Chapter 5

Please Don't Love Me
Please Subscribe to read the full chapter

 

Benarlah telahan Iman..

sebaik saja makanan terhidang di atas meja kelihatan kelibat seorang pemuda kacak masuk ke dalam restoran dan segera menghampiri mereka berdua. Walau wajahnya terselindung di sebalik topi dan kacamata hitam namun Iman sudah dapat meneka siapakah gerangan pemuda tersebut. Iman menjeling ke arah Sulli dengan pandangan yang tajam namun Sulli hanya buat endah tak endah saja.

 

"Hai.. sorry I terlambat." kata pemuda tersebut. Dengan muka tak malu dia terus menarik sebuah kerusi dan duduk bertentangan dengan Iman. Iman mula berasa rimas. "Mmmm... U all berbual lah dulu ya. I nak pergi ladies kejap..." Sulli terus memberi alasan untuk melarikan diri. Iman semakin berbulu.

 

"Iman.. U sihat?" tanya pemuda itu ramah.

"Sihat!" balas Iman.

"U tak suka I datang sini ya?" tanya nya lagi.

" Inikan tempat awam." balas Iman ringkas.

 

"Iman.... I'm so sorry sebab minta tolong Sulli. Tapi, I really need to see you. I miss U a lot, Iman." ada nada sedih di dalam suaranya. Kalaulah Sulli yang berada di tempat Iman sekarang sudah tentu Sulli akan melompat sampai langit ke tujuh tapi sayangnya Iman tetap Iman. Iman bukannya Sulli yang mudah membuat keputusan membuta tuli.

"Iman... please talk to me." rayu pemuda itu lagi.

"Nak cakap apa?" Mata Iman masih terarah ke arah pintu bilik air yang Sulli masuk tadi. 'Lama betul minah ni!' kata Iman di dalam hati.

 

"Iman... I tahu I tak layak untuk U. I tahu I banyak kekurangan tapi boleh tak kalau U bagi I peluang? I bukannya nak ajak U kahwin on the spot, I just nak U kenal hati dan perasaan I. I nak U cuba selami rasa kasih dan sayang yang I cuba berikan pada U. U faham kan?" kali ini pemuda tersebut terus berterus terang. Penat rasanya melihat Iman bermain tarik tali. Iman mudah untuk didekati tapi cukup susah untuk dimiliki.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
sishawa
dalam proses untuk buat sequel... wish me luck!

Comments

You must be logged in to comment
KertasUngu
#1
macam best :D update soon!
chacha_ieyra
#2
Chapter 8: walao..syoknya dpt kahwin ngn minhyuk.!!!xD
xoxogirl2 #3
Wah daebak ahhh cite ni
GdsGIRLZ
#4
Awak baru hantar kat saya suruh singgah ff ni... Hati saya tergerak nak singgah .. Singgah jer , baru baca prolog. Dah rasa sebak .. Belum yg seterusnya.. Hahaha thanks..
AsyLai
#5
Chapter 8: maaf baru meng "komen" ayee ai tunggu cerita ni complete baru ai baca :* nice fic btw , :D
AsyLai
#6
Chapter 6: aduh surat tu suwit ayee iman ku sayang
sazaez #7
Chapter 8: Jln cite yg menarik... terkejutzz masa pak hassan ckp dato msuk meminang... hahaha... kalu lg pjg cite ni lg baguskan...
ade planning tulis novel? Ke mmg da de novel tulisan awk??
Anyway, good luck.. teruskan berkarya.. fighting..!!~
volkswagen
#8
happynya saya bila tau akak nk wat sequel utk citer nie.... yes!! deabak!!... excited nk tahu apa jadi pd Iman, Luthfi & yg lain2... authornim hwaiting! ^^,
Chocolate_strawberry #9
Chapter 8: Mcam mna dngan Ex husband Iman?