Six

Are we siblings?

Sedar-sedar, Sungmin dapat tahu yang dia ada di hospital. Dia cuba untuk bangun, tapi malangnya tangan kanannya di gari. Akhirnya dia dapat bangun.

 
Dalam matanya yang samar-samar, dia nampak ada dua orang yang duduk di pintu depan biliknya. Dia menggosok-gosok matanya. ** ouh, polis ke** dia tak sangka yang dia di tahah. Dia cuba menginggat apa yang berlaku. Lalu dia mengeluh sambil hati nya berbisik** tak guna punya jantung yang aaarrrhhh!**
 
Sungmin memenangkan diri.tak lama lepas tu dia berasa sangat bosan. Kalau dia menambil peluang untuk bercakap dengan dua anggota polis ni, entah apa jadi pun tak tahu. Tak lama lepas tu ada seorang perempuan masuk bersama docter.
 
Mereka berdua berdiri betul-betul di hadapan katil Sungmin. Sungmin mengangkat keningnya. Perempuan tu mengenalkan diri ," saya inspaktor Lee Yeon Ju, dan ni dokter yang merawat kamu, Dr.Kim."
 
Sungmin hanya mengangguk-angguk "Sungmin, masih ingat kali pertama kita jumpa." Dokter tu memandang Sungmin, Sungmin mengangguk " pasal kemalangan tu, pembuluh tu, kebajaran tu, dan jantung saya? Mana boleh saya lupa situasi tu dan mana boleh saya lupa orang-orang yang menolong saya dan mena boleh saya lupa orang yang membunuh parents saya" balas Sungmin tenang.
 
" ni mesti pasal jantung sayakan doc?" Sungmin memandang Dokter kim. Dokter Kim mengangguk. " kamu semakin lemah, baik kau menjalani pembedahan " Sungmin menggeleng. " tukan saya tak nk tapi organ penderma dah ada ke?" Dokter tu mengangguk " tapi saya dah tak ada waris lain selain adik saya " balas Sungmin " tapi adiknsaya pun tinggal kan saya, dah ada family baru lah katakan, sapa nak tanda tangan surat tu?" Kini Dokter itu pula buntu.
 
" kamu cari lah keluarga ngakat " balas Ins. Lee. " bukang senang" Sungmin balas.Ins. Lee memandang Sungmin " kenapa bukan senang?" Sungmin tersenyum. " saya bukan baik, bermasalah, orang anggap saya yang pelik, ada masalah jantung pulak tu, sapa je yang nak?" Ins. Lee dan Dokter Kim memandang satu sama lain." Saya boleh tolong kamu, tapi kamu mesti tolong saya." Ins. Lee memandang Sungmin dengan harapan. Sungmib hanya mengangguk tanpa menaya apa yang diinginkan oleh Ins. Lee.
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet