Chapter 7

Please Don't Love Me
Please Subscribe to read the full chapter

 

Iman menyalami tangan ke dua ibubapanya. Anum yang turut berada di situ di peluknya erat. Rindu. Dato' Kamal hanya menjadi pemerhati. "Terima kasih kerana sudi jemput Iman dari lapangan terbang tadi. Buat susah-susah saja." Kata Pak Hassan pada Dato' Kamal. Dato' Kamal hanya mengangguk.

 

Mereka berlima terus naik ke rumah. Mak Temah terus ke dapur untuk menghidangkan makanan manakala Iman dan Anum masuk ke bilik. Nak bergosiplah tuh. Pak Hassan dan Dato Kamal pula memilih untuk duduk bersembang di beranda. Entah apalah yang mereka berdua itu bualkan agaknya. Sesekali berkerut muka Pak Hassan macam sedang mendengar isu masalah negara yang tidak menentu.

 

" Jadi macamana?" tanya Dato' Kamal pada Pak Hassan.

" Saya kena tanya tuan punya badan dulu.. kalau dia tak setuju saya tak boleh paksa." balas Pak Hassan.

"Saya faham tapi saya harap hajat saya ni dapat dimakbulkan. Cuma saya minta, tolonglah jangan terima kerana apa yang pernah saya buat pada Pak Hassan sekeluarga, niat saya ikhlas." Dato' Kamal risau kiranya Pak Hassan tersalah anggap pada dirinya.

"InsyaAllah..  saya akan bincangkan dengan Iman dan emaknya. Apa-apa hal saya akan maklumkan pada Kamal semula." 

"Eloklah kalau begitu." Dato' Kamal tersenyum, berpuashati.

 

Mak Temah yang sudahpun menyiapkan makanan tengahari segera menjemput tetamunya untuk makan. Anum juga tidak terkecuali. Iman pula makan dengan begitu berselera sekali. Rindu betul dia pada masakan ibunya. Sambal tumis udang dan petai di tambah beberapa kali ke dalam pinggan nasinya. Sedap. Pedas. Terangkat.

 

Selesai makan tengahari Anum bermohon diri. Begitu juga dengan Dato' Kamal. Dia mahu memberi ruang pada Pak Hassan supaya dapat segera berbincang dan mencapai kata sepakat dengan Iman. Jauh di sudut hati Dato' Kamal bermohon pada Tuhan agar Iman bersetuju.

___________________________________________________________________________________________________________________________

 

Pak Hassan mundar m

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
sishawa
dalam proses untuk buat sequel... wish me luck!

Comments

You must be logged in to comment
KertasUngu
#1
macam best :D update soon!
chacha_ieyra
#2
Chapter 8: walao..syoknya dpt kahwin ngn minhyuk.!!!xD
xoxogirl2 #3
Wah daebak ahhh cite ni
GdsGIRLZ
#4
Awak baru hantar kat saya suruh singgah ff ni... Hati saya tergerak nak singgah .. Singgah jer , baru baca prolog. Dah rasa sebak .. Belum yg seterusnya.. Hahaha thanks..
AsyLai
#5
Chapter 8: maaf baru meng "komen" ayee ai tunggu cerita ni complete baru ai baca :* nice fic btw , :D
AsyLai
#6
Chapter 6: aduh surat tu suwit ayee iman ku sayang
sazaez #7
Chapter 8: Jln cite yg menarik... terkejutzz masa pak hassan ckp dato msuk meminang... hahaha... kalu lg pjg cite ni lg baguskan...
ade planning tulis novel? Ke mmg da de novel tulisan awk??
Anyway, good luck.. teruskan berkarya.. fighting..!!~
volkswagen
#8
happynya saya bila tau akak nk wat sequel utk citer nie.... yes!! deabak!!... excited nk tahu apa jadi pd Iman, Luthfi & yg lain2... authornim hwaiting! ^^,
Chocolate_strawberry #9
Chapter 8: Mcam mna dngan Ex husband Iman?