016

1 4 3 ( HATE OR LOVE )

Na ri melangkah masuk ke dalam kawasan sekolah. Matanya meliar mencari satu insan yang layak masuk dalam tanah iaitu KIM TAEHYUNG.

“Gila ke apa hari ni Day 1 la apa lah, kalau pengetua tau tak ke matiiii akuuuu“ Na Ri membebel sorang-sorang dalam hati. Sedang dia membebel dalam hati tiba-tiba dia terlanggar seseorang. Terus dia mendongak.

“Mata time jalan tu tolong pandang straight betul boleh tak?” Seokjin menengking Na Ri. Terkelip-kelip kejap NA Ri.

“Semalam kau bukan main sweet tiba-tiba pagi ni moody dah kenapa?!!!!!!!!!!!!!!!!!1” Berasap hidung Na Ri. Kecik besar je dia pandang Seokjin sekarang ni.

“Kalau kau tak jalan kat kawasan aku, takdenya aku langgar kau lah bongokk.” Na Ri menolak Seokjin ketepi dan terus berjalan. Seokjin hanya mampu membalas jelingan Na Ri dan terus berlalu.

“uit. Masam muka kak.” Soo Ah duduk di hadapan Na Ri.

“Mana tak masamnya kalau dah terlanggar mamat gila babbbbb**** tuuu” NA Ri menjawab sambil membuat matematik.

“Amboi ni marah betul ni.” Soo Ah tergelak kecil. Apabila NA RI menjeling terus hilang segala gelak kecil itu.

“eh.. btw kan. Petang ni nak tak join satu event aku?” Soo Ah menyoal.

‘Event? Event apa?”

“Aipp mana boleh bgtau selagi kau tak datang petang ni. Pukul 3 di kedai sushi favourite aku,okay?’ Soo Ah mengenyitkan matanya.

‘yo lahh. Nanti aku datang tapi buat masa ni bagi aku siapkan kerja ni kalau tak nanti Madam Ming bising, okay?” Soo Ah tersenyum kemudian mengangguk.

“okay saja my sistor”

Seokjin bermundar-mandir di dalam officenya. Memikirkan tindakannya yang menengking Na Ri pagi tadi. Dia rasa serbasalah secara tiba-tiba. Ye lah tak tentu pasal tengking orang yang dah tolong dia malam tadi dan tak ucap sikit pun terima kasih.

“Patut tak aku whatsapp je dia? Mintak maaf and stuff?” Seokjin berfikir sejenak. Terus dia mengeluarkan telefon bimbitnya dan menghantar whatsapp kepada Na Ri.

 

From: Seokjin

To : Na Ri

Hye.

 

Na ri yang sedang fokus menjadi sedikit terganggu dengan getaran yang dikeluarkan oleh telefon bimbitnya tetapi dia sedaya upaya cuba fokus kembali tanpa melihat telefon bimbitnya. Manakala Seokjin yang berada di dalam pejabat berterusan mundar-mandir.

“Mana dia niii? Patut tak aku send sekali lagi?” Seokjin mengigit bibir bawahnya kemudian menaip sekali lagi.

 

From: Seokjin

To : Na Ri

Hye.

Na Ri sekali lagi dikejutkan oleh getaran tersebut tapi masih buat tak endah. Seokjin makin geram kemudian dia terus spam.

 

From: Seokjin

To : Na Ri

  • Hye.
  • Hye
  • HOI
  • Hye
  • Hye
  • Hye
  • Hye
  • Hye
  • Hye
  • Hye
  • Hye
  • Hye

Na Ri mengetap bibirnya lalu terus dicapai telefon bimbitnya yang berada di bawah meja.

From: Na Ri

To : Seokjin

Nak apa gila? Aku dalam kelas. Kau boleh tolong diam tak?

Seokjin yang membaca whatsapp itu terus tersenyum. Baru je dia nak balas tiba-tiba pintu pejabatnya diketuk dari luar. Dia menoleh ke arah pintu tersebut. Baru sahaja dia berkira-kira untuk membuka pintu tersebut, satu sampul surat telah dicampakkan oleh seseorang dari bawah pintu. Dahi Seokjin berkerut. Dia membuka sampul surat itu.

 

Ingat. Petang ni.

 

Seokjin malas nak layan dia baru nak buang tapi dia terbaca satu notes kecil di bahagian footer surat itu.

 

Lihat sebelah kalau kau fikir nak buang surat ni.

 

Seokjin terus lihat sebelah dan dia sangat terkejut. Gambar NA Ri merangkul pinggangnya berada di situ. DAMN! Terus Seokjin keluar akan tetapi tiada orang di luar pintu biliknya.

Loceng berbunyi menandakan waktu persekolahan telah tamat dan pelajar dibenarkan pulang.

“Jom!” Kata Soo Ah sambil melompat girang.

“Ish sabar lahh kau ni.” Na Ri hanya mampu menggeleng. Dia tau sahabatnya teruja nak makan sushi favourite.

“So kau nak apa?” Soo Ah menyoal Na Ri.

“Hmm raw salmon please with lemonade.” Soo Ah memasukkan order tersebut di dalam tab di hadapannya.

“Jap kata event, mana yang lain?” NA Ri menyoal. Soo Ah senyum.

“kejap lagi sampai lah. Oh ha. And i nak kenalkan you dengan someone special.” Soo Ah berkata-kata sambil tersenyum. Dahi NA Ri berkerut sebentar.

“Wait what do you say? Soo Ah you also know I won’t let you have an affair okay! Kau tau akibat dia kan.” Na Ri mula rasa nak marah.

“Kau jumpa dulu then baru comment okay?“ Soo Ah seolah-olah memujuk. Na Ri hanya mampu mengetap gigi and tak sabar nak bantai laki yang sibukkkk nak dekat Soo Ah tu. 20 minit berlalu dan mereka berdua hanya senyap bagaikan angin. Dan pada ketika itu pintu kedai sushi itu dibuka dari luar dan saat itu Soo Ah tersenyum.

“Dia dah sampai!!” Soo AH excited and terus bangun dan berlari ke arah lelaki itu.

“SAYANGGGGGGG” Na Ri juga bangun tapi dia tidak toleh ke belakang.Meluat.

“NA Ri. Pandanglah sini.” Dengan penuh meluat, Na Ri menoleh. Matanya membulat, degupan jantungnya bertambah and dia ras pembulur darah dia nak meletuppppp!

“Kenalkan my boyfriend, Kim seokjin.” Seokjin memandang Na Ri. Habis satu lutut gegar dia rasa. Sampai otak terjatuh daripada tengkorak tiba-tiba jatuh ke lutut.

“Soo Ah. We need to talk. Alone.” Seokjin terus mengenggam tangan Soo Ah dan menariknya keluar. Setelah sampai di luar kedai sushi itu, Seokjin menolak Soo Ah ke arah dinding.

“Kau..” Seokjin punya mata dah macam nak terkeluarrr sebab marah sangat.

“Kau tak cakap yang kau ajak Na Ri!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”Seokjin menumbuk dinding tersebut sehingga tangannya berdarah.

“Seokjin!” Soo Ah memegang tangan Seokjin.

“Lepas lah gila!” Seokjin menarik tangannya daripada genggaman Soo Ah

“Betulkan keadaan balik. NOW!” Seokjin menarik tangan Soo Ah dan mereka kembali semula ke dalam kedai tersebut. Alangkah terkejut Seokjin apabila melihat Taehyung yang memegang tangan NA Ri walaupun ditolak oleh Na Ri.

“Kim Taehyung!” Taehyung menoleh ke arah Seokjin yang sedang meluru ke arahnya. Satu tumbukan padu hinggap di pipi Taehyung.

“Apa ni gila??? Sakit bodoh.” Taehyung memegang pipi dia.

“Sakit? Apa hak kau nak sentuh dia?” Seokjin menyoal dengan amukan yang tidak terhingga.

“Apa hak aku? Eh biar aku tanya kau. Apa hak kau nak protect dia sedangkan aku boyfriend dia?” Taehyung berkata sambil duduk memegang pipinya. Kata-kata itu membuatkan Seokjin terkedu. Dia memandang ke arah NA Ri. Na Ri hanya diam. Tidak menidakkan mahupun mengiyakan. Seokjin mendekatkan wajahnya dengan wajah NA Ri.

“Kita bincang ni kat rumah. Balik....sekarang!!.” Seokjin berbisik sambil mengetap gigi kemudian dia terus keluar dari kedai tersebut. Nafas NA RI tidak stable.

“Apa yang aku nak cakap kat dia..” NA RI terkedu....

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Frisur #1
Chapter 4: Update soon ASAP ASAP ASAP
Pappli Pappli Pappli
I'm gonna be crazy if u don't update
b2stFanz
#2
Chapter 4: Update soon! Btw akhirnya awk comeback jgk hehehehe.. Fighting!!
lovely_syrena
#3
Chapter 1: Update soon!! Strict betul sekolah tu. *garu kepala* fighting!