Chapter 23-Problem Soohyun

I Love You..My Wife..(REMAKE)

*............*-Diaorang cakap dalam hati..


Keesokan paginya....

Disekolah SM Highschool..

Hana POV....

Seperti biasa.,aku akan masuk ke sekolah dulu sebelum Luhan..Luhankan kingka..Jadi kenalah keluar dulu macam selalu aku buat dekat abang aku..Cuma sekarang ni aku mintak Luhan turunkan aku 500 meter sebelum sampai depan pagar sekolah..Aku taknaklah budak-budak tahu yang aku ni dah kahwin dengan prince charming diaorang..Kalau diaorang budak-budak.,aku pun budak-budaklahkan...?hahahaha..Luhan adalah ajak aku turun dengan dia dekat sekolah dan jalan sama-sama sambil berpegangan tangan..Nak bagitahu yang aku ni dia punyalah..Ingat cerita dalam drama melayu..?Aku just cakaplah aku tak bersedia lagi..Lepas tu nak merajuk pula..Nasiblah aku sayang ko..Kalau tidak dah lama aku sepak ko terus pergi ke kutub utara tu..Biar beku pastu duduk dengan penguin-penguin dekat sana..Kalau boleh kahwin sekali dengan penguin tu..Orang bagi kiss dekat pipi barulah tak merajuk..Fikir umur dia 5 tahun..,nak pujuk-pujuk bagai..Bila aku teringatkan hal semalam malulah pula..Aku tersengih-sengih seorang diri sehinggalah sampai di tempat dudukku..Mesti orang pikir aku ni gila..

"Cewahhhh..Pengantin baru kita ni..Baru satu hari kena denda dengan suami dia.,dah senyum sampai ke telinga ke..?".,sakat Soohyun..Mulut si Soohyun ni...Nasib baik tak ramai orang dalam kelas ni..Kalau tidak bocor rahsia aku yang aku ni dah berumah tangga..

"Ko ni kan ada-ada jelah..Mana ada aku happy kena denda dengan si pondan tu..".,ucapku perlahan..

"Malulah tu..Anyways.,happy birthday..Sorry lah aku tak wish semalam..Aku ada masalahlah..Aku ingat nak datang rumah Luhan kasi ko hadiah ni..".,ucap Soohyun sambil menghulurkan sebuah kotak kecil berwarna biru..

"Thanks kawan..".,sambungku sambil memeluk badannya.."Ko kata ada masalah..Masalah apa..?Cer cerita.."..Setahu aku Soohyun ni jarang ada masalah..Kalau ada pun aku suruh barulah dia cerita..

"Semalam.,masa aku on the ways nak balik rumah tu.,aku singgahlah kejap dekat cafe hujung sana tu..Sebelum aku buka pintu cafe tu.,aku nampak Myungsoo peluk quenkaa sekolah kita.."..ucap Soohyun perlahan dengan nada sedih..

"Jinjaaa..?Seohyun tu..?"

"A'ah..So aku try lah telefon Myungsoo nak tanya dia dekat mana..Pastu aku nampak dia tolak call aku..Aku geram..Aku pun mesejlah dia yang aku dengan dia dah takde apa-apa..Pastu malam tu dia balaslah kenapa..?Aku just offkan phone aku sebab malas nak fikir pasal dia lagi..".,sambung Soohyun lagi..Aku memang dah agak yang Myungsoo tu playboy..Aku dah berapa kali nampak si Myungsoo ni dengan perempuan lain bila Soohyun tak de dengan dia..Nak bagitahu nanti takut pula si Soohyun marah dekat aku..So aku diamkan je lah..Biar Soohyun yang nampak sendiri..Jangan fikir aku kejam pula..?

"Myungsoo tak cari ko ke kalau ko cakap cam tu..?Dia tu dahlah satu sekolah dengan dia.."..Memang betul pun Myungsoo tu satu sekolah dengan kitaorang..Cuma kelas dia kelas yang kedua..Sebelahlah kelas kitaorang..

"Aku tak kisah dah..Aku nak lupakan dia..Sekarang ni aku nak tumpukan sepenuh perhatian aku dekat pelajaran aku..".,ucap Soohyun dengan penuh bersemangat..

"fighting!!!!!Macam ni lah kawan aku..Tak mudah patah semangat.."..Soohyun hanya tersenyum mendengar aku berkata begitu..

"Hai korang..".,tegur Taehyung.,Jungkook dan Jimin..

"Hye~".,jawab aku dengan Soohyun pula..Ni kalau Luhan nampak mahu dia merajuk sampai ke usia tua..

"Hana..Aku pergi tandas sekejaplah.."

"Okay.."

"Hana..Saya ada something untuk awak..".,ucap Jungkook setelah Soohyun berlalu pergi..Manakala member-membernya sibuk menyiapkan kerja sekolah yang cikgu beri semalam..Ni mesti copy and paste jawapan orang ni..

"Really.?Apa dia..?"..,jawab aku teruja..Bab-bab nak bagi aku barang ni serahkan je dekat aku..Aku memang suka dapat barang free ni..Hahaha..Siapa tak suka..?Readers pun mesti suka barang free kan..

"Nah.."

"Cantiknya..Betul ke awak kasi saya..?".,soal ku tidak percaya..Sebenarnya masa honeymoon aku dengan Luhan tu.,aku ada mintak Luhan belikan jam macam ni..Tapi dia taknak beli pula..Kedekut punya suami..Murah je kot..Nasib semalam dia kasi cincin yang aku nak tu..Dah lah mahal..Sayang juga dia dekat aku..

"Betullah..Sini saya pakaikan.."..Jungkook pun pakaikan jam ni dekat pergelangan tangan aku..Wahh..Gentlemennya dia ni..Opsss..Ingat Hana ko tu cuma sayangkan suami ko..

"Happy birthday Hana..".,ucap Jungkook lagi sambil menunjukkan senyumannya..

"Terima kasih kookie~"

"Hana..Siapa kasi cincin tu..?".,tanya Jungkook sambil menunjukkan kearah cincin yang tersarung di jariku yang Luhan kasi semalam..

"Ni...Aaaaa..Ibu saya kasi..Cantik kan.."..Jungkook hanya mengangguk kepalanya dan memberikan senyuman kepadaku..Fuhhh..Hampir kantoi..Ni semua Luhan punya pasal..

End of Hana POV.....


Soohyun POV...

Aku membasuh tangan di dalam tandas yang terletak ajuh sedikit dari kelas aku..Sebenarnya ada tandas yang lagi dekat dengan kelas aku..Tapi aku pergi tandas cuma nak tenangkan fikiran aku je..Kalau tandas yang aku masuk sekarang ni tak delah pelajar guna sangat..Lamunan aku terhenti setelah aku mendengar pintu utama tandas tersebut terkunci seperti ada orang mengunci dari dalam..Aku menoleh ke belakang..Alangkah terkejutnya bila aku nampak orang yang paling benci aku nak jumpa sekarang ni..

"Awak nak apa sekarang Myungsoo..?Kan saya dah kata kita dah tak de apa-apa lagi..".,ucap ku dengan nada sedikit marah..

"Kenapa..?Sekarang ni saya nak tahu sebab dari awak..Tiba-tiba je awak nak putus dengan saya..?".,jawab Myungsoo tidak puas hati sambil menghampiri diriku..Aku pun melangkah ke belakang..Gila nak duduk diam je..Dahlah nampak macam physco je lelaki ni..Tapi nasib tidak menyebelahi diriku bila langkahku terhenti disebabkan ada dinding di belakang ku..Myungsoo sekarang ni hanya tersenyum bila langkahku terhenti..Kan aku dah kata lelaki ni memang physco..Kenapalah aku tak nampak sebelum aku couple dengan dia..

"Awak tahu sebabnya apakan..?Semalam kenapa ko tak jawab call aku..?".,soalku pula..

"Awak tahu kan saya akan pergi library nak siapkan homework saya..".,jawab Myungsoo nak meyakinkan aku..

"Baguslah..Library kan..?Dengan peluk-peluk Seohyun tu..Library ke..?".,soalku lagi..Myungsoo diam seketika bila aku berkata begitu..Tiba-tiba dia senyum dan meletakkan tangannya di sebelah kepalaku seperti memerangkap diriku..

"So..Sekarang ko dah tahulah.."

"Yesss..Dan sebab tu aku nak kita putus..Aku tak nak lah lelaki playboy macam ko ni..".,balas aku sambil menolak kasar badannya hendak berlalu pergi dari tandas tersebut..Lelaki cam ni jangan bagi muka sangat..Tiba-tiba badan aku kembali ke posisi asal..

"Ko jangan ingat yang ko senang-senang nak terlepas dari aku..Ko tu milik aku sorang je..Faham tak..?Aku akan pastikan yang ko tu akan merayu depan aku untuk bersama dengan aku lagi..".,ugut Myungsoo..

"My answer..Aku tak faham dan AKU TAKKAN PERNAH MERAYU DEKAT KO YANG AKU NAK BALIK DENGAN KO.."..Lalu aku menendang kakinya dengan pakej tumbuk dekat perut dia..Fikir aku takut dengan ko..Nak settle dengan ko senang je lah..

"Lagi sekali ko buat macam ni.,lagi teruk ko dapat..".,sambungku lalu meninggalkan Myungsoo yang dalam kesakitan tu..

End Soohyun POV.....

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
miera_yoseob
Hyeee..Sorry sebab saya dah lama tak update story ni..Saya just update separuh story ni sebab tak mampu nak update semuanya..Saya harap readers semuanya setia membaca fanfic saya ni..Dan kepada sesiapa yang tak baca lagi..Harap dapat baca dari awal chapter...Thank you for always support my story..

Comments

You must be logged in to comment
lynda_yazlynda #1
Authornim please lah i mintak satu je....tlg erk update cpt....your story gosh i love it soooooo much many surpises,Deabak and wow last word JJANG!!!
Fasyashaari #2
Chapter 22: Best giler!!! Daebak!!! Nnti update lgi!!! Saya suka!!...
BluishMiraclePop #3
Chapter 17: Authornim,update lah lg!BEST!!!tp kesian dkt Jungkook yg taruh hati dkt Hana~
Coco_Cherry #4
Chapter 17: Bapak ah ~15 saat kot kiss XD lame giler authornim ! XD Btw, update soon eyh :')
Infinite_Ifnt7
#5
Chapter 4: kenapa tak guna proper words? aku jadi aq. and all the i replaced with y. r replaced with w.
AngelBap #6
Chapter 11: Plz update...cerita ni best...
lugege_
#7
Chapter 6: Cerita awak best sangatttttt. I love it. Keep it up :) tapi perbaiki ejaan awak. Daripada skunk tulislah 'Sekarang' tak susah pun. But seriously,tak saba nak tunggu chapter seterusnya (; maaf kalau saya melukakan hati awak. Tapi tolong baiki ejaan ye.
Coco_Cherry #8
Update lha lgi nnty taw ! ^_^