Chapter 1

Blackly Immortal

Hari ini bakal menjadi hari yang bersejarah buat Taejun dan Hyeri kerana pada hari ini kerana Taejun bakal melamar Hyeri. Taejun sudah mengenali Hyeri sejak sekolah menengah lagi. Taejun mengambil keputusan untuk melamar di Han River. Walaupun cuaca ketika itu negatif, Taejun tetap mengambil keputusan untuk melamar disitu kerana tempat itu merupakan tempat dia menjadikan Hyeri sebagai teman wanitanya. Pada 31.12.2013,  Taejun berjaya melamar Hyeri. Perkara ini telah disetujui oleh kedua-dua pihak keluarga mereka. Perkahwinan secara besar-besaran bakal dilangsungkan. Tarikh perkahwinan telah ditetapkan iaitu pada bulan Mei. Seminggu sebelum perkahwinan Taejun telah membawa Hyeri ke tempat perkahwinan mereka untuk melihat persiapan terakhir. Hyeri dan Taejun turut mencuba pakaian perkahwinan mereka yang direka khas oleh pereka pakaian terkenal korea iaitu Perry Kang. Kedua-dua mereka kelihatan sangat gembira. Taejun menarik Hyeri untuk menari di luar. Taejun memuji akan kecantikan Hyeri. Tanpa mereka sedari, ada seseorang memerhatikan mereka daripada jauh. Lelaki misteri tersebut mengacukan senapangnya ke arah pasangan tersebut dari tingkap.

1,2,3 dang!dang!

2 das tembakan telah dilepaskan. Kedua-dua pasangan tersebut itu rebah. Hyeri dengan nyaringnya menjerit sambil memegang Taejun yang sudah tidak bermaya. Tembakan tersebut tepat terkena di dada kirinya. Namun begitu, Taejun kelihatan tenang walaupun dia kehilangan banyak darah. Taejun mengeggam erat Hyeri.  Orang berdekatan di situ menelefon ambulans. Taejun sudah dalam keadaan tidak sedarkan diri. Penembak itu pantas melarikan diri. Hyeri cuba mengejutkan Taejun.

 

TAEJUN! TAEJUN! BANGUNLAHHH.....

 

Pasukan paramedik sudah sampai untuk memberikan bantuan kecemasan. Hyeri hanya duduk di sebelahnya sambil berdoa. Pada pukul 3.43 ptg, 29 April 2013 Taejun disahkan meninggal dunia. Hyeri bagaikan terkena histeria dan dia pengsan sejurus taejun disahkan meninggal dunia. Taejun telah dibawa ke hospital. Seluruh ahli keluarga Taejun termasuk keluarga Hyeri sangat bersedih akan kehilangan Taejun. Ibunya, Hyeran meraung meratapi anak tunggalnya. Suasana hiba menyelubungi di bilik mayat. Keluarga Taejun enggan Taejun dibedah siasat, mereka hanya mahu peluru sahaja dikeluarkan. Mereka mahu anak mereka kelihatan sempurna ketika mati. Dr. Naeun telah ditugaskan untuk untuk membedah Taejun.  Suasana dingin ketika mayat Taejun di bawa ke bilik autospy.  Dr. Naeun, memulakan tugasnya untuk mengeluarkan peluru dari badan Taejun sambil menyanyi lagu kegemarannya,

 

HEY MISTER MISTER..

 

Untuk mengelakkan dia rasa takut. Kemungkinan? Walaupun bekerja di bahagian forensik, Naeun seorang kpopper tegar. Fikiran seperti tipikal kpoppers. BIRU sikit. Hobinya selain fangirling ialah suka bercakap dengan mayat dan usha mayat-mayat yang kacak. Ketika Taejun sampai, terbeliak matanya dan mengatakan rupa lelaki itu macam Won Bin. URA-URA JE. Kadang kala Naeun mengambil kesempatan dengan memegang abs mayat. Hobi yang SANGAT pelik.

Sambil mengeluarkan peluru, Naeun bercakap dengan 'Taejun' .SIAPA TEMBAK AWAK?KENAPA KENA TEMBAK?KENAPA AWAK HENSEM?SIAN AWAK TAK DAPAT KAHWIN.SAMA DENGAN SAYA.BLA BLAA sampai habis.

 

Setelah selesai, Naeun menghantar peluru itu ke Forensic Head Dept dan kembali ke bilik autopsy untuk mengambil barang tertinggal. Terdetik dihatinya untuk melihat Taejun buat kali terakhir. Tiba-tiba dia, dia tersadung jatuh kat atas Taejun. Bibir bertemu bibir? Dalam erti lain, Naeun tercium dengan Taejun aka mayat. Reaksinya macam cium dengan orang hidup je. Jantungnya berdegup dengan pantas. Naeun berlari sambil menjerit. Nasib baiklah ada Professor Kang je yang ada kat situ.

 

Tapi persoalannya. First Kiss Naeun dengan mayat?? Rare sungguh.

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
chacha_ieyra
#1
Chapter 7: hahahahaxDD...daebak!!
Nad7190 #2
Chapter 7: comelnya hara ni....
chacha_ieyra
#3
Chapter 6: xD....i like it!!..hara tu..lwklah...kekekekeke..xD
update soon...
parkyura98
#4
Chapter 6: hara comel ^^
and..
lawak XD
chacha_ieyra
#5
Chapter 5: update soon...xD..daebak!!lawak lah hara..xD
chacha_ieyra
#6
Chapter 2: hahahahahahaxD..terhantuk??kesiannya..xD..omo..i can't stop laughing..xD
chacha_ieyra
#7
Chapter 1: xD...first kiss ngn mayat?hmm..interesting..xD..hahaha
parkyura98
#8
Chapter 3: omo! mayat pompuan tu...naeun ke? sbnrnye sye ske wtk naeun dlm citer ni XD
lgi satu...knape taejun hensem sgt! ><
hihi update soon ^^