Suspek - Inawza Yusof

Novel Review Malay
Please Subscribe to read the full chapter

Penulis : Inawza Yusof

 

Genre : Psikotik Pembunuhan

 

Publisher: FIXI

 

Sinopsis :

 

Annaredza — saksi berkebolehan unik, Ghaz Arman — penyiasat persendirian bermulut celupar, Bernard Alfredo — ketua unit khas yang komited dan Daus Anaqi — anak muda yang misteri. Semua terikat menjadi satu di dalam sebuah siri pembunuhan yang menguji.

 

Pembunuh melakukan kesilapan dengan membiarkan satu-satu saksinya Annaredza terus hidup. Atau mungkin dia mempunyai satu rancangan yang lebih besar?

 

Annaredza hanya ada Daus dan hidupnya sudah cukup teruk sebelum dia diberi peluang untuk berhadapan terus dengan pembunuh gila tu. Satu malam mengubah perjalanannya secara total dan kemudian orang yang terdekat dengannya turut menjadi mangsa. Ana tahu dia perlu lebih berhati-hati — kerana semua di kelilingnya merupakan SUSPEK.

 

 

 

Review Keseluruhan Novel:

 

Serius, masa first time aku baca novel ni. Aku ingatkan penulis tu orang kacukan Jepun Melayu sebab nama ‘Inawza’ tu macam nama Jepun.  Aku beli novel ni masa aku buntu, tak tau nak beli novel apa dan inilah novel pembunuhan yang first aku beli.

 

I am a slow reader, ambil masa berbulan-bulan nak habis baca novel yang ada 308 muka surat ni. So, aku bagi kawan aku pinjam. Dan, dorang kata best. The story is unexpected. Then, lepas tu, baru lah aku baca.

 

Aku jenis yang tak sabar. Jadi aku baca dari belakang untuk tahu siapa pembunuh tu. Tapi, aku masih tak boleh tangkap siapa pembunuh yang sebenarnya. Jadi, aku baca dari depan balik la. (buat kerja bodoh je)

 

CONTAIN SPOILER

 

Annaredza ni watak utama, seorang pelajar universiti yang punya kebolehan lain daripada yang lain. Kalau korang baca sendiri, korang tahu la apa. Bagi aku, cerita ni best, tapi kebolehan unik Annaredza tu macam tak banyak guna. Sedangkan, aku rasa dengan

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
kwonShinHye
#1
Kat rumah saya ada banyk buku fixi-i love fixi alot..sbb saya x suka love story sangat...saya lebih prefer buku fixi kelabu, gantung by Nadia khan. Sebb best..
Asrama pun best..
Wonderfullife_
#2
Chapter 1: wow , tak sangka aku akan jumpa orang yg baca buku FIXI kat sini juga.

Anda telah pilih buku yang menarik untuk di reviewkan xD .

Aku peminat buku FIXI ~ buku FIXI semua best , serious talk.kekadang buku cam ni memang menguji gila minda untuk berfikir, otak pon boleh tumbuh otot asyik dok fikir apa yang akan terjadi seterusnya.

Review la sekali buku KACAU atau PAKAR atau MEREKA atau ROMANTIS kalau sudi hahaha tak paksa xDD

apa2pon teruskan review anda ,ia sangat menarik.