::7::

My Second chance

"Mark..."

(FLASHBACK)

"Saya sayangkan Awak Xiao Mei.."

"Haih...tapi kita tak boleh buat macam ni."

Xiao Mei menolak tubuh sasa Mark yang sedang menghalang perjalanannya, Mark mengeluh kecil sebelum menarik tangan kecil Xiao mei, untuk mengarahkan gadis itu berhenti.

"Saya akan bertanggung jawab, saya janji.."

Xiao mengeluh kecil dan merentap tangan Mark agar segera melepaskannya, lalu dia berjalan meninggalkan Mark di belakangnya, dengan segera Mark memeluk tubuh kecil Xiao Mei, dan perkara itu membuatkan si gadis tercengang untuk sementara waktu.

"Tak kira apa jua keadaan, Saya akan buat Awak jadi milik saya Xiao mei, Saya cintakan Awak Xiao mei, saya janji saya akan bertanggung jawab walau apapun yang berlaku.."

Xiao mei termakan dengan kata-kata jejaka itu, dan memberikan apa yang lelaki itu mahukan, tetapi.....semua itu tidak membawa kebaikan, semua  janji yang telah lelaki itu ukirkan  untuk gadis itu, semuanya tinggal hanya sekadar janji, semuanya membawa penyesalan terhadap si gadis, menyesal kerana mencintai lelaki seperti itu.

(END OF FLASHBACK)

Xiao Mei melepaskan tangan Mark yang sedang memeluk tubuh kecilnya itu dengan kasar, dia menghadapkan wajahnya ke arah Mark dengan muka yang merah Kerana terlalu marah.

"Kau! Kau tak sepatutnya muncul dalam hidup Aku lagi! Kenapa Kau kembali?! Tak cukup lagi ke Kau dah hancur hidup Aku selama ni?!"

Mark hanya berlagak tenang, dia meletakkan jari telunjuknya di bibirnya Xiao Mei menyuruh agar gadis itu senyap, dia tersenyum sinis lalu matanya merenung ke dalam Mata gadis itu.

"Aku datang sini, sebab nak jenguk Kau...bukannya Aku nak Cuba ungkit kisah lama tu, lagipun...baru setahun Aku tak balik China..Kau nampak makin cantik la Xiao Me "

   Kata Mark perlahan, dan matanya melihat ke arah susuk tubuh gadis itu dari atas hingga ke bawah, dia terus memegang kedua belah bahu gadis itu dengan kuat agar tidak boleh bergerak, Xiao Mei terkejut, Mark mula tersenyum sinis melihat eksperisi wajah Xiao Mei, Mark mendekatkan wajahnya ke wajah Xiao Mei untuk mencumbu gadis itu, tetapi dengan pantas. Xiao Mei menendang kaki lelaki itu, lelaki itu mengerang kesakitan,kedua belah tangannya di lepaskan dari bahu Xiao Mei dan terus memegang sebelah kakinya, dengan perlahan Xiao Mei berjalan semakin mengundur dan berlari meninggalkan Mark seorang diri.

"Kau terlepas Kali ni Xiao Mei.."

Kata Mark perlahan sambil melihat tubuh Xiao Mei yang semakin jauh berlari meninggalkannya.


 

"KNOCK!KNOCK!KNOCK!"

Pintu rumah Yilin berbunyi, menyebabkan Yilin yang sedang main game itu terus menghentikan permainannya, dia mengeluh kecil sebelum berjalan menuju ke pintu, dengan perlahan Yilin membuka pintu tersebut. Dan...

"Yilin!!"

Yilin membulatkan matanya apabila Xiao Mei memeluk tubuhnya sambil di iringi dengan tangisan, dia memegang kedua belah bahu Xiao Mei agar gadis itu berdiri dan menghadap wajahnya.

"Kenapa ni? Cuba bagitau Aku? Ada orang kacau Kau ke?"

Soal Yilin risau terhadap kawannya, Xiao Mei mengangguk dan menatap Yilin.

"D-dia...dia dah balik.."

Kata Xiao Mei tergagap-gagap, Yilin membulatkan matanya dia terus menutup pintu rumahnya dan memastikan tiara orang yang sedang memerhatikan mereka.

"Bila dia balik?"

"Aku tak tau, Tiba-tiba je dia peluk Aku.."

"Lepas Tu...Kau lari?"

Xiao Mei mengangguk.

(FLASBACK)

"Kau memang anak tak berguna! Menyesal Aku Ada anak macam Kau ni! Sanggup Kau buat perkara terkutuk dekat belakang kami berdua!"

Ayah Xiao Mei melibas anaknya menggunakan tali pegang, menyebabkan Xiao Mei mengerang kesakitan, tubuhnya tidak mahu melawan Kerana dia tahu itu salahnya sendiri, ibunya memerhatikan anak gadisnya itu dari jauh sambil berjujuran air Mata, Mata Xiao Mei mula kuyu perutnya berasa terlalu sakit, menyebabkan dia tidak boleh bergerak, suaranya hampir tiada Kerana menangis dan meminta tolong agar ayahnya berhenti memukulnya, dan dia dapat rasakan Ada sesuatu yang mengalir di kakinya, penglihatan Xiao Mei semakin kabur, lalu Xiao mei pengsan..Ayahnya melihat cecair merah mengalir di betis Xiao Mei dengan perasaan terkejut dan kecewa, lalu dia memberhentikan pukulannya, ibunya sudah terduduk melihat keadaan Xiao Mei, dan mula menitiskan air Mata dengan derasnya.


 

"Kau bukan anak kami lagi, Aku dah buang Kau dari keluarga, jangan sesekali Kau kembali, kerana kau dah mencemarkan nama keluarga, sekiranya Kau kembali..bermakna Kau membawa najis kepada kami.."

Kata ayahnya tegas, lalu berjalan meninggalkan wad Xiao Mei, Xiao Mei memerhati ibunya dengan pandangan sayu..

"Ma.."

Panggil Xiao Mei perlahan, ibunya menahan tangisan lalu berjalan meninggalkan wad Xiao Mei.


 

"Saya nak pergi tandas sekejap, Awak tunggu kat sini ye?"

Ibu Xiao Mei mengangguk, ayah Xiao Mei pergi ke tandas.

"Auntie ni...mak Xiao Mei ke?"

Soal seseorang.

"Eh? Yilin."

Kata Ibu Xiao Mei dengan lembut, Yilin hanya tersenyum manis, Mata Ibu Xiao Mei mula berair dan segera memeluk tubuh Yilin.

"Aun-auntie, kenapa ni?"

Soal Yilin terkejut, Ibu Xiao terus memyerahkan mad kredit kepada Yilin membuatkan Yilin tercengang untuk seketika.

"Ini adalah kad kredit kamu untuk memberi barang keperluan, tolong bawa Xiao Mei keluar dari Bei jing, pindah ke rumah lain, jaga Xiao Mei elok-elok, suruh dia cari kerja sambilan ye, suruh dia Habis belajar jadi budak yang pandai dan di pandang mulia pada masyarakat.."

Kata Ibu Xiao Mei, lalu berjalan meninggalkan Yilin yang sudah terpinga-pinga itu bersendirian.

(END OF FLASHBACK)

"Jadi, itu yang mak Aku pesankan kat Kau?"

"Ye...dia sayangkan Kau, sebab Tu..dia bagitau pesanan macam tu.."

Xiao Mei menfeluh kecil apabila teringatkan kisah dia tahun lepas itu, dia sungguh menyesal terhadap perbuatannya, sekiranya dia tidak melakukan perkara terkutuk itu, sudah pasti dia akan bahagia sekarang..

"Tapi kan.."

Yilin mula bersuara, Xiao Mei mengangkat kepalanya untuk melihat Yilin.

"Waktu Tu...Mark tau ke? Yang Kau..mengandung?"

"Aku dah bagitau dia, lepas, Tu...dia langsung tak contact Aku, dan...beberapa hari leaps Tu..dia pergi luar negara, kononnya nak sambung belajar la, pada hal..nak lari dari masalah.."

Yilin ketawa kecil melihat kawannya yang sedang bengang itu.

(DI RUMAH YIFAN)

Yifan terbangun dari tidurnya apabila terasa sesuatu yang mengganggu lubag hidungya yang agak besar itu.

"Ha-hachum! Sapa pulak yang letak bulu kucing kat tepi Aku ni?"

Soal Yifan sendirian, sambil hari telunjuknya mrnggosok lubang hidungnya,manakala matanya masih lagi tertutup rapat,dengan perlahan Yifan membuka matanya untuk melihat sesuatu yang Ada di sebelahnya tadi.

"Oh mak Kau! Eh! Anak Aku!"

Yifan melatah apabila di dapati yang Ada di sebelahnya tadi adalah anak  perempuannya yang sedang tidur, dan sesuatu yang memasuki lubang hidungnya tadi adalah rambut panjang milik anaknya.

"Haih..Sora ni..kan Appa dah Kata, kalau nak tidur, tidur kat bilik sendiri.."

Yifan membebel sendirian, sambil tangannya mendokong tubuh kecil Sora, dia mendokong Sora untuk di bawa ke biliknya, setibanya di bilik Sora Yifan terus meletakkan tubuh kecik anaknya itu di atas katil secara perlahan.

"Good night..Have a nice dream, my dear.."

Dia mencium dahi Sora dan mengusap lembut rambut puterinya itu, dia tersenyum nipis dan mula teringatkan mendiang isterinya, sekiranya gadis itu masih hidup, pasti gadis itu akan melakukan perkara yang sama sedang Yifan lakukan sekarang.

'Oppa rindukan awak Sora.."

Yifan membuka lampu kecik yang bersebelahan dengan katil Sora, dan berjalan meninggalkan bilik Sora.

"Appa.."

Yifan memberhentikan perjalanannya,dan menolehkan kepalanya ke arah Sora yang memanggilnya tadi, Yifan mengeluh kecil dan berjalan menuju ke katil Sora, dia terus di atas lantai, dan mengusap rambut puterinya itu.

"Appa.."

Panggil puterinya lagi, sambil matanya tertutup rapat.

"Ye..ye..Appa Ada kat sini.."

Yifan meyahut panggilan Sora, sambil tangannya tak berhenti  mengusap rambut budak itu, Yifan mengeluh kecil lalu menepuk tubuh kecil Sora untuk menidurkannnya.

"Shh...tidur..tidur.."

Tangan Yifan masih lagi menepuk Sora sehingga Sora betul-betul tertidur.

"Shh...tidur..uwaaahhhh.."

Yifan menguap, matanya Sudah mula kuyu, tepukannya semakin perlahan,lalu dia terus masuk ke alam mimpi.


Hye!!! Sorry sbb dah lme x update! ><

Macam mne dgn chappie ni? Okey tak? 

Chappie ni banyak citer psal kisah silam Xiao Mei, dan...moment Sora ngan Yifan Tu...berlaku sendiri dalam hidup saya, ayah saya senduri cerita kat saya waktu Tu, tapi...time Tu...saaa kecik lagi la..lagi satu...waktu tu...saya masuk hospital so....ayah saya jaga la,tapi....kalau dah besar buat perangai ma'am Tu...memang kne 'kaki' la jawabnya....XD

thanks kepada  you  yang sudi membaca ff ni ✌(^▽^)✌

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
parkyura98
Sorry ssbdh lme x update! Kepada sesiapa yg komen! Jasamu akan di kenang (≧∇≦)/

Comments

You must be logged in to comment
Dragneel09 #1
Aithor nim update lah saya dah rindu cerita ni ^^
sunshine_blue
#2
Chapter 9: excuse me,maaf ye...siape sunshine_blue sebenarnye?maaf ye
starlightkim_
#3
Chapter 9: Authornim,daebaklah citer ni..updatelah cpt..please???~~~~~~
starlightkim_
#4
Authornim..cerita ni daripda sequel cerita author yg mana satu??puas sayacari ff ni..akhirnya jumpa juga..
khunfanny_94 #5
Chapter 9: Keep updating!!Daebak!
Qai_titan98 #6
Chapter 8: Oww..my mark XD jahat pulak mark aku time ni haishh...sblm ni bce separuh je,alang2 dh ade free time ni sy terus bace smpi hbs. HUhuhu..tak sabar nk tggu moment kris ngan xiao mei. Authornim nnti jgn buat mark terus jd jahat,tak sesuai ngan muke die yg hensem tu hahaha XD
GreenDecember #7
Chapter 8: YEhet! Author nim dah update. tq banyak2 author nim...
Mark kejam...kesian dekat Xiao Mei...
Please I want Xiao Mei and Kris moments pulak!! >_<
rainbow29 #8
Chapter 7: Chapter 6: woaahhh!! Daebak daebakk