Chapter 2

Dear My Tinkerbell

"Hyung!Hyung! Bangun Hyung!"

Dengan berat hati sekali Xiumin terpaksa menamatkan mimpi indahnya. Dia memandang tajam ke arah pemilik suara tersebut.

"Morning Hyung~!" ucap si Yoda dengan barisan gigi putihnya itu.

"Dah.Tak payah nak tersengih sangat cakap cepat apehalnya?" Soal Xiumin dengan morning voicenya yang seksi tu sambil menggosok matanya.Yelah kot kot ada tahi mata yang masih tersisa.

"Hyung kitaorang lapar..."kata Chanyeol sambil memuncungkan mulutnya.(comel sangatlah tu)" D.O ada shooting pagi, yang lain dah keluar..."

"Abis tu sekawanan kau yang dua ekor lagi tu?"

"Er yang itu........" Chanyeol menggaru kepalanya yang tidak gatal itu."Er..."

Xiumin mengangkat sebelah keningnya dengan riak wajah penuh tanda tanya.Tiba-tiba dia teringat sesuatu.Bulat matanya mengalahkan mata D.O. Xiumin pantas melompat dari katil dan berlari keluar ke arah dapur rumah mereka.

"Hyung! Tunggu!"Chanyeol mengejar dari belakang.

Oh tidak!Dapur!Dapur kesayangan D.O!!Selamatkan dapur!!! Jerit Xiumin bagai orang kesawanan.

 

 

 

 

 

 

 

"Baiklah,tuan tuan dan puan puan, janda dan duda terlajak laris di rumah, tambahkan sedikit garam dan sebelum memasukkan Tandoori Bacon di dalam oven dan bakar selama 20 minit."Kata Chen. Gayanya tak ubah seperti chef profesional kat dalam TV."Saiz Bacon kita agak besar dari oven nampaknya penonton."

"Hoi Mabok!Ko dah kenapa?Lepaskan akulah!" Jerit Baekhyun sambil meronta melepaskan diri.Badannya penuh dengan tepung serta mentega."HWAAAAAA!!!!! SOMEBODY PLEASE SAVE ME FROM THIS MANIAC!!!!'teriaknya lagi"I BELIVE IN ANGELLLLL ~"kini dia menyanyi pula. Kesian nampaknya Baekhyun dah hilang kewarasannya.

Saat itu muncul susuk tubuh seseorang bersama sinaran cahaya menuju ke arah dapur membuat mereka terkesima. Baekhyun terpaksa mengalihkan pandangannya dari silauan cahaya itu.

"My Guardian Angel...you came to save me...."Bisik hati Beakhyun terharu. Air mata mulai bertakung.

"Baekhyun kau ok ke?" Soal suara tersebut yang kedengaran sangat familiar baginya.

"Angel..kenapa suaramu kedengaran seperti salah seorang seperti Hyung ku?" soal Baekhyun lagi. silauan cahaya tersebut mengaburi pandangan matanya.

'?!"

"Ape yang kau merapu ni Baekhyun..?Angel tang mana pulak?"Soal Xiumin"Chanyeol jangan main lampu spotlight tu boleh tak.Silaulah!"

"Hehe.Sorry Hyung saje nak bagi effect dramatic sikit." Kata Chanyeol tersengih macam kerang busuk.

"My guardian Angel?! BWAHAHAHAHAHA!' kata Chen sambil ketawa terguling-guling di lantai dapur.

"DIAMLAH KAU!!"Baekhyun menahan geram."Hyung...."

Chanyeol segera mendapatkan Baekhyun." Sorry,I'm late Buddy"Membuka ikatan pada tangan dan kaki Baekhyun.

"YAH!!!KIM JONG DAE!!! Have you lost your mind? "Marah Xiumin.

"Hyung....."Chen segera berlari mendapatkan Xiumin."Janganlah marah Hyung. Chen cuma nak main pondok-pondok je dengan Baek tadi.Kan Baek?"Cuba berlagak cute.

"Banyak benda makan lain yang ko boleh sumbat kat dalam oven tulah, yang kau pilih aku tu dah kenape mangkok!" Marah Baekhyun lagi.Chanyeol membawa Baekhyun yang masih membebel ke bilik mandi untuk membersihkan dirinya.

Xiumin masih merenung tajam ke arah Chen. Lelaki itu hanya tersengih memandangnya. Xiumin mengeluh berat sambil menggelengkan kepalanya.

"Chen, Hyung bagi kau 15 minit untuk bersihkan semua sampah sarap kau ni sebelum D.O balik dan muka kau masuk front page akhbar esok dengan tajuk Pembunuhan Kejam di Dorm EXO okay."Kata Xiumin dengan nada tegas.

Chen dapat membayangkan apa yang bakal berlaku sekiranya D.O mendapat tahu keadaan dapurnya sekarang yang tak ubah seperti dilanda badai Tsunami.Dan wajah kacaknya itu terpampang di muka surat depan akbar berita esok. Ngeri sungguh!

 

 

 

 

 

DING DONG!

 

 

 

 

 

 

" I'm home!!!" Suara D.O riang kedengaran dari ruang tamu.

Xiumin dan Chen berpandangan.OMG!!!!!!!!

"Good Luck Chen!" kata Xiumin sebelum lari menyelamatkan dirinya dahulu.

"Hyung!"Chen panik.

Saat itu juga D.O muncul di hadapannya.

"Hai Chen!"D.O menyapanya riang sebelum bulat matanya melihat keadaan dapur tersebut."My beloved kitchen....." Senyumannya serta merta hilang.

"KIM JONG DAE!!!!!!!WHAT HAVE YOU DONE TO MY KITCHEN!!!!!!"

Well...... Tuhan saje yang tahu nasib Chen selepas itu....

 

 

 

 

 

 

Selepas aksi Ongbak antara D.O nad Chen pagi itu, mereka berlima makan di restoran berdekatan dengan Dorm mereka.Chen memakai cermin mata hitam menutupi lebam di matanya. Chanyeol dan Baekhyun makan dengan penuh berseleranya.Sempat suap menyuap lagi.Fans EXO di luar restoran tak melepaskan peluang mengambil gambar idola mereka itu. Sementara Manager Hyung mereka berjaga-jaga takut sekiranya ada sasaeng atau anti fan yang cuba mendekati mereka.Maklumlah sebelum ini Dorm mereka pernah diceroboh oleh sasaeng. Habis barang peribadi mereka digeladah dan di muat turun ke laman sosial.

 

Pintu restoran ditolak. Kelihatan dua lelaki kacak melangkah masuk ke dalam restoran tersebut. Mereka duduk di meja berdekatan dengan meja EXO. Pelayan kedai segera datang untuk mengambil pesanan mereka.

"Dua Ramen Seafood ye ajuma." kata salah seorang dari mereka.

"Bagi kami Lemon Tea macam biasa."sambung yang seorang lagi.

"Baiklah Dua Ramen Seafood bersama Lemon Tea.Ada tambahan?" Ulang pelayan tadi.

"Tak. Itu sahaja."Kata mereka serentak.

Xiumin merasakan suara mereka sangat familiar lalu menoleh ke arah mereka. Pada masa yang sama, salah satu dari lelaki tersebut menyedarinya lalu menoleh semula ke arah Xiumin.

"Kita pernah jumpa ke? Muka macam familiarlah." Soal lelaki tersebut pada Xiumin.

"Yah Kim Daehyun, Kim Haejun, ni akulah Kim Minseok!" kata Xiumin lalu menyapa mereka.

"Yah Kim Minseok!"teriak salah satu dari mereka dengan wajah terkejut bin beroknya!Hehehehe!

Dengan bergitu maka mereka segera berpelukan sambil terlompat-lompat bagi menyambung babak episode Teletubies yang sempat tertunda semalam. Ahli EXO serta Manager Hyung memandang mereka aneh.

"Dah lebih 3 tahun kita tak jumpa!Korang masih tak berubah"Kata Xiumin dengan excited

"Well Bro kau pun apa kurangnya tak sangka kau dah banyak berubah!Makin kacak.Walaupun tak sekacak kitaorang lah kan" Gurau Daehyun yang sebenarnya teruja dengan penampilan Xiumin sekarang.

"Pedulikan si Dae ni Minseok,penyakit terlebih perasan dia ni masih belum sembuh sepenuhnya lagi kalau kau nak tau.Walau apapun kitaorang hampir tak kenal kau tadi"Kata Haejun pula.

" Kau ni jealouskan aku muka kau tak kacak cam muka aku.Betul tak?"Sambung Daehyun lagi<\p>

"Hello Mr, kau ni tak sedar ke yang kita ni kembar seiras so muke kau dengan muke aku ni tak ada beza pun kot."Balas Haejun pula.

Xiumin ketawa sambil menggelengkan kepalanya melihat telatah dua sahabat lamanya itu. Rasanya rindunya pada zaman sekolah mereka dulu terubat semula.

Pada waktu yang sama Sehun dan Kai baru pulang dari shooting masuk ke dalam restoran dan menyertai member EXO yang lain.

"Sapa mereka tu Hyung?" Soal Sehun kepada Chanyeol.

Chanyeol mengangkat bahunya"Entah kawan lama kot"

Xiumin mendengar mereka baru sedar akan kewujudan EXO di situ lalu segera membawa dua sahabat lamanya ke meja mereka.

"Guys, meet my High School friend Daehyun and Haejun." Kata Xiumin kepada member exo yang lain.

"Ahnyeonghaseyo We Are One ! EXO Immida!" kata mereka serentak.

Si Kembar memandang sesama dengan terkebil-kebil.Xiumin tersengih kepada mereka.

"Sorry guys, dah jadi habit kitaorang introduce diri macam tu." Jelas Xiumin segan.

"Tak pe kita orang faham."Daehyun menepuk bahu Xiumin.

Xiumin mempelawa mereka duduk semeja dengan EXO setelah mendapat persetujuan member yang lain.. Pelbagai cerita lama terungkit kembali. Ternyata Si Kembar tersebut merupakan Joker di sekolah mereka dulu.Macam macam benda pelik pernah mereka buat.Banyak rahsia Xiumin hampir terbuka dek mereka. nasib baik Xiumin sempat menghentikan mereka. Gelak tawa mereka memenuhi ruang makan tersebut. EXO mendengar kisah mereka dengan penuh minat. Sekali sekala mereka turut ketawa bersama. Sehun tiba-tiba teringat akan sesuatu.Waktu itu Xiumin sedang menerima panggilan dari management di luar restoran.

"Hyung, korang dah kenal  sejak sekolah tinggi lagi kan?" Soal Sehun kepada Haejun.

"Mestilah.Kan dah cakap tadi. Kitaorang dah macam adik beradik." Balas Haejun.

"Hm....Kalau macam tu.."Sehun memberanikan dirinya untuk bertanya soalan tersebut."Hyung mesti kenal dengan Cik Tinkerbell kan?"Soal Sehun dengan penuh minat.

Wajah Si Kembar berubah serta merta.Mereka memandang satu sama lain lagi.Lidah mereka kelu seketika.

"Tinkerbell? Sapa tu? Mana korang tau pasal Tinkerbell tu? Xiumin Hyung tak pernah cerita pun dengan kitaorang?" Soal Chanyeol bertubi-tubi.

Sehun tidak mempedulikan soalan Chanyeol itu. Dia masih menumpukan perhatiannya kepada Si Kembar yang masih mendiamkan diri. Kai juga berhenti mengunyah ayamnya lalu focus pada mereka.

"Xiumin ke yang cakap kat kamu pasal Tinkerbell?" Soal Haejun semula.

"Hyung tak cakap banyak cuma dari cara dia cakap orang tu mesti sangat istimewa dalam hidup dia." Jelas si makne."Dia girlfriend Xiumin Hyung kan?"

Si Kembar teragak-agak untuk menjawab soalan tersebut lalu mengalihkan pandangan ke arah Xiumin yang leka berbual di telefon di luar restoran.

"Rasanya baik Minseok yang cerita sendiri kat korang. Sebab tu agak personal untuk kitaorang cerita." jawab Daehyun ringkas.

"Betul tu. Korang tanya Minseok sendiri okay." sokong Haejun.

"Tapi Hyung mesti kenal dengan Tinkerbell tu kan?" soal Sehun masih tak mahu mengalah.

Daehyun mengeluh berat dia tahu si makne yang satu ni tak kan mengalah selagi tidak mendapat jawapan yang mampu memuaskan hatinya..

"Alah korang tanyalah Minseok sendiri."Sokong Haejun pula

EXO melihat mereka dengan pandangan yang penuh makna

Please.. Hyung cerita sikit je pasal orang tu."Sehun menggunakan aegyonya.

Ternyata itu berkesan kerana mereka mula terperdaya dengan trick licik Makne tersebut.

"Apa yang kita orang boleh bagi tahu korang ialah, ya,kitaorang kenal Tinkerbell tu sebab dia salah satu dari group kitaorang. Tinkerbell memang orang yang sangat berharga dalam kamus hidup Minseok. Dia merupakan salah satu sebab Minseok percaya bahawa tiada yang mustahil di dunia ini sekiranya kita ada keyakinan pada sesuatu itu.Yang lain korang cari tahu sendiri okay?" Jawab Daehyun ringkas.

"So mana dia sekarang Hyung?" Kini giliran Baekhyun pula.

"Tak ada sorang pun antara kitaorang tahu mana dia pergi.Yang pasti kami semua percaya satu hari nanti dia pasti akan kembali dah berkumpul seperti dahulu"Jelas Haejun

 

"Rasanya kita berhenti di sini saja.Sebab Minseok sangat sensitif soal pekara ini."Potong Daehyun yang menyedari akan Xiumin yang sedang berjalan menujung ke arah meja mereka semula.

Saat itu Xiumin muncul dan perbualan mereka terhenti disitu. Daehyun memberi isyarat kepada mereka semua di situ supaya berlagak seperti biasa. Sepanjang waktu makan semua member mulai tertanya tanya sejauh mana hubungan Tinkerbell dan Xiumin sehingga dua sahabat tersebut sukar untuk menceritakan kepada mereka.

Sebelum berpisah Xiumin dan kembar itu berpelukkan dan bertukar no phone mading-masing. Fans serta wartawan mula memenuhi kawasan tersebut dengan flashlight camera tanpa henti membuat mereka kurang selesa dibuatnya.Mereka menambil keputusan untuk lepak di rumah Kembar setelah memastikan tiada sebarang schedule untuk Xiumin hari itu.

"Aku call korang nanti okay!"Kata Xiumin kepada member yang lain sebelum masuk ke dalam kereta mewah si Kembar. 

Kereta mewah tersebut meluncur laju memasuki area kediaman mewah kota Gangnam. Xiumin lansung tidak hairan kerana kedua-dua lelaki tersebut bukan orang sebarangan. Daehyun merupakan engineer termuda di Korea.Dia banyak menguruskan projek-projek besar yang bernilai puluhan juta. Manakala Haejun pula Pemilik restoran makanan Itali terkenal di bandar Seoul.Apa yang menarik tentang mereka ialah kesemua yang dimiliki oleh mereka sekarang ini adalah hasil dari kerja keras mereka sendiri kerana mereka merupakan anak yatim sejak dari kecil lagi.

 "Welcome tu our palace Minseok ah!"Ucap Daehyun dengan bangga.

Xiumin terkesima dengan reka bentuk setiap ruangan rumah tersebut.Semuanya direka oleh si kembar sendiri. Yang paling menarik ialah lantai kaca di balkoni mereka membuat anda seakan akan terapung di udara sambil menyaksikan pemandangan Sungai Han yang terletak tidak jauh dari Kondominium mereka.

Mereka lepak di balkoni rumah sambil menikmati pemandangan kota Seoul yang serba sibuk itu.

"Korang pergi ke Reunion tu nanti?"Soal Xiumin kepada mereka

"Mestilah pergi. Kau pergi ke?"Soal Haejun semula kepadanya

"Tak tahu lagi."Xiumin menghirup kopinya"Takut hari tu ada schedule lain.Korang tahu kan life aku macam mana sekarang.Kalau pergi pun maybe sekadar tunjuk muka and bla."

Rindu kan nak lepak macam zaman sekolah dulu.Sekarang ni semua sibuk dengan hal masing-masing. Even kitaorang yang duduk serumah ni pun jarang nak melepak sesama."Kata Haejun sambil mengeluh."Tapi kan mesti ramai yang datang nantikan.Sebab tahun kita paling ramai pelajar."

"Yup aku setuju!Semua muka-muka yang pernah kita dajalkan dulu tu kita akan jumpa balik."Sokong Daehyun sambik tersengih terkenang kenakalan mereka dulu."Rindu betulkan kat diaorang semua.Lebih-lebih lagi our cold eye princess!....." Senyumannya hilang serta merta lalu diganti keluhan berat.  

Mereka siapa yang dimaksudkan oleh Daehyun itu. Terutama sekali Xiumin.Hatinya benar-benar terasa pedih waktu itu.Dia cuba mengalihkan pandangannya ke arah  Pemandangan Sungai Han dihadapannya itu.

"Korang rasa dia akan hadir ke pada hari tu nanti"Soal Xiumin tiba-tiba kepada mereka. 

"Minseok ah..kau masih yakin ke yang dia tu akan kembali?"Soal Daehyun."Dah 2 tahun dia lansung tak hantar berita pada kita. Aku tak rasa dia masih akan.."<\p>

"Aku..tak mintak lebih.Aku cuma berharap aku dapat jumpa dia semula. Sekejap pun tak apa.Aku cuma nak tahu kenapa dia pilih untuk pergi tanpa sekalipun bagi tahu kemana atau kenapa dia harus pergi.Besar sangat ke permintaan aku untuk dimakbulkan?" Luah hati Xiumin sambil matanya kelihatan mulai berkaca.

"Hang in there bro. Kitaorang faham perasaan kau. Cuma kitaorang tak nak kau terlalu berharap yang dia akan kembali sedangkan dah hampir 2 tahun lebih dia tinggalkan kita semua tanpa sebarang berita."Haejun cuba menenangkan hati sahabat baiknya itu.

 

________________________________________________________

 

 

Daehyun sedang sibuk mencuci cawan serta panggan makan dinner mereka tadi.Xiumin sudah lama pulang dihantar oleh Haejun kerana schedulenya bermula pada awal pagi esok.Setelah selesai dia baring di atas sofa di ruang tamu sambil memikirkan luahan hati Xiumin siang tadi. Laci meja kopi di hadapannya ditarik dan dia menbawa keluar sebuah jurnal lama miliknya. Sebaik sahaja halaman pertama jurnal itu diselak terdapat foto lama yang dilekatkan di situ. Wajah empat sahabat baik sedang tersenyum ceria dalam foto tersebut. Di bawahnya tertulis BFF FOREVER (DxHxHxM)

"Mianhe Chingu ah.Aku tak rasa yang aku mampu simpan rahsia ni lebih lama lagi selepas aku tahu bertapa teruknya dia terluka. Tolong bagi tahu aku kalau aku salah."Bisik hati kecilnya kepada salah satu dari orang di dalam gambar tersebut.

Haejun kiri, Taehyun kanan.

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Freedert #1
Dah nak habis ke cerita ni? x sabar nak tunggu next chapter. Nak tahu ending XiuMi.
arabella12 #2
New chapter will be update within 24 hour. \(^_^)/
Freedert #3
Oh no!!!! Xiumin dlm bahaya!!
arabella12 #4
Tq to all af you for your support!
Freedert #5
Chapter 20: Best cerita la ni! My 1st ff. Hyemi n Xiumin cute gilee!! Keep update k!
scarletloveu #6
Chapter 18: Cian hyemi....hana dgn mak die mmg kejam gila. Kucing sye kat rumh pun tahu syg ank die!Yes......!hyemi bukan isteri harry. Tapi edward tu ank sape authornim? camne hyemi bley de ank klu dia lom kawin. Jgn2 edward tu ank XIUMIN? palli update ok!
lucius21 #7
Hi! Good chapter!