Bab 4

Sehun A Little Brat Mermaid

 "he is not so close to my ideal type yet so close to my heart"Yes,saya patut guna ni sebagai pickup line.MWAHAHHAHAH. Crushie~tunggu *chu*

 


 

Sehun menguap seperti angel yang cantik,kononnya. Padahal macam singa laut,dia terkebil-kebil. Mengapa terkebil-kebil? kerana dia baru sedar,bahawa dia sudah bertukar menjadi manusia yang ada kaki panjang ala-ala Sooyoung gitu. Dia tersenyum sendiri,sekejap,dia tak pakai apa-apa. Wargh! Adakah ini bermakna dia berbogel? Terdampar tepi laut tanpa seurat benang?. Sehun hampir pengsan,kulitnya yang putih semua terdedah sekarang! oh! no! no!

"Siapakah tuan hamba?," Sehun berpaling kebelakang. Hamba apa plak ni? Zaman ni masih wujud ke hamba abdi? Haish tak maju betol. Sehun baru teringat,dia mana boleh bercakap.Aisehman,susah betollah.

Sehun berpaling kebelakang. Rupanya putera Kai dari kerajaan United Kingdom yang menyapa dirinya. Omo,malunya. Dahlah putera Kai ni handsome. Berkedip-kedip mata Sehun dibuatnya,malangnya..Nak buat pengenalan diri dengan suaranya yang memukau tak jadi,kalau masuk Mentor konfem menang nih.

"OMO! Tuan Hamba tak pakai baju?," Tergesa-gesa Kai menutup kulit badan Sehun dengan hoodnya yang ala-ala Red Riding Hood,entah-entah Kailah serigala tu.Woof Woof *tetiba*.

"Mari..Ikut beta..Dekat sini sejuk,dekat istana lebih hangat"

Kai yang kuat dek minum susu Nespray mendukung Sehun dengan mudahnya. Sehun kagum dengan kekuatan fizikal serta otot yang ada pada lengan Kai. Terus semakin melting semelting meltingnya dibuatnya. Jauh disana,Luhan si jerung memerhati dengan air mata yang bergenang. Sungguh sedih hatinya ini! Sungguh lara!

"Sehunnie,sampai hati tinggalkan kekanda Luhannie didasar lautan sendiri! Sampai hati ulam jantung!," Luhan menggigit jarinya dengan kecewa. Inilah istilah 'gigit jarilah ko!~'. Mengapa Luhan harus mengalami simptom tersebut? Sesungguhnya cinta Luhan terhadap Sehun begitu tulus,ibarat cinta dilautan dasar samudera yang luas gitu.

"Uhuk!uhuk!"

"Luhannie,sabarlah..Chanyeollie disini ada untuk menemani," Chanyeol mengerdip-ngerdipkan mata dengan selaju 120 km/h. Luhan tersentak dengan kemunculan Chanyeol. Apatah lagi apabila Chanyeol mengenakan eyeshadow,BB cream dan juga lipstik.

"Uish!Buruknya!," Hina Luhan terhadap Chanyeol.

"Sampai hati oppa berkata begitu pada adinda..Sobs..," Chanyeol menyeka hingusnya pada cengkerang. Luhan yang memerhati ternganga. Dijauh nun sana pula,Baekhyun sedang memerhati dengan kening bertaut. Tidak ku sangka~bola-bola api~ Eh..Tidak ku sangka! Chanyeol berubah hati! Baekhyun mencebik bibir,dia sudah sekarang official bermusuh dengan Luhan!. Tidak kira akan apa yang jadi,dia akan rampas semula Chanyeol!.

"Betapa mudahnya engkau..mencurangi! Cinta kita uwoooo!! Sampai hatiiiiii kau menjauh pergi..Meninggalkan ku...Ku doakan agar engkau bahgiaaaaa aaww aww," Sebenarnya lirik itu dah tahap error,yalah..Radio masuk air,apa jadi?teng teng teng~~

 

---

 

"Makcik Betty,tolong pakaikan pakaian untuk dia,ya?"

"Tuan Putera,siapakah wanita muda tu? Scandal Tuan Putera ke?"

Kai menjulingkan matanya keatas. Dia terlalu innocent untuk punya wanita simpanan. "Beta terjumpa dia terdampar tepi laut,apa-apa pun beta ada date dengan Kyungsoo dari kerajaan Satansoo,baibai"

Sehun hanya memerhati Kai yang beredar pergi. Kyungsoo dari kerajaan Satansoo? Memang Satanlah! Memang satan! Cukup satan! Sehun mendengus namun dengusannya berakhir apabila Makcik Betty tiba dengan sebuah gaun bewarna hot pink.

"Hello gadis muda,ini gaun untuk kamu,pakai ya?"

Sehun menjegil mata,berasa kurang selamat aja dengan makcik Betty ini,senyumannya terlalu mesra. Sehun merampas gaun tersebut dari makcik Betty begitu sahaja,dengan ekspresi menyampah serta kurang adab. Membuatkan makcik Betty yang berusia 50-an itu terkesima dan terkejut lalu diserang penyakit jantung dek kelakuan Sehun yang tidak bermanner.

Sehun mati akal,apa perlu dia buat? Dia bisu dan makcik Betty pelik ini pengsan? Sehun menggaru kepala,mungkin kurang air? Sehun bergegas mengambil pasu bunga yang terisi air lalu mencampakkannya pada wajah makcik Betty.

"Hmm..makcik Betty masih belum sedar,air dah cukup..Apa perlu dibuat???," Sehun mengusap dagunya. "Mungkin perlu betulkan insangnya?," Sehun sebenarnya lupa,makcik Betty adalah manusia normal,bukan ikan atau apa-apa yang berkaitan dengan lautan.

Sehun memegang buah dada makcik Betty dan menggenggamnnya. "Hmm..Takde masalah...," Dia menjegilkan mata. "Malah..Lebih besar dari aku punya..Wow," Sehun memegang buah dadanya sendiri. "hmm..This one bigger," Dia menepuk-nepuk buah dada kirinya kemudian dia terkedu apabila dia dapat lihat seseorang yang dia tidak kenal sedang memerhatinya dengan mata tidak berkedip.

"I think I met my destiny~~," Lelaki itu bersuara. Humko~~Hamisee churaloooooooo~~~dalalallalaa~. Lelaki tersebut menggenggam tangannya,terpegun dengan Sehun yang begitu rupawan. Dia membetulkan kaca matanya.

Sehun dengan kadar segera menghempuk kepala lelaki tersebut. "Dia ada masalah insang juga ke?," Sehun dengan segera memegang dada lelaki tersebut. Wajah lelaki itu bertukar merah.

"H-Hai,nama saya S-Su-Suho"

Sehun mengerutkan dahi. Suho? Tauhu? Bukankah itu seperti makanan? Apa-apa pun,mereka sudah lupa pada makcik Betty yang sudah meninggal dunia beberapa saat yang lalu.

 

---

 

Istana dikhabarkan berita mengenai kematian makcik Betty,antara tukang masak kegemaran Kai. Kai berduka keatas pemergian makcik Betty,dia tidak akan dapat merasai gulai kari ayam yang lazat hasil tangan makcik Betty lagi. Dengan itu,Kyungsoo yang punya perasaan pada Kai memunculkan diri dengan masakkannya bagi menghiburkan hati Kai. Ayam celup tepung dengan nasi goreng USA. Wah,United Stated Ayam? 

"Kekanda,jamahlah sedikit ayam goreng ni," Pujuk Kyungsoo. Sehun yang memerhati menggigit bibir,cemburu dengan Kyungsoo yang bermata bulat yang menjadi pujaan jejaka negara Korea *tadi United Kingdom* Sementara itu,Suho dibelakang Sehun,menghidu rambut Sehun yang begitu memukau.

"Mamat sengal ni dah kenapa hidu rambut aku...Seram gua," Bisik Sehun sendiri,kalau dia boleh bercakap,dah lama dia membebel pada Suho si sengal berkaca mata ini.

"S-Sehun..A-Awak..Lawa," Suho blushing sendiri. Sehun ternganga luas,dilautan dikejar si Luhan,diatas tanah,dikejar Suho plak? Sehun mengeluh,dia terlalu cantik,kecantikkannya satu jenayah~Yalah,sehingga membunuh makcik Betty yang tak bersalah. Mungkin dia akan hidup dizaman hadapan dan berlakon cerita Ugly Betty?.

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
MomoEXO #1
Chapter 4: Unnie bila nk update ni
atyra45
#2
Chapter 5: sehun bolehh berkata2??... uwoahhhh..hahahaa
KimTaehyungWifeu
#3
Chapter 5: Aktiviti tak bermoral.. kai kentut bruhhh .. adoyaiii.. soooo funneeehhhh
MomoEXO #4
Chapter 5: Hidung suho berdarah!
seungrin123 #5
Chapter 5: Hok alohh..sejak bila sehun ADA suara?
SeKaiStalker
#6
Chapter 5: Lol bila daku sedar sehun boleh berkata kata
parkyura98
#7
Chapter 5: err..bkn sehun bisu ke?
jiumin #8
Chapter 5: apa kejadahnya kai kentut.. hahah.. serious lawak... update soon...
rp_pcy
#9
Chapter 4: Hahahahahahahah xD wowowowo updatee soonnn
Nursyuhada
#10
Chapter 4: seriously daebak!
huhu... keep update !