chapter 3

TWO FACE (?)

author pov.

chunji menghentikan langkahnya di hadapan pintu masuk ke hutan yang ada papan tanda bertulis

" dilarang masuk "

tetiba chunji terdengar namanya di panggil...

youngmin berlari ke arah chunji.. " huh..huh..huh.." nafas youngmin turun naik... " apa kau buat kat sini? " chunji bersuara.." nk halang kau " chunji mengeluh " for what? " youngmin pandang chunji " hidup kau?"

kwangmin pov.

" hidup kau "

chunji dapat rasa satu aura yang lain keluar daripada youngmin. kwangmin terus menarik chunji masuk ke dalam huatan. " weh youngmin sakit lah " genggaman tangan kwangmin pada chunji sangat kuat. tapi kwangmin tidah menghiraukan kata-kata chunji. tangan chunji akhirnya di lepas. "kau pahal?" chunji menggosok-gosok tangannya yang kini sudah merah. " aku malas nk layan kau lah youngmin " chunji bersuara lagi. kwangmin hanya senyum sinis." dah lah aku nk jumpa kwangmin ". Akhirnya kwangmin bersuara.

" hari ni hari terakhir kau "

" untuk apa? " chunji berasa pelik

" untuk kau.. Hehe " kwangmin tersenyum penuh makna yang tersembunyi, hari kini semakin gelap. chunji tertarik akan sesuatu. sesuatu yang menyeramkan

" ke..kenapa ma..mata kau me..merah? " chunji bersuara. 

" merah? Betul ke ? Bukan ke mata aku kuning? " kwangmin mengsoal chunji.

chunji pov.

kini nafas aku tidak menentu. aku tenung anak mata youngmin.* memang betul anak mata dia kuning * hatiku berbisik. aku terdengah keluhan yang kuat daripada youngmin.

" kalau merah - dia tak kan dapat kawal aku

kalau kunung - aku still dapat beza had untuk aku ngan dia

kalau biru - aku atau dia akan sedih

kalau ungu - aku happy "

aku tak faham apa yang di maksudkan oleh youngmin. merah? kuning? biru? ungu?, apa semua tu?

"aku tahu kau tak dapat tangkap kan. aku bagi contoh lah, sekarang anak mata aku kuning . aku still tahu had untuk menggunakan badan ni dan aku tahu dia dan aku dalam satu badan. dan contoh ke 2 . aku nk anak mata aku ungu , sebab aku akan happy bila kau dah tak de." aku nampak youngmin memberi aku senyuman sinis.

" apa maksud kau yang aku tak de?" tetiba aku nampak youngmin keluarkan sebilah parang " mungkin dengan ni kau akan faham " badan aku mula berpeluh dan begetar. " yo..youngmin..kau nk buat apa? " "aku bukan youngmin aku kwangmin " aku pandang youngmin " apa maksud kau? " youngmin balas " selama ni kau nampak anak mata aku hitam bukan? "

aku hanya mengangguk " tu youngmin...sekarang aku kwangmin "

author pov.

degan hanya beberapa tikaman , chunji kini sudah tidak bernyawa. mata kwangmin kini berwarna ungu. senyuman di bibir kwangmin tidak putus-putus. hari kini hampir mencecah tengah malam. mata yang berwarna merah itu terang kelihatan. sebaik sahaja kwangmin keluar daripada pintu masuk hutan mata kwangmin terus berwarna merah. " tak akan ada lagi youngmin yang lemah, kini hanya ada kwangmin di dalam badan ni. dan youngmin tak akan muncul selepas ini..." kwangmin tersenyum puas... tetiba kwangmin ternampak l.joe, changji dengan niel. " young! kau nampak chunji? '' l.joe bersuara. " dan aku jumpa mangsa aku seterusnya " kwangmin pandang ke arah l.joe dan yang lain.." young, asal ma..mata kau m..marah? " changjo dersuara. kwangmin tersenyum " hari ni hari terakhir korang " kwangmin bersuara " young! apa maksud kau? " niel mula dalam ketakutan...

kwangmin hanya tersenyum . bagi kwangmin tak guna ada kawan mcm dia org.

.

.

.

 

the end..

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
youngminbfminwoo
#1
Chapter 3: Fantastic! I love it
rapchangjung
#2
Chapter 3: Sadiss betul hidup orang yang kena bunuh.Best!