan dia mencuci mukanya. Rambutnya dibetulkan. Mukanya diadjust semula supaya jadi garang semula. Dia mencapai buku Chemistry dan keluar dari pejabatnya. Pejabatnya auto-lock. Hanya dengan cap jarinya sahaja yang dibenarkan.

Kelas yang pada mulanya bising terus diam apabila Na Ri masuk. Na Ri duduk di barisan hadapan. Dia terus membuka bukunya.Sorang pun tak berani bersuara.

"Stand up." Ketua kelas mula memainkan peranan. Na Ri mendongak. Guru chemist dah sampai.

"Okay. Hari ni cikgu akan edarkan markah test last week okay?" Na Ri terus duduk tegak. Dia berdebar.

"Hara. 91%" Hara mengeluh. 91% tu macam 19% tau tak!

"Haruu.96%" Haru mengeluh . Baginya itu rendah.

"Momo. 90%. Markah awk dah turun 6%. Awk banyak main. Improvekan diri awak." Cikgu itu berkata. Momo mengangguk.

"Na Ri. 100%. " Na Ri tersenyum gembira. Dia mengambil kertasnya.

"Hana. 93%." Cikgu itu melihat sekeliling apabila Hana tidak mengambil kertasnya dihadapan.

"Where is Hana?" Cikgu itu menyoal.

"Keluar." Na Ri menjawab sepatah. Cikgu itu hanya mengangguk apabila Na Ri berkata. Dia faham apa maksud Na Ri. Dia kemudian meneruskan kerjanya.  Setelah selesai mengedarkan markah. Mereka meneruskan ulang kaji bersama-sama memandangkan next week ada test lagi.

Na Ri berjalan ke arah pejabatnya. Ada nota di pintu pejabatnya.

Kak Yong. Madam cari. Datang pejabat dia pada
jam 12.30 okay?

"Apa lagii??????" Na Ri terus berjalan menuju ke bilik Madam a.k.a Pengetua. Pintu bilik Madam diketuk sebelum masuk.

"Na Rii. Duduklah." Na Ri terus duduk. Setelah duduk barulah dia memandang sekeliling.

"Apa yang madam nak cakap?" Na Ri terus menyoal

"Haa kejap. Kita tunggu Abang Long okay?" Na Ri terus rasa nyampah.

"Saya ingatkan madam nak jumpa saya je. Dia ada jugak.."Na Ri berkata perlahan. Tak lama kemudian,pintu bilik  madam diketuk dari luar. Seorang lelaki memasuki bilik tersebut.

"Kim Seokjin. Where have you been?" Madam meyoal.

"Sorry saya lambat madam." Lelaki itu menunduk. Dia terus duduk di hadapan Na Ri. Na Ri buat derk je.

"Okay so korang dah ada ni so I akan mulakan dulu. You guys ingat tak ikrar you guys awal tahun haritu time you guys dapat tittle jadi Kak Yong and Abang Long.?" Mereka berdua mengangguk.

"Okay so you guys dah ready ke nak pikul tanggungjawab ni betul-betul?" Madam menyoal. Kening Seokjin berkerut.

"Bukan sekarang ni tengah jalankan tanggungjawab ke?"  Seokjin menyoal.

"Memang tapi tak sekeras Kak Yong and Abang Long yang dulu." Madam berkata. Kali ini suasana tegang.

"What do you mean?" Na Ri menyoal.

"Okay. Sehari berapa ramai budak yang bercouple yang korg banteras? Sikit je! Korang menjalankan tanggungjawab ke tak?!" MAdam mula meninggikan suara,

"Excuse me madam. I jalankan tugas I dengan baik. I tak bagi muka. Once I dapat I terus keluarkan. Apa masalah sekarang nie?" Na Ri menyoal lagi. Pelik juga. Madam tak pernah tinggikan suara depan dia.

"Tadi. Siapa yang paling latest yang keluar?" MAdam menyoal.

"Kim Hana."

"Lee Minki." Seokjin dan Hana berkata serentak.

"Tu je?" Madam menyoal.

"After chemist I nak settlekan but you call me here so here I am." Na Ri berkata lagi. MAdam pula yang diam.

"Madam. Saya tahu apa yang sy buat so madam just tunggu . Do not disturb okay?" Seokjin pula berkata.

"Kalau ni je.. I keluar dulu." Na Ri terus bangun kemudian keluar. Kemudian diikuti dengan Seokjin. Setelah mereka keluar Madam tersenyum

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Frisur #1
Chapter 4: Update soon ASAP ASAP ASAP
Pappli Pappli Pappli
I'm gonna be crazy if u don't update
b2stFanz
#2
Chapter 4: Update soon! Btw akhirnya awk comeback jgk hehehehe.. Fighting!!
lovely_syrena
#3
Chapter 1: Update soon!! Strict betul sekolah tu. *garu kepala* fighting!