One

Are we siblings?

Di rumah kebajikan kanak2.

 
Sungmin tidak suka duduk di situ. Dia tahu tak ada tempat lain yang dia dan adik dia,Eunkyo ingin pergi. Dan dia sedar dia still berumur 6 tahun.
 
Sungmin memegang tangan adiknya. Ini bukan kali pertama mereka duduk di situ. Dah 2 tahun. Tapi tak de perubahan. Eunkyo sering di anggap pelik dan selalu di buli di tempat itu, dan itu lah perkara yang paling Sungmin tak suka. 
 
Pembuli terBESAR konon nya lah, sering membuli Eunkyo. " wow. Budak pelik dah datang, semua sedia. " Namjoon  memangil kocoh-kocohnya untuk mambaling mainan ke arah Eunkyo. Separti biasa, sebagai abang , Sungmin memeluk adiknya. Dia tak kesah dia cedera, tapi bukan adik dia. Balingan yang kuat daripada Jungkook, walaupun dia tu kecik, kepala Sungmin berdarah akibat balingan mainan daripada Jungkook.
 
Eunkyo memandang abangnya dengan mata yang berair. Abangnya hayan senyum memandangnya. Kalau ikutan Sungmin, boleh saja dia buat Namjoon dan kocoh-kocohnya umur pendek. Tapi berkad kesabaran, akhirnya penjaga tempat tu datang memarahi Namjoon dan yang lain.
 
Sungmin di rawat. Manakala Eunkyuo duduk dibsebelahya. Hari-hari dilalu dengan tabah walaupun hari-hari hanyalah hari yang sama bagi Sungmin. Sampailah satu hari yang tak dinanti oleh Sungmin. Dia terdengar perbualan antara someone dengan penjaga di tempat itu.
 
" kat sini ada tak budak perempuan yang lahir pada 1996? " tanya seorang lelaki yang berumur dalam 30-han.
 
" kalau lelaki ada, kalau perempuan saya tak pasti, saya cari sekejab " selesai penjaga tempat itu mencari dalam 5 minit , akhirnya dia jumpa.
 
" ada seorang, nama dia Eunkyo. " Sungmin dapat melihat wajah gembira lelaki 30-han tersebut.
 
" tapi masalahnya, dia mempunyai seorang abang." Kini riak wajah lelaki itu berubah.
 
" tak boleh ke saya nk amik Eunkyo SAHAJA sebagai anak angkat?" Sungmin terkejut, walau apa pun dia takkan berpisah dengan adiknya. Takkan dan tak nk serta tak boleh.
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet