Chapter 18-Jumpa atuk dan nenek Luhan

I Love You..My Wife..(REMAKE)

*................*-Diaorang cakap dalam hati..


Mereka berdua sedang menikmati makanan tengah hari yang disediakan oleh waiter restoran tersebut..

"Hmmmmm..Pasal aku tengking-tengking kau tadi tu sorry tau..",ucap Luhan tiba-tiba..

"Hmm",balas Hana ringkas sambil memakan makanannya..

"Kau marah dekat aku lagi ke..?",soal Luhan..

"Tak..Aku pun nak mintak maaf dekat kau sebab tak minta izin kau dulu..Aku ingat kau tak kisah kalau aku keluar tanpa izin kau..",jawab Hana panjang lebar..

"Aku tak marah pun..Aku risau je apa-apa jadi dekat kau.."

"Sayang juga kau dekat aku..",gurau Hana..

"Siapa tak sayang isteri...Hahahaha..Gurau je..",gurau Luhan pula..

"*Kan best kalau kau sayang aku betul-betul..*"

Mereka pon sambung makan makanan mereka dengan senyap..Selepas habis makan.,mereka pon menyambung aktiviti mereka berjalan-jalan disekeliling bandaraya China sehingga lewat petang..


Di bilik Hotel Luhan dan Hana...

"Hana..Kita duduk rumah nenek dengan atok aku nak tak..?",tanya Luhan sebaik sahaja Hana keluar dari bilik air..

"Duduk terus ke..?Bila..?",soal Hana dengan excited nya..

"Bukan terus tapi sampai hari last kita hanoymoon je..Esok lepas breakfast terus pergilah..",jawab Luhan..

"*Ishhh..Dia ni..Aku tau lah sampai hari last honeymoon je..Takkan nak duduk sampai aku mati kot..*Nasib aku tak kemas lagi baju aku ..Dah lah..Pergi mandilah..Busukkkkkkkkk",ejek Hana sambil menutup hidungnya..Pemalas betul Hana ni sampai baju pon tak kemas dalam almari lagi..

"Elehhhh..Mentang-mentang dah mandi..Kata orang busuk pula..",balas Luhan sambil mengambil tualanya dan masuk ke dalam bilik air..

Setelah Hana selesai menyikat dan mengeringkan rambut.,dia pon baring di atas katil dan beberapa minit kemudian akhirnya Hana dibuai mimpi...


Keesokan paginya..

Hana POV..

Sekarang ni aku dan Luhan dalam perjalanan menuju ke rumah atuk dan nenek si pondan ni..Aku excited sangat ni sampai aku sekarang ni senyum sampai ke telinga..Haahaha..Bukan apa..Tak ada lah 24 jam nak layan manusia sebelah aku ni..30 minit telah berlalu..Akhirnya sampai juga dekat rumah atuk dan nenek Luhan..Besar gila rumahnya..Kalah seyyy istana..Okayy..Itu aku tipu..Kalah rumah aku..Rumah grandparents Luhan bolehlah sama besar dengan rumah parents Luhan..Cuma rumah grandparents Luhan ni ada taman dengan kolamlah..Lagi besarlahkan..hahaha..Pandai juga atuk dengan nenek Luhan ni hias rumah..

"Omooooo..Abang cucu kita dah sampailah..",ucap seorang wanita..Aku rasa ni nenek luhan la..Ada kelas juga nenek Luhan ni..Baju dia pakai macam mahal..Aku yang kaya pon pakai baju bundle je..Muka pun tak adalah tua sangat..Ni mesti pakai produk dekat go shop ni..Hahaha..I gurau je..

"Ye ke sayang..",balas seorang lelaki pula..Okayyy yang ni nampak tua sikit..Jahat juga aku ni..Hahaha..

"Hello nenek.,atuk..",ucap Luhan sambil memeluk atuk dan neneknya..

"Luhan sayang..Ni mesti isteri kamukan..",ucap nenknya pula dan menolak tubuh Luhan yang sedang memeluknya..Kesian Luhan..Kena tolak sebab aku..Ehhhh..Bukan kesian..Padan muka..(Tunjuk very good dekat Luhan)..

"Hye nek..Saya Hana..",ucap aku sambil menyalam nenek Luhan..

"Hana..Cantik macam orangnya juga..",balas nenek Luhan sambil mencubit pipi aku..Kembang hidung aku kejap..Luhan yang mendengar neneknya cakap begitu segera menunjukkan reaksi ingin muntah dekat aku..Alaaa..Jeolouslah tu tak ada orang puji dia..Atuk Luhan yang melihat reaksi cucunya hanya mampu menggelengkan kepala..

"Pak man..Tolong angkatkan beg mereka berdua ni bawa ke bilik mereka..",arah atuk Luhan kepala salah seorang orang gajinya..

"Tak payahlah tuk..Saya boleh angkat..",celah aku..Sekali-sekala kenalah tunjukkan yang aku ni rajin..Barulah kena puji..Baru ceria sikit hidup aku ni..

"Dah lah cantik..Rajin pula tu..Tak pe Hana..Kamu dan Luhan rehat je dulu..Biar pak man angkat barang-barang kamu dan Luhan..",balas nenek Luhan dan menyelitkan pujian untuk aku disitu..Kan da kata mesti kena puji punya..

Aku dan Luhan pon masuk ke dalam rumah dan terus masuk ke bilik kami untuk berehat..

End of Hana POV..


15 minit sebelum Luhan dan Hana masuk ke bilik mereka..(Sebaik sahaja LuNa couple sampai rumah nenek dan atuk Luhan..)

Terdapat seseorang sedang membuang sampah di luar rumah selang dua rumah dari rumah nenek dan atuk Luhan..

"Ehhh..Ada jiran baru ke..?Setahu aku semalam aku lalu dekat depan rumah tu ada je penghuninya..Kejap..Orang yang turun dari teksi tu macam aku kenal..?",soal Baekhyun yang sudah membuang sampah ke dalam tong sampah dan bersembunyi di salah satu pokok..

"Itu Luhan dengan Hana lah..Diaorang buat apa dekat situ..?",omel Baekhyun sengsorang dengan reaksi terkejut melihat Hana dan Luhan yang tidak jauh dari dirinya..

"Ni kena bagitau geng spy aku ni..",sambung baekhyun dan terus masuk ke dalam rumah parents Kris..

"CHANYEOLLLL!!!!!!!!!!!!!KAI!!!!!!!!!SEHUN!!!!!!!!!!!!!",pekik Baekhyun yang sedang berlari ke arah meja makan..EXO dan mr.Wu yang sedang sedap menjamu selera makanan yang dihidangkan oleh mrs.Wu terkejut mendengar jeritan Baekhyun..Ada juga yang sampai terlempar roti sehingga terkena member di hadapan mereka..Mrs.Wu yang sedang masak di dapur juga terkejut mendengar jeritan Baekhyun..Bukan penghuni rumah tu je.,jiran sebelah pon terkejut mendengar jeritan Baekhyun itu..

"Heyyyyy Baekhyun..Mak cik suruh tolong kamu buang sampah je..Yang kamu terjerit-jerit macam nampak hantu tu kenapa..?",soal mrs.Wu sambil menunjuk kearah Baekhyun dengan senduknya di tangan..

"Hehehehe..Sorry aunty..",balas Baekhyun sambil tersengih ke arah mrs.Wu..

"Ko kenapa baekhyun..?Sampai terjerit-jerit nama kitaorang..?Nasib aku tak ada sakit jantung",soal Chanyeol lalu sambung makan makanannya..

"Aku nampak Hana dengan Luhan dekat sebelah rumah jiran sebelah kita ni.."

"APAAAAAA!!!!"..Kali ni EXO pula yang terkejut..Yang tersedak pon ada..

"Woiii..Sakit la telinga aku..",balas Baekhyun..Selama ni yang awak terjerit-jerit dekat telinga orang tu tak sakit pula telinga orang tu..

"Maksud kamu atuk dengan nenek Luhan ke..?",soal mr.Wu..

"Macam mana papa kenal..?",soal kris pula..

"Memanglah papa kenal..Dah kamu tu kawan dengan Luhan..Setiap hari kamu pergi rumah Luhan sebelum kamu dan Luhan pindah ke korea"

"KRISSSSS!!!!"

"Sorrylah..Aku lupa loh..",balas Kris sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal..

"Papa..Jangan bagitahu diaorang yang kitaorang ada dekat sini..",pinta kris sambil mengkedip-kedipkan matanya..

"Ya la..Papa dengan mama tak kasi tahu..",balas mrs.Wu sebaik sahaja duduk di meja makan..Sememangnya mrs.Wu ni manjakan Kris..

"Sayang mamaaaaaa.."

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
miera_yoseob
Hyeee..Sorry sebab saya dah lama tak update story ni..Saya just update separuh story ni sebab tak mampu nak update semuanya..Saya harap readers semuanya setia membaca fanfic saya ni..Dan kepada sesiapa yang tak baca lagi..Harap dapat baca dari awal chapter...Thank you for always support my story..

Comments

You must be logged in to comment
lynda_yazlynda #1
Authornim please lah i mintak satu je....tlg erk update cpt....your story gosh i love it soooooo much many surpises,Deabak and wow last word JJANG!!!
Fasyashaari #2
Chapter 22: Best giler!!! Daebak!!! Nnti update lgi!!! Saya suka!!...
BluishMiraclePop #3
Chapter 17: Authornim,update lah lg!BEST!!!tp kesian dkt Jungkook yg taruh hati dkt Hana~
Coco_Cherry #4
Chapter 17: Bapak ah ~15 saat kot kiss XD lame giler authornim ! XD Btw, update soon eyh :')
Infinite_Ifnt7
#5
Chapter 4: kenapa tak guna proper words? aku jadi aq. and all the i replaced with y. r replaced with w.
AngelBap #6
Chapter 11: Plz update...cerita ni best...
lugege_
#7
Chapter 6: Cerita awak best sangatttttt. I love it. Keep it up :) tapi perbaiki ejaan awak. Daripada skunk tulislah 'Sekarang' tak susah pun. But seriously,tak saba nak tunggu chapter seterusnya (; maaf kalau saya melukakan hati awak. Tapi tolong baiki ejaan ye.
Coco_Cherry #8
Update lha lgi nnty taw ! ^_^