Chapter 2

When Got7 Falling In Love : Sincerely, Your Fan.
Please Subscribe to read the full chapter

 

      Sudah seminggu setelah projek Sejarah dijalankan. Mark dan Gaeul bertemu di perpustakaan untuk menyiapkan laporan bagi projek mereka. "Err Mark, boleh tak tolong check report ni? Saya takut ada silap pula," pinta Gaeul sambil menyerahkan kertas kajang yang bertulis laporan mereka. Mark membaca laporan tersebut dengan dahi berkerut. Dia mengeluarkan telefon bimbitnya dan melihat skrin telefonnya sebelum kembali melihat laporan yang ditulis oleh Gaeul.

     "Errrmmm kenapa? Ada yang tersilap ke?" soal Gaeul apabila melihat Mark berkerut dan asyik melihat laporanya dan skrin telefon bimbitnya. Mark menggelengkan kepala sebelum menyerahkan kembali laporannya. Gaeul menepis perasaan ingin tahunya dan menyambung kerjanya. Setelah hampir dua jam, akhirnya selesai juga tugas mereka. Gaeul melakukan sedikit regangan.

     "Finally, siap juga projek ni. Awak nak saya hantar dekat Mr Kim ke macam mana?" soal Gaeul. "Biar aku hantar," balas Mark ringkas. Gaeul menyerahkan fail berisi projek Sejarah mereka kepada lelaki itu. Dia mengerling sekilas jam di pergelangan tangannya sebelum segera mengemas barangnya ke dalam beg.

     "Saya balik dulu. Dah lewat ni," ujar gaeul. Mark merenungnya sebelum turut menyimpan barangnya ke dalam beg. "Aku teman kau balik," ujar Mark. Gaeul tersentak seketika sebelum mengangguk, Perjalanan pulang menuju ke rumah Gaeul mengambil masa selama hampir 15 minit. Walaupun suasana sunyi menyelubungi mereka, Gaeul berasa selesa dengan keadaan tersebut. Setelah sampai, dia berpaling ke arah Mark yang berdiri di hadapan pintu pagar rumahnya.

      "Thanks sebab sudi temankan saya balik," ujar Gaeul. Mark hanya mengangguk. Gaeul membuka pintu pagar rumahnya. "Saya masuk dulu. Hati hati balik. Good night," ucap Gaeul. Sekali lagi Mark mengangguk. Gaeul mengeluh perlahan sebelum menutup pintu pagarnya dan berlalu menuju ke biliknya untuk membersihkan diri dan tidur.

 ***********

    "So, memang betul la kau yang bagi sticky note tu kat aku," ujar satu suara yang amat dikenali oleh Gaeul ketika dia sedang melekatkan sticky note pada laci meja Mark. Gaeul melihat Mark sambil menggigit bibirnya, berasa gelisah dan bersalah. Mark yang sedang bersandar di birai pintu kelas sambil berpeluk tubuh segera menghampiri Gaeul dan melihat sticky note yang ditampal oleh gadis itu. Dia membaca perlahan kata kata semangat yang tertulis pada sticky note tersebut.

     "Maafkan saya, saya tau tak sepatutnya saya buat macam ni. Saya janji saya takkan buat lagi. S

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
got7imsungri #1
Chapter 5: sweet sangat...siap lgu confession song lagi...