Aku ialah Idol SM dan Aku Chen.

Aku Chen
Please Subscribe to read the full chapter

Aku akan debut tak lama lagi, semua jangan lupa beli album aku. Okey, ni dah promote diri sendiri dah, maklumlah, aku kan main vocalist dalam Exo-M. terima kasih kepada Encik Lee Soo Man yang telah memberikan aku position sebagai main vocalist. Kahkahkah, okey tak lawak.

 

Meh sini semua aku perkenalkan kawan aku, ahli Exo-M yang lain, ketua kami ialah Kris, lelaki yang tinggi lampai aku jumpa dalam lif, main vocalist seorang lagi ialah Luhan, tapi kadang-kadang aku tak suka jugak dengan dia, lebih-lebih lagi time dia keluarkan suara dia, aku lagi bagus okey. Erk, kenapa aku ni? Asyik bangga diri aje sejak akhir-akhir ni, oh Tuhan tolong maafkan aku, aku tak patut bangga diri, syaiton oh syaiton, pandai betul kau tipu daya aku dengan bakat yang aku ada supaya riak, aku tak patut buat macam tu. Nantilah, lepas ini aku akan minta maaf dengan Luhan. Mula-mula aku diperkenalkan dengan Luhan, aku ingatkan dia itu perempuan, hahahaha, rupanya lelaki, apalah, aku dah excited nak duet dengan gadis cantik, maaf, tak ada kaitan langsung.

 

Main dancer Exo-M ialah Lay, tapi nama sebenar dia ialah Yixing. Dia ni aku kenal time trainer lagi sebab aku sentiasa satu studio dengan dia. Tak sangka kami akan debut bersama, jodoh betul. Lead vocalist Exo-M seorang lagi ialah Xiumin. Mula-mula, aku ingatkan aku seorang aje korea kat sini, rupa-rupanya si Xiumin ni pun sama dengan aku. Nasib baiklah ada juga kawan, tapi itu tak penting kerana aku ni jenis yang kawan dengan semua orang. Nama sebenar Xiumin ialah Mee sup, bunyi macam makanan kan? Memang pun, sesuai betul mak dia letak nama dia dengan perangai dia yang kuat makan itu. ada hari itu sekali, dia makan semua makanan dalam peti sejuk dorm Exo-K, hahaha, padan muka diorang, siapa suruh ajak kami Exo-M yang banyak makan datang sana.

 

Last sekali, maknae kami ialah Zitao, dia ni muka aje ganas, tapi dia memang sesuai jadi maknae, nak tahu kenapa? Dia amatlah manja dan sensitif, hari-hari menangis, macam perempuan betul. Macam manalah dia boleh terjebat dengan martial arts, hairan aku. Mula-mula jumpa dia, aku takutlah jugak sebab muka dia macam panda jadian, tapi lama-lama aku kenal dia, baru ku tahu, indah khabar dari rupa, betul lah kata pepatah, don’t judge the book by its price. Okey, tak ada kaitan.

 

Okey,itu sahaja pengenalan yang aku nak bagi, Exo-K? Hmm, tak payahlah, rasanya korang dah kenal kan, maklumlah, Exo-K kan lagi femes lagi Exo-M ni, sedih aku. Hahaha, tipu saja, kami Exo-M femes di China.

_______________________________________________________________________________________

Sekarang ni kami sedang sibuk membuat rakaman MV pertama kami iaitu lagu MAMA. Tak dilupakan Exo-K pun ada sekali, maka apa yang aku jumpa, si Baekhyun dan Chanyeol.

 

“Wohhooo,” aku mengangkat tangan dan menegur semua staff yang ada di set pengambaran kami itu. mereka semua memandang aku, mesti mereka nak kata yang aku ni jenis seorang mesra dan peramah.

 

‘Bakk’ bunyi Kris menampar kepala aku. “Weh, napa kau tampar kepala aku yang bijak ini?” oh, kenapa ayat aku sangat skema bila dengan Ketua aku.

 

“Tolong jangan malukan kitaorang dengan buat perkara yang bodoh,” kata Kris dan berlalu pergi.

 

Whateverlah Mr.Kris, well, aku Chen okey, ada aku kisah? Tak pun. Sekarang ini masa untuk mengenakan Chanyeol dan Baekhyun.

 

Aku pergi melihat Exo-K sedang membuat rakaman MV MAMA, selepas ini giliran kami pula. Aku pergi ke tempat minuman disediakan dan mengambil dua tin air coke.

 

 

“Woah, Chnayeol dan Baekhyun, tak sangka aku, korang sangat cool dalam MV tadi, huhuhu,” aku memuji mereka berdua.

 

“Ada apa unta datang sini,” tanya Chanyeol sambil mengunyah chewing gumnya dengan membuat muka unta. Sedih aku.

 

“Nah, ni air untuk korang berdua, aku tolong ambikkan, maklumlah kita kan satu pasukan, we are one,” aku pun menghulurkan air tin coke itu kepada meraka berdua.

 

Chanyeol dan Baekhyun tanpa ada perasaan curiga terus membuka tin minuman tersebut, dan ‘Zappp’ hahaha, padan muka mereka, tak tahukah mereka yang aku dah goncangkan dulu air tin itu. terimalah padahnya kerana memanggil aku unta.

 

“CHENN!!,” Chanyeol dan Baekhyun menjerit serentak depan muka muka aku, ish, boleh pekak aku macam ni. Kesian diorang, muka dah penuh dengan air coke, stylist noona yang nampak keadaan mereka berdua terus berleter. Mesti stylist noona benggang sebab bukan senang dia nak siapkan setiap ahli Exo yang ada. Chanyeol dan Baekhyun terpaksa pergi ke tempat lain. Tidak lupa jugak, mereka berdua memberi aku pandangan seperti, ‘siap kau lepas ini.’

 

“EXO-M, get ready, kita akan mulakan sekarang,” staff itu melaung dan aku  pun segera ke set pengambaran.

 

Ini kali pertama aku di set pengambaran, nerves lah jugak. Pengambaran di mulakan.

 

Fuhh, akhirnya siap jugak pengambaran kami semua.

 

“Bagus semua, anda dah berikan kerjasama yang baik,” kata Kris selaku ketua kumpulan kami, begitu jugak dengan Suho, dia pun memberi pujian kepada ahli Exo yang la

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
GreenDecember
check out the poster for Aku Chen !!

Comments

You must be logged in to comment
hjkyung #1
Chapter 5: Chenchen si unta kaki troll XD
Aigooo chen chen. You re so meannn. Sakai ahh.
Saya suka story awk. You re my fav author♡
Thanks n keep writing!!!
AsyiA_MiZuki
#2
Chapter 5: waduh.hampir pecah perutku ini sebab banyak ketawa ^_^
misz_dina #3
Chapter 5: Hahaha xD lawak siot!!!
YeollieRancher
#4
Looks nice together, best of luck with your stories! ^^
Dragneel09 #5
Chapter 4: Chenchen....Kenapakah engkau begini? XD
Syazwaniroslee #6
Chapter 4: Sakit perut gelak. Sampai keluar air mata. Chen. Chen. Hahahahhaa. Troll kau tu. Hahahahha. Daebak cerita awk ni. ^^
Chocolate_Crush
#7
Chapter 4: Best fanfic ever! (Tapi versi troll punya la ye...)
nisakriseu #8
Chapter 4: Kris cool comel xD
happineseu
#9
Chapter 4: "Aku sayang kau lah Kris, tapi aku lagi
sayangkan kau kalau kau bagi aku
position leader Exo-M ini dekat aku."
ketamakan apakah ini Chen xD
jjongkeylover
#10
Chapter 4: hahahaXDD apa sudah jadi ngan Chen dan Chanyeol..mcm budak budak..
Kris,sayang sgt ke kat kasut tu sampai bau busuk?? -,-''