Naughty Mingyu [Short Ver.]

Heart Attack

chapter six 

"13 boys & 1 girl . WHAT DO YOU THINK ?"

naughty mingyu [short ver.]

Dirumah. Mereka bertiga belas sedang duduk dibilik masing-masing. Ada yang tengah main game dalam bilik arcade, ada yang tengah menari dan menyanyi didalam bilik latihan dan ada yang tengah lepak dalam bilik sambil mendengar lagu. Manakala Suyeon hanya study didalam biliknya. Dari dalam bilik pembantu, boleh nampak ibunya, Pn.Jung sedang menyiram pokok-pokok bunga dihalaman rumah.

“Hadoii malasnya nak study……….” – Keluh gadis itu lalu menekup mukanya dengan buku latihan matematik.Tinggal lagi 3 bulan lagi mereka akan duduki peperiksaan besar. 


Sedang Suyeon berjalan di hallway yang dipenuhi loker kiri kanan, dia terserempak dengan Mingyu.  Mereka berjalan dengan arah yang bertentangan. Apabila melihat Mingyu berjalan dari depan seorang diri sambil menyelup tangannya dalam poket seluar,  Suyeon segera berpatah balik dan melajukan langkahnya.  Mingyu hanya tersenyum sinis.

“Yahh ert..” – Tegur Mingyu dari belakang. Langkah Suyeon terhenti lalu menoleh kebelakang.

“Yahhhh, saya bukan ert.”

Sekali lagi, Mingyu tersengih sinisnya. Dia berjalan mendekati Suyeon.

“Jangan dekat.” – Suyeon memberi amaran.

“Wae?”

“Saya taknak terlibat dlm masalah lagi.” – Jelas Suyeon.

“Masalah apa pulak?” – Makin Mingyu mendekati Suyeon. Selangkah Mingyu kedepan, dua langkah Suyeon kebelakang.

“Sejak bila kau takut dngn aku? Apa? Kau ingat aku nak perkosa kau ke ha?” – Mata Suyeon membesar apabila mendengar ayat yang keluar dari mulut nakal Mingyu sebentar tadi.

“Yahh Lee Mingyu…kenapa dengan awak ni..gila ke? Saya langsung tak terfikir benda ngarut tu semua.” – Suyeon kebelakang dua langkah. Siapa ert sekarang ni? Mingyu atau Suyeon?

“Habis tu kau fikir apa?” – Mingyu menyakat lagi Suyeon dengan makin mendekati Suyeon. Makin Suyeon kebelakang, dia tak sedar yang dia hampir jatuh kebelakang tapi tangannya disambut oleh Mingyu. Menyebabkan wajah mereka berdua menjadi dekat *scream* sehinggakan Suyeon dapat menghidu scent Mingyu dan perfume yang dipakai oleh Mingyu. Wajah mereka betul-betul dekat macam nak ehem..aigoo..

Jantung Suyeon berdegup dengan kencang. Kelu lidah tak terkata. Dia takdapat mengalihkan pandangannya dari Mingyu. Wajah Mingyu yang sangat kacak ketika itu telahpun berjaya membuat degupan jantung Suyeon meningkat 140 meter.

“Y-y-yah Mingyu-yah!!.” 

Tiba-tiba suara Hyesu menjelma entah dari mana. Mingyu melepaskan Suyeon. Mereka berdua menoleh kebelakang. Kelihatan wajah Hyesu yang bengis dan marah itu mengubah riak wajah Mingyu dan Suyeon.

“Kan saya dah cakap saya taknak terlibat dalam masalah.. aishh awak ni..” – Bebel Suyeon.

“Gwaenchana. Biar aku uruskan Hyesu ni.”

“Sayang…You buat apa dengan perempuan tak guna tu.– Hyesu membuat suara manja lalu mendekati Mingyu.

”Buat apa? Berciumlaaa…” – Balas Mingyu. Serta merta Suyeon membesarkan matanya kerana terkejut dengan kata-kata Mingyu. “Yahh..” – Marah Suyeon dengan nada berbisik.

“Mingyu-yahhhh..!!!!!” – Hyesu naik berang. “Yah perempuan takguna, berani kau….”

“Pergi sajalah Hyesu. Kau tkdek kena mengena dengan hidup aku.” – Mingyu menambah ayat. Makin panaslah si gadis berambut perang itu.

“Yahh, Lee Suyeon. Kau tunggu lah aku balas nanti.”


Ditempat lepak.

“Yah paboya.. kenapa kata kita bercium pula? Tengoklahh, Hyesu dah marah gila dengan saya. Habislah saya lepas ni.” – Suyeon menyelak rambutnya. Stress.

“Dia berani buat apa je pada kau ha? Selagi aku ngan diaorang semua tu ada, kau akan selamat.”

“Huh?”

Suyeon terpinga-pinga. Dia masih memproses kata-kata Mingyu dalam otaknya. Tapi, Mingyu sudahpun meninggalkannya sendirian.


Hyesu menyikat rambutnya dihadapan cermin tandas. Hatinya masih lagi panas. Boleh pula Mingyu pergi cakap yang dia dan Suyeon sedang bercium. Walaupun ianya lakonan semata-mata, Hyesu tetap marah dan cemburu.

“Weh korang, aku ada satu rancangan nak buat pada perempuan tak guna tu.” – Mereka mula berbisik.Pengikut-pengikut setia Hyesu turut bersetuju dan akan lakukan seperti yang disuruh.

-BERSAMBUNG……………………………….

author's note

 

Yehet~ Bad boy Mingyu kembali dengan watak naughty :D Hahahah. Entah kenapa, sy menjerit dalam bantal masa buat chapter ni :3 smpaikn budk laki sebelah sy pandang pelik. Mesti dia ingat sy gila XD ape-ape je lah. Hope korang suka ;)

QUESTIONs:

 

1) Apa reaksi korang bila baca chapter ni?
2) Scene apa yg paling korang nak antara Suyeon&Mingyu?

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
itsalice
Yeah, HEART ATTACK OFFICIALLY POSTER HAS REVEALED

Comments

You must be logged in to comment
ain_sooyoung #1
Chapter 29: Daebak....bestnye
tashale #2
Chapter 29: Ff yg terbaik .. Tq for the bonus chapter ..
khaisara #3
abis pun dri chap pertama smpai akhir memang daebak
huhu terharuT_T
Chanyeol_Park02 #4
Chapter 28: Masa baca ni tak sedar langsung dah nak habis sbb mata gentle tak boleh beralih dari skrin telefon . Seriously , you're daebakk !! Walaupun saya ship Suyeon dgn Wonwoo sbb Wonwoo bias saya , tapi saya tak kesah hihi (k)
Shy_Ira30 #5
Chapter 28: Perfect story. . huhuuu .. Love it
MissByunJimin
#6
Chapter 28: authorr!!!..bestnyeee..
saya suka sesangat..well pemint seventeen..
dan minggyu is my bias..muahah..
authorrnim..best sgttt..aigoo xtu nk ckp apa
tashale #7
Chapter 28: Final chapter .. Serious ff ni best
minlee123 #8
Chapter 28: Sequel please
Aida_Rusdi
#9
Chapter 28: Oh mai Wonwoo. Sokay, Mingyu pun Mingyu lah. XD