Chapter 24-Moment-moment bahagia

I Love You..My Wife..(REMAKE)

*..............*-Diaorang cakap dala hati..


Di rumah Luhan..Waktu malam..

Hana POV..

Arghhhhh..Hari yang memenatkan..Okayyy..Aku tipu je..Petang tadi dah 2 jam aku tidur..Takkan penat lagi kot..Aku bukan penat sebab belajar..Aku penat gelak dekat sekolah tadi bila Soohyun ceritakan kejadian masa dia pergi tandas pagi tadi..Aku ingatkan bila dengan orang yang dia paling sayang dan cinta lembutlah sikit hati Soohyun ni macam iklan softlan tu..Rupanya sama je perangai..Yang Myungsoo pon satu..Buat hal kenapa..?Padan muka dah kena taekwondo dengan Soohyun..Dah la si Soohyun tu ada tali pinggang hitam..Haaa..Aku baru ingat..Tadi dekat sekolah mrs.Jihyo ada kasi assignment..Tapi kena buat dengan pasangan yang mrs.Jihyo tetapkan..Aku ingatkan aku dapatlah dengan si Soohyun tu..Rupa-rupanya tak..Cuba korang teka siapa partner aku tu..?Tekalah tekalah..?Orang yang bertuah tu adalah Kookie..Bertuah ke bagi Kookie..?Hahhaha..Aku yang bertuah sebab aku dapat partner yang pandai..Dahlah pandai handsome pulak tu..Esok dia ajak aku stay dekat library nak bincangkan pasal assignment tu..Wahhh bahagianyaaaaaaa!!!!!!!

"Sayang oiiiiiiii...Yang awak tersenyum sorang-sorang ni dah kenapa..?Rindu dekat saya ke..?Saya baru 30 minit dalam bilik air..Dah rindu..?".,sakat Luhan yang baru sahaja selesai mandi yang mengalahkan seorang perempuan..Aahhhlaa..Macam mana aku boleh lupa yang aku ni dah ada suami..Okayy..Now lupakan apa yang ko cakap pasal Kookie tu..Sekarang ni ko cuma cintakan dan sayangkan si pondan ni..

"Mana ada..Saya penatlah..Sebab tu lah saya tersenyum sorang-sorang.."..Munasabahkah jawapan yang aku beri..?

"Yelah tu..Ke happy sebab dapat partner dengan Jungkook tu.."..Okayy..Macam mana dan bagaimana dia boleh tahu aku tengah fikirkan Kookie ni..?

"Eh ehhhh..Awak ni..Takkan lah saya nak fikirkan orang lain bila suami depan saya ni handsome.."..Tipu sunat takpekan sebab nak pujuk suamiku yang tercinta ni..?

"Handsome je..?"

"Plus comel plus manly.."

"Okay pujian dan pujukan awak tu diterima tapiiiii dengan satu syarat..".,ucap Luhan sambil mengangkatkan jari telunjuknya..

"Apa..?"

"Call me oppa.."

"Apasal pula..?"

"Kalau taknak saya sambung merajuk lagi..".,ucap Luhan sambil baring dan berpaling kearah bertentangan dengan aku..Elehhh..Nak merajuk pula mamt ni..

"Oppaaaa~"..Panggilku..Luhan terus menukar posisinya kepada duduk..

"Sekarang saya nak kiss pula.."

"Eh ehh..Awak ni dah kenapa..?Tadi suruh panggil oppa..Sekarang nak kiss pula..".,soalku yang tidak puas hati dengan permintaan Luhan..

"Alahh..Dekat pipi je.."

"Okay..Dekat pipi je tau.."..Luhan hanya menganggukkan kepalanya..Aku pon mendekatkan bibirku ke pipi Luhan..Makin lama makin dekat..Dekat..Dekat..

"Hana~Luhan~..Dinner sayang.."..Yess!!!Thanks mama..

"Lain kali je kiss tu eh..Mama dah panggil tu..Bye~".,ucapku sambil meninggalkan Luhan yang blur di atas katil..

"Ishhh..Mama ni kacau je tau.."

End of Hana POV..


Keesokan pagi...Di SM HighSchool..

"Oppa..Hari ni Tak payah tunggu sayalah..Saya nak bincangkan assignment semalam tu dengan Jungkook dekat library..".,Hana memberitahu Luhan sebelum Hana turun 500 meter sebelum tiba di depan pintu pagar sekolah..

"Nak ikut..?"

"Tak boleh..Nanti kalau orang dah tahu kita kahwin macam mana..Saya tak ready lagilah nak berhadapan dengan semua ni..",ucap Hana panjang lebar..

"Okaylah..Saya tunggu dekat rumah je lah.."

"Bye.."..Hana bersedia untuk keluar dari kereta Luhan..

"Nanti..Hutang semalam..?"..Soal Luhan..

 

"Hutang..?Berapa ringgit..?"..Soal Hana dan bersedia untuk keluarkan duit dari beg dompetnya..

"Nope..Ni..".,ucap Luhan sambil menunjukkan pipinya..

"'Chuppp'..Bye.."..Hana pon bergegas menuju ke pintu pagar sekolah..Luhan hanya tersenyum sendirian..Tanpa mereka berdua sedari ada sepasang mata yang melihat mereka di sebalik pokok..

"Owhh..So korang berdua dah kahwin rupanya..Takpe..Aku akan pastikan yang korang berdua berpisah walaupon perlu menggunakan cara membunuh untuk singkirkan Hana sebab Luhan tu milik aku selamanya.."

 


 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
miera_yoseob
Hyeee..Sorry sebab saya dah lama tak update story ni..Saya just update separuh story ni sebab tak mampu nak update semuanya..Saya harap readers semuanya setia membaca fanfic saya ni..Dan kepada sesiapa yang tak baca lagi..Harap dapat baca dari awal chapter...Thank you for always support my story..

Comments

You must be logged in to comment
lynda_yazlynda #1
Authornim please lah i mintak satu je....tlg erk update cpt....your story gosh i love it soooooo much many surpises,Deabak and wow last word JJANG!!!
Fasyashaari #2
Chapter 22: Best giler!!! Daebak!!! Nnti update lgi!!! Saya suka!!...
BluishMiraclePop #3
Chapter 17: Authornim,update lah lg!BEST!!!tp kesian dkt Jungkook yg taruh hati dkt Hana~
Coco_Cherry #4
Chapter 17: Bapak ah ~15 saat kot kiss XD lame giler authornim ! XD Btw, update soon eyh :')
Infinite_Ifnt7
#5
Chapter 4: kenapa tak guna proper words? aku jadi aq. and all the i replaced with y. r replaced with w.
AngelBap #6
Chapter 11: Plz update...cerita ni best...
lugege_
#7
Chapter 6: Cerita awak best sangatttttt. I love it. Keep it up :) tapi perbaiki ejaan awak. Daripada skunk tulislah 'Sekarang' tak susah pun. But seriously,tak saba nak tunggu chapter seterusnya (; maaf kalau saya melukakan hati awak. Tapi tolong baiki ejaan ye.
Coco_Cherry #8
Update lha lgi nnty taw ! ^_^