Bab 1

Sehun A Little Brat Mermaid

Disebuah lautan dilaut china selatan(?)tak,dilautan,maaflah,walaupun I ni duyung,I tak kenal mana-mana lautan,ohples,mana ada map ke google map,aku ni duyung kampung,aku ni hidop zaman praseja-tak,zaman Merlin tu,penuh dengan ahli sihir. Maaflah ya,I guna POV(point of view)I dulu,author ni gediks gila,asyik dia aje nak bercakap,sekali-sekala kasilah pelakon dia pegang mikrofon,heh,dahlah jadi pelakon tak berbayar,habis kuku2 I patah(apa yang berkaitan?kau cuma baca skrip,buduh)

Semalam,disuatu malam kubur berasap,hihi >.<,disatu malam pesta keraian The Lord Of Ring masuk pawagam,di negara sebelah,putera raja dari United Kingdom datang melawat laut yang I tinggal,gosh,dia hot gila,dialah lelaki idaman ku,well,aku tak minat duyung lelaki yang takde kaki ni,ohples,macam pape entah,dahlah takde abs,ada ekor ikan plak tu(secara tak sengaja kutuk diri sendiri)Apa-apa pun,author dah membebel sebab dia nak mikrofon,chekidaout~

 

***

 

Sehun si a little brat mermaid sedang menghayati cahaya-cahaya aneh yang berada diatas langit gelap seperti secawan kopi espresso yang pekat. Dia menghayati angin-angin yang menyerpa sehingga dadanya yang berselindung dengan kulit cengkerang terdedah,merah pipinya(kanak2 riang,jangan salah faham,hahahhah xD)Dia pantas menutup badannya dengan rambut panjang berkilaunya yang bukan seperti sutera,sebab rambut dia bukan berasal dari ulat.Okay?.

Dia menjadikan rambutnya seperti jaket yang menghangatkan badan,matanya kini tertumpu pada sebuah kapal cruise yang mewah ala-ala titanic,kalau ia titanic,sehun sudah bersedia bagi menyelamatkan Jack,supaya Jack dan Rose bersama,sehun ship mereka.

Tiba-tiba,mataSehun yang charming itu dapat menangkap tubuh yang tinggi lampai milik seorang jejaka yang semestinya kacak,dimana kepercayaan dahulu kala,lelaki yang kacak adalah seorang putera,kalau dia putera tapi tak kacak,dia tetap dipanggil kacak,lihat,manusia tidak jujur,sebab diorang takut dipancung. Kalau lelaki tu kacak,tapi bukan putera,dia adalah lelaki yang bela rusa atau perompak(frozen/tangled).

Sehun mengerdip-ngerdipkan matanya,tak ubah macam model eyesmo. Eyemo?sumo? Whatever,Sehun meletakkan tangannya ke insang(?) alamak,naik turun,adakah ini cinta? Apa itu cinta? Kuih lompat tikam! Tepat sekali! Cinta datang dan tikam insang Sehun.LOL.

Putera itu sedang mendepakan tangan dengan hidungnya yang kembang,mungkin sedang menghirup udara segar.HAHA. Cahaya seperti bunga meletup diatas langit,putera yang hensem itu terlompat-lompat sambil bersorak kerana teruja dan menepuk-nepuk tangan,oleh kerana terlalu banyak menggelepar,kakinya tersadung dan terjatuh didalam laut.

“OMO!putera kacak!!,” Jerit Sehun,dia mencapakkan kaca mata hitamnya(bila masa pakai?) lalu terjun kedalam lautan dengan punggungnya yang lentik seperti Neelofa takpun Rozita Che Wan,tidak ubah seperti pandalela rino yang gah,Cuma Sehun tidak pakai swimsuit yang seksi itu,sebab sehun dah cukup seksi(dengan bangganya)

 

Cukuplah,crack saya selalu tulis sikit-sikit,bahhaha xD

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
MomoEXO #1
Chapter 4: Unnie bila nk update ni
atyra45
#2
Chapter 5: sehun bolehh berkata2??... uwoahhhh..hahahaa
KimTaehyungWifeu
#3
Chapter 5: Aktiviti tak bermoral.. kai kentut bruhhh .. adoyaiii.. soooo funneeehhhh
MomoEXO #4
Chapter 5: Hidung suho berdarah!
seungrin123 #5
Chapter 5: Hok alohh..sejak bila sehun ADA suara?
SeKaiStalker
#6
Chapter 5: Lol bila daku sedar sehun boleh berkata kata
parkyura98
#7
Chapter 5: err..bkn sehun bisu ke?
jiumin #8
Chapter 5: apa kejadahnya kai kentut.. hahah.. serious lawak... update soon...
rp_pcy
#9
Chapter 4: Hahahahahahahah xD wowowowo updatee soonnn
Nursyuhada
#10
Chapter 4: seriously daebak!
huhu... keep update !