Chapter 17

Dear My Tinkerbell

“Kamu dari mana Nari?” Soal Puan Besar Jang kepada menantunya itu. Reaksi wajahnya kelihatan tegang sekali.

“Saya keluar sebentar, ada yang tak kena ke Omoni?” Soal Puan Jang kembali kepada ibu mertuanya itu. Sejak mengetahui identiti sebenar Hana, wanita tersebut melayannya dengan dingin sekali. Puan Besar Jang sangat marah dengan segala perbuatan jahat yang dilakukan oleh Puan Jang. Selama ini dia amat menyayangi serta mempercayai Puan Jang sehingga dia tidak menyangka wanita yang dia anggap seperti anaknya sendiri ada penyebab kematian anak lelaki serta prang disayangi anaknya itu.

“Ada yang tak kena kata kau? Apa maksud semua ni!” Tengking Puan Besar Jang lalu melemparkan fail tebal di hadapan Puan Jang.

Puan Jang yang masih keliru perlahan-lahan mengambil fail tersebut dan melihat isinya. Wajah Puan Jang bertukar pucat tiba-tiba. Seluruh tubuhnya menggigil ketakutan. “Omonim ini….”

Puan Besar Jang melihat menantunya itu dengan pandangan sinis. “Jangan kata kalau kau tak tahu semua ni ?”

Puan Jang dengan pantas meluru ke arah ibu mertuanya yang duduk di atas kerusi roda itu lalau melutut di hadapannya.

“Omonim percayalah, ini semua di luar pengetahuan saya. Saya tak tahu yang Kangyeol aka buat semua ni.” Jelas Puan Jang.

“Mustahil kamu tak tahu Nari, Min Kangyeol tu adik kamu. Dia yang mendalangi semua rancangan untuk mengambil alih syarikat keluarga Jang. Kamu kakaknya, takkan kamu tak tahu!”

“Betul Omonim, saya betul-betul tak tahu. Percayalah. Saya juga tak sangka dia akan buat semua ni.” Rayu Puan Jang sambil menangis ter esak-esak.” Saya akan buktikan yang saya tak bersalah.” Tegas Puan Jang lalu dia segera menghubungi adik lelekinya itu.

“Sorry, the number you have dial cannot be reach at the moment…” Panggilan tersebut di sambung kepada peti mail suara.

Puan Jang berkali-kali cuba menghubungi adiknya namun tiada respond sama sekali. Dia mulai panik.

“Kang yeol dah curi rahsia syarikat J Group dan jualkannya kepada pesaing utama kita. Semua pelabur dah mulai tarik diri. J Group dah musnah Nari, musnah macam debu. Semua ni salah aku. Kebodohan aku kerana terlalu mempercayai kau! Macam mana aku nak berdepan dengan suami serta keluarga yang lain bila kau mati nanti…” Kata Puan Besar Jang yang mulai meraung bagai orang yang diserang histeria.

“Omonim, maafkan saya Omonim, saya tak sangka semua ni akan berlaku. Silalah bagi saya peluang untuk baiki semua ni Omonim…” Rayu Puan Jang bersungguh-sungguh.

“Kau ingat lepas semua yang terjadi aku nak percaya lagi kepada kau? Apa yang kau nak buat lagi hah Nari? Apa lagi rancangan kau seterusnya. Lepas kau bunuh Joon dah isterimya, kau amik alih syarikat dan sekarang kau musnahkannya. Seterusnya apa Nari?! Apa?! Kau nak bunuh aku pulak dan ganti tempat aku? Macam tu ke?!”

Puan Jang pantas menggelangkan kepalanya sambil teresak-esak.

“Maafkan saya Omonim”

“Aku tak mau tengok muka kau, berambus dari rumah aku! Berambus aku kata!” Teriak Puan Besar Jang. Dia tiba-tiba kekejangan dan terus tidak sedarkan diri.

Puan Jang yang melihat keadaan ibu mertuanya itu segera panik dan memanggil pembantu rumah mereka untuk membantunya. Suasana bertukar kacau bilau.

 

 

 

**************

Hyemi menikmati burgernya dengan gembira sekali. Sudah lama dia tidak merasai burger sesedap itu yang sememangnya hanya dijual di bandar tersebut sahaja. Dahulu dia, Xiumin serta Si Kembar selalu lepak di restoran tersebut apabila tamat waktu persekolahan. Rasa burger tersebut masih tidak berubah walaupun kini peniagaan restoran itu kini telah diambil alih oleh generasi seterusnya.

“Mm…… Sedapnya!!!!!” Kata Hyemi dengan nikmatnya. Dia menoleh ke arah Xiumin yang masih belum menyentuh burgernya. “Kenapa kau tak makan? Tak sedap ke?” Soal Hyemi pelik.

Xiumin yang dari tadi monyok segera menoleh ke arah Hyemi yang duduk di sebelahnya dengan reaksi wajah tidak puas hati. “Seriously Yoon Hyemi?” soalnya yang masih bengang.

“What?”

Xiumin mengeluh panjang.

“Hyemi, what are we doing in here?”

“Minseok, can you see we are eating burger.Like a normal couple..” Ujar Hyemi sambil tersenyum malu apabila menyebut perkataan ‘couple’.

“In this car? Instead of eating inside the restaurant like a ‘Real Normal Couple’?” Soal Xiumin dengan geram.

Hyemi mengerti maksud sebenar Xiumin itu lalu tersenyum dan meletakkan burger kesayangannnya di dalam plastik sebelu melihat Xiumin yang masih marah dengannya.

“Minseok ah,”Panggil Hyemi lembut.

Xiumin masih tidak menjawab. Wajahnya masih masam membuatkan Hyemi ketawa kecil lalu menggelengkan kepala apabila mendapati teman lelakinya itu sangat comel di matanya ketika itu.

“Minseok ah, kau marah ke?” Soal Hyemi lembut. “Betul kau masih tak nak makan burger tu?”

Masih tiada respon dari Xiumin. Itu membuatkan Hyemi mengeluh lalu perlahan-lahan dia menekup wajah Xiumin untuk memalingkan ke arahnya.

“Mianhe Minseok ah, aku tahu kau nak kita buat seperti couple yang lain. Itu juga yang aku impikan. Tapi Minseok kau kena faham, status kau sebagai Idol yang membuatkan kita tak boleh jadi seperti mereka. Aku tak nak karier kau musnah jika fans kau tahu tentang hubungan kita. Aku harap kau faham maksud aku.”

Xiumin terkebil kebil mendengar kata-kata Hyemi itu.

“Kalau boleh aku pun nak hubungan kita ni normal macam mereka. Contohnya berpegangan tangan sambil jalan-jalan, main suap menyuap masa kita makan kat restoran, pakai earphone sambil dengar musik dalam bas, keluar tengok wayang. Semua tu impian aku. Tapi, aku tahu itu semua mustahil untuk kita. Sebab, teman lelaki aku bukan orang sebarangan. Dia ialah Xiumin, salah satu ahli boyband yang berpengaruh besar di Korea. Cuba bayangkan apa yang bakal terjadi nanti. Banyak pihak yang akan kena tempiasnya.”

“Tapi Kai dengan Soojung okay je?”Xiumin masih tidak mahu mengalah. “Baekhyun pun sama.”

“Tu sebab mereka tu Idols dan fans pun dah lama ship diorang. Tapi still jugak, mereka tak terlepas dari kritikan fans masing-masingkan?”

Xiumin walaupun masih enggan tapi dia terpaksa mengalah juga. Dia mengerti apa yang cuba dimaksudkan oleh Hyemi. Sesungguhnya gadis itu benar, sekiranya fansnya tahu tentang hubungan mereka, masalah besar akan timbul. Bukan sahaja kariernya bermasalah, dia juga akan meletakkan Hyemi dalam bahaya oleh serangan para Sasaeng mereka. Kini timbul rasa serba salah dalam hati Xiumin.

Xiumin perlahan-lahan mengambil tangan Hyemi di pipinya lalu mengenggamnya dengan erat.

“Maafkankan aku Hyemi, aku tak sedar semua tu aku. Mungkin sebab aku terlalu bahagia dengan hubungan kita ni sampai kau terlupa akan semua tu.” Ujar Xiumin.

Hyemi yang mendengarnya hanya tersenyum.

“Aku sepatutnya lebih peka dalam hal ni. Thanks Hyemi for willing to accept this kind of relationship with me.”

“Minseok ah, to me it doesn’t matter if we cannot date like a normal couple. To me, being together with you is just enough with me. I don’t need more that that.” Ujar Hyemi ikhlas dari hatinya.

Hati Xiumin berbunga serta merta apabila mendengar penjelasan Hyemi itu. Sesungguhnya dia tidak menyangka dia dapat memiliki hati seorang gadis sebaik Hyemi. Xiumin berjanji bahawa dia akan selalu menjaga cinta mereka selamanya.

“Tapi aku still tak mahu makan jugak!” Ujar Xiumin tiba-tiba.

“Dah kenapa pulak sekarang?”Soal Hyemi kembali hairan dengan sikap bipolar Si Xiumin. “Memang tak sedap ke?”

“Haah.” Kata Xiumin sambil mengganggukkan kepalanya.

Hyemi yang hairan kembali memakan burger miliknya. “Ei sedaplah!” Tegasnya.

“Tak sedap kalau kau tak nak suapkan.”

Hyemi tercengang mendengar kata-kata Xiumin itu.

“Tu cepatlah, suapkan.” Pinta Xiumin dengan aegyonya.

“Yah!” Marah Hyemi.”Makan sendiri!”

“La, tadikan kau yang cakap nak main suap-suap.” Soal Xiumin.

Hyemi terdiam sebentar lalu mengeluh. Menyesal dengan kata-katanya tadi. Dia pantas menoleh ke arah Xiumin yang masih menunggunya untuk disuap. Nasib baiklah kau ni comel Minseok. Bisik hatinya.

“Cepat lah aku lapar ni…”

Hyemi geleng kepala lalu membuka balutan burger Xiumin itu. Hyemi mulai menyuap makanan itu kepada Xiumin. Xiumin memakan burgernya sambil tersenyum lebar sekali.

“Mm.. sedapnya!” Usiknya kepada Hyemi. “Lagi.” Pintanya.

Hyemi yang tadinya bengang serta merta ketawa melihat kerenah Xiumin itu. “Bukak mulut besar-besar.” Katanya Hyemi kepada kekasihnya itu.

Belum sempat Xiumin menikmati suapan kedua dari Hyemi, bunyi handphonenya mulai berdering memanggilnya.

“Ahnyeong Suho ah.” Ucap Xiumin kepada si pemanggil. “Aku? Aku sekarang kat luar bandar lagi, kenapa?…… Lusa?” Xiumin serta merta melihat Hyemi yang masih menunggunya. “ Okay jumpa kau esok…..Hm.. Okay… take care okay.” Panggilan tamat. Xiumin mengeluh serta merta.

“Wae yo?” Soal Hyemi bimbang.

“Suho kata Set baru dah siap dibina. So kami kena start shooting minggu depan. Lusa dah kena bertolak balik .”

“Baguslah kalau macam tu. Dah lama sangat tangguh.” Ujar Hyemi lega. “Habis tu kenapa kau macam tak gembira je?”

“Kau ikut aku balik sekalikan?”

“Aku still ada urusan kat Korea, Semalam Harry baru hubungi aku. Tapi lusa kau nak balik kan?”

“Haah.”

“Kita boleh balik sama-sama..” Ujar Hyemi.

Reaksi wajah Xiumin kembali semangat semula. “Betul ke?”

“Haah, kebetulan aku memang nak ke SM lusa. Ada document nak kena hantar bagi pihak Harry.”

Xiumin sekadar mengangguk. Sekurang-kurangnya dia akan pulang ke California bersama Hyemi esok. Mereka sambung menikmati makanan mereka.

 

****************************************

Puan Jang masih menunggu di luar bilik ward sementara doctor memeriksa keadaan ibu mertuanya. Dalam pada masa yang sama Hyuk serta Jingguk tiba.

“Bagaimana dengan keadaan Puan Besar omonim?” Soal Jingguk.

“Doktor masih sedang merawatnya.” Jawab Puan Jang pendek. “Macam mana Hyuk? Kamu dah jumpa keberadaan Kangyeol?”

Hyuk hanya mampu menggelengkan kepalanya.

“Menurut maklumat yang saya terima, Kangyeol sudah lama tak pulang ke rumah. Anak dan isteri dia juga tak tahu dia ada kat mana sekarang. Kali terakhir mereka jumpa dia ialah dua minggu lepas.”Jelas Hyuk.

“Dasar tak kenang budi. Kalau aku tak kutip dia dulu tentu tak jadi macam ni.” Marah Puan Jang. “Ada apa-apa lagi yang kamu tahu Hyuk?”

“Buat masa ni itu sahaja. Er…Puan,” Hyuk serba salah tiba-tiba.

“Kenapa Hyuk?”

“Ahli dewan syarikat sudah mulai bercerita tetang masalah ini. Mereka bimbang dengan nasib syarikat kita.”

“Apa yang mereka nak sekarang?”

“Mereka nak adakan menyuarat esok.”

Puan Jang hilang imbangan dan hampir rebah ke lantai. Nasib ada Jingguk yang menyambutnya.

“Mereka pasti sedang merancang untuk memaksa saya agar meletakkan jawatan saya sebagai Pengarah. Kurang ajar betul mereka tu!”

“Menurut mereka Puan tidak layak untuk memiliki kerusi syarikat memandangkan puan bukan darah danging asli keluarga Jang.”

“Jadi mereka nak naikkan siapa?”

“Jang KiSeop, puan.”

Berderau darah Puan Jang apabila mendengar nama tersebut. Lelaki itu adalah sepupu kepada suaminya. Dia sememangnya sudah lama mahu memiliki syarikat JGroup. Namun niatnya terhalang apabila Puan Besar Jang menyerahkan J Group kepada menantunya.

“Berapa share yang ada pada kita sekarang Hyuk?”

“30% Puan.”

“Kiseop pula?”

“10% apabila bergabung dengan yang lain semuanya berpihak kepada dia.”

“Habislah kita.” Puan Jang bertambah tertekan.

“Sabar Puan. Saya akan cari cara untuk halang mereka. Puan sila tenang dulu.”

“Jingguk tolong jangan bagi tahu Hana dulu soal ini. Takut nanti dia risau.”

“Baik Ommonim.”

“Dia… masih marahkan saya ke?”

Hyuk yang menyedari perbualan tersebut segera meminta diri.

“Rasanya dia belum dapat maafkan Omonim setelah dia dapat tahu soal anak kami.” Jelas Jingguk. “Omonim, kenapa Omonim sanggup buat macam tu? Itukan darah daging Omonim juga.”

“Masa tu saya hanya pentingkan duit, nama dan darjat sahaja Jingguk. Tak takut pada dosa. Sebab tu saya buat semua tu. Tapi sekarang nak menyesal pun dah terlambat. Saya bersyukur anak itu sempat diselamatkan. Saya sebenarnya malu nak berdepan dengan Hana dan kamu. Maafkan saya Jingguk.”

Jingguk tunduk sahaja.

“Omonim, kalau ikutkan hati saya, mahu sahaja saya benci Omonim seumur hidup saya. Tapi bila mengenangkan Omonim ni Omma kepada orang yang saya cinta, hati saya tak mampu nak buat demikian. Saya harap selepas ini Omonim dapat renungkan semua dosa-dosa yang telah Omonim buat. Saya akan bawa Hana pergi dari sini. Kami akan mulakan hidup baru. Itu adalah hajat Hana.

“Jingguk.” Puan Jang terkejut mendengar kata-kata Jingguk itu.

Jingguk bingkas bangun dari bangkunya. “Send my regard to Hana Grandmother.”Ujar Jingguk sebelum beredar dari situ.

 

 

****************************

Semua para pelajar berlari mendapatkan orang tua mereka. Edward yang baru sahaja keluar dari bangunan sekolahnya melihat mereka dengan cemburu sekali. Rindunya dia pada Mamanya. Menurut Mamanya sewaktu mereka sedang Skype semalam lusa dia akan pulang. Edward tak sabar untuk bertemu dengan Mamanya lagi.

“Where is he?” Rungut Edward ambil mencari kelibat Harry.

“Hello dear,” Ucap seorang wanita kepada Edward.

“Hello.” Balas Edward.

“You also one of the student in this school is it?”Soal wanita tersebut kepada Edward.

Edward sekali lagi mengangguk.

“Then you must know everyone in here don’t you?”

Edward hanya diam sahaja. Dia melihat wanita itu dengan perasaan curiga sekali. Kata-kata Mamanya segera bermain di fikirannya. “Do not talk to stranger. If you find someone suspicious go back to the school compound where there a teacher or people who know you . Remember that honey!” pesan Hyemi selalu. Edward panas berundur masuk semula ke dalam kawasan sekolahnya di mana penjaga sekolah ada di tempatnya.

“Hey don’t be scared, I’m not a bad person my dear.” Pujuk wanita itu namun itu masih belum dapat meyakinkan Edward. “Okay here the thing, I’m came here actualy to look for Edward Lee. Do you know which one is he?” Soal wanita tersebut kepada Edward.

Edward mula bimbang apabila mengetahui wanita itu sedang mencarinya.

“You are?”

“I’m her aunt, from Korean.”

Mama tak pernah cakap pun tentang wanita ni? Gumam hati Edward. Tak boleh jadi dia ni mesti orang jahat. Daddy mana daddy ni. Edward takut..Edward cuba mengawal perasaan takutnya.

“Edward Lee? There is no one name Edward Lee in here. I think you came to the wrong place madam.” Jawab Edward.

“Realy? But they tell me he went to this school.” Ujar wanita itu dengan reaksi hairan. “By the way what is your name honey?”

Edward terkejut dengan pertanyaan itu.

“Er.. my name? My name is…. Harry.” Bohong Edward.

“Harry? Like Harry Potter?” Usik wanita tersebut.

Edward berpura-pura ketawa dengan lawak konyol itu.

“Like you can fool me Edward.” Kata wanita tersebut sambil tersenyum jahat kepada anak kecil di hadapannya.

Edward yang ketakutan mulai berundur kebelakang apabila wanita itu semakin mendekatinya. Edward menoleh ke arah pengawal sekolah yang sudah tiada di situ.

“Come with me Edward, Don’t be scare. I’m not going to hurt you.”

“Go away!” Teriak Edward. “Daddy!” Edward mulai menangis ketakutan. Lari! Itu sahaja yang mampu difikirkannya. Pantas Edward berpaling untuk lari namun sayangnya beg sekolah Edward di tarik oleh wanita tersebut dari belakang.

“Don’t ever try to run away you brat!” Kata wanita tersebut sambil memheret Edward ke keretanya yang terletak tidak jauh dari situ.

“Help! Daddy!!” Teriak Edward yang masih bergelut untuk melepaskan diri.”Let Me Go!” Tegas Edward.

Wanita itu hanya tersengih jahat dengan usaha Edward yang sis-sia itu. Tiba-tiba..”Aw!” Wanita itu meraung kesakitan apabila tangannya digigit oleh Edward. Dia pantas melepaskan anak itu.

Edward mengambil peluang itu untuk melarikan diri. Dia berlari sekuat tenaganya.

“Hey!” Teriak wanita itu lalu mengejar Edward. “Damn it!”

Edward tidak tahu apa yang harus dia buat ketika itu. Dia berlari sambil menangis sekuat hari. Tiba-tiba tubuhnya berjaya ditangkap dari belakang. Edward meronta-ronta untuk dilepaskan.

Let go of me! Help!!!!! Mama!!!!”

 

 

 

to be continued....

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Freedert #1
Dah nak habis ke cerita ni? x sabar nak tunggu next chapter. Nak tahu ending XiuMi.
arabella12 #2
New chapter will be update within 24 hour. \(^_^)/
Freedert #3
Oh no!!!! Xiumin dlm bahaya!!
arabella12 #4
Tq to all af you for your support!
Freedert #5
Chapter 20: Best cerita la ni! My 1st ff. Hyemi n Xiumin cute gilee!! Keep update k!
scarletloveu #6
Chapter 18: Cian hyemi....hana dgn mak die mmg kejam gila. Kucing sye kat rumh pun tahu syg ank die!Yes......!hyemi bukan isteri harry. Tapi edward tu ank sape authornim? camne hyemi bley de ank klu dia lom kawin. Jgn2 edward tu ank XIUMIN? palli update ok!
lucius21 #7
Hi! Good chapter!