Bonus Chapter [ For You, Readers ]

Banglo Misteri (Re-write + Updated )

Lima tahun kemudian. . . 

Makanan yang banyak, kek tiga tingkat, macaroon, pencuci mulut, pelbagai jenis air dan sebagainya. Dewan yang super duper gah itu dihias bertemakan English Decoration.



Lima tahun, satu jangka masa yang panjang. En Lee meringkuk dalam penjara, Lee Sungyeol kini seorang doktor di hospital terkemuka.. Kim Myungsoo seorang arkitek muda dan Lee Hayi kini seorang guru di sekolah rendah. Comel sungguh.

Lima tahun, satu jangka masa yang panjang juga untuk mengenali dan memahami antara satu sama lain. Walaupun selalu bergaduh, akhirnyake jinjang pelamin juga. 

Sungyeol membalas mesej ucapan tahniah sambil berjalan. Tiba tiba jarinya terhenti menaip. "Omo.. alamak.. macam mana ni? Saya minta maaf, saya tak perasan, saya bla bla bla." Sungyeol memerhati wajah gadis manis yang menumpahkan air pada kotnya itu. Dia tak terasa nak marah. Dia terpaku sebenarnya, mungkin ini anak kawan ommanya.

"How can I wash this I really really..." Sungyeol mendekatkan mukanya pada gadis itu. Gadis itu terdiam. "It's okay. You talk too much, cutie." Sungyeol tersenyum nakal. 

"Saya rasa bersalah sangat.. Saya cuai sangat hari-" ohmy. Oleh kerana sesak, seseorang tertolak gadis itu ke arah Sungyeol. Gadis itu kini dipeluk oleh Sungyeol. 'Cantik betul! Ehhehehe.' bisik Sungyeol. Gadis itu segera berundur. "Saya cuai lagi. maafkan saya." pipinya kemerahan, cemas.

"Okay, Tak apa. Next time, be careful okay?" Sungyeol mencubit pipi gadis itu. Tetapi sumpah, dia bukannya sengaja. Itu perbuatan tak dijangka. Gadis itu terus berlari ke belakang dinding berdekatan. Dia memegang dadanya yang berdegup laju. "Is this.. first love feel?" 

Sungyeol pun memegang dadanya. "Ada kuda ke dalam dada aku ni? Laju gila bedegup. " tiba tiba pipi Sungyeol kemerahan.



 




Dress putih tersarung elok di tubuhnya. Rambutnya diikat cantik, sebegini ;



"Hayi dah sedia?" Hayi tersenyumsambil mengangguk. Sungyeol menghulurkan tangan, dan tangannya disambut gembira oleh Hayi. "Abang.." 

"Yea, Hayi?" 


/abaikan tarian di belkang itu hehe/

Hayi terus memeluk erat Sungyeol. "Thanks for 20 years with you. I won't leave you, best abang ever..." Hayi berbisik, suaranya sebak. Sungyeol segera mengelap airmata yang meleleh. "Thanks kiddo. I loveyou.. lepas ni.. jangan nak menggendeng je kat abang.. awak tu dah ada suami, tahu?" suara yang sebak cuba dikawal.

'Tak sangka, besar dah adik aku ni..'

"Dah sayang intan permata, suami awak dah menggigil dah tu.. Tunggu Hayi tak sampai sampai." Hayi tergelak kecil, dalam tangis.


 





/baju yang dipakai/

Muzik bergema di seluruh dewan. Pintu dewan terbuka. Myungsoo tertunduk, nervous. Semua yang berada di dewan terpesona dengan kecantikan Hayi. Irene .. ibu bapa Myungsoo.. semuanya excited.

Sungyeol dan Hayisampai di hadapan. "KimMyungsoo.. kalau kau sakitkan Hayi, aku tanam kau hidup hidup." Sungyeol tersenyum nakal. Myungsoo tersengih. Namun sengihannya mati melihat Hayi. 

Dupdapdupdap

Myungsoo memegang erat tangan Hayi. "Kim Myungsoo..sudikah anda menerima Lee Hayi sebagai isteri?"

"Saya sudi !" yakin suaranya. "Lee Hayi, sudikah anda menerima Kim Myungsoo sebagai suami?" 

"Saya sudi !" 

"Anda boleh cium sekarang." 

Myungsoo mencium Hayi. Para hadirin terharu. "Omoo.. hyungg cium noona!" Sungjong terjerit excited. Hoya menutup mulut Sungjong. "Yah hobae! Awak ni bising!" Dongwoo merakam saat saat indah ini dengan kameranya. 

Hoya dan Dongwoo merupakan kawan baik Myungsoo sewaktu di sekolah .. Sungjong pula junior yang paling rapat dengannya.

Dari jauh, Sungyeol tersenyum bahagia. "Adik kau dah kawin.. kau bila lagi?" Woohyun memeluk bahu Sungyeol. "Tak ada jodoh lagi.." balas Sungyeol, ringkas. "Eleh, yelah tu.. kau bukak je fb dia Woohyun,, Perempuan semua menggendeng nak kat dia..." Sunggyu membalas. 

Woohyun, Sunggyu dan Woohyun juga bersahabat baik. "Iyelah.. Aku bukan nak memilih.. Cuma tak sampai jodoh.."

Hayi membaling bunga yang dipegang. Secara tradisinya, siapa yang dapat bunga milik pengantin, maka dia akan mendapat jodoh secepat mungkin.

Sssap! Bunga itu berada di tangan Sungyeol. Sungyeol terlopong. "Jodoh kau sampai kejap lagi lah tu.." usikan Woohyun ditambah siulan Sunggyu, Sungyeol menoleh ke kiri. Matanya bertembung dengan mata gadis yang menumpahkan air padanya tadi.

Gadis itu tersenyum malu. Sungyeol juga tersenyum. Mereka berdua masih bertentang mata. Untuk satu jangka masa yang panjang.

Mulai sekarang,,, biarlah masa yang berbicara...


THE END~


 



Sabtu, 27/12/2014, 3.59 pm

Alhamdulillah, ff ini finished :)

Buat subscribers akaun lama dan baru, terima kasih, kalian ^_^

Minta maaf kalau ff ni tak best, membosankan dan membazirkan masa korang..  But seriously, inilah usaha termampu.. Tak sangka! Ini ff pertama saya yang siap setelah bepuluh puluh ff saya gagal >_<

Terima kasih kerana menyokong! Sayang kalian :D 


Bye :)

Oh, saya minta maaf.. saya tak akan tulis balik ff 'Projek Memikat Kai' dan juga 'Perfect?' sebab sayakena author's block >.< Hehehe tapi saya akan mulakan ff  baru 'Under Your Umbrella'

Bye ! :D


#PrayForMangsaBanjir!





 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
ExoLover01 #1
Chapter 15: wah bestnye....happy ending♡♡♡
Khairina1004
#2
Chapter 15: Omo~ Bestnya cerita ni ><
Chapter 14 tdi mse mle2 bce perenggan atas sy tgk mcm sad ending je..
Then,ble bce smpai bwh,happy ending terus! Daebak!! Thumbs up (y) (y)
riqa_kpoperz #3
Chapter 15: Jjang best gila... xD
maisarahluhan #4
Chapter 15: Jjang!!!happy ending!!!
starlight_miss
#5
Chapter 15: jjang!!! the best ending ever *thumb up*
Army1705 #6
Chapter 15: HUWAAAAA DAEBAKKK GILA BEB . TAK SIA SIA AKU SURUH KAU REWRITE :'D gashhhhhhhhhhhhhhhhh best gilaaaaaaaaaa . happy ending teheee . btw , the girl is me right ? MUAHAHAHA
Ayien_yen #7
Chapter 15: Happy ending....DAEBAK!!!
Army1705 #8
Chapter 14: ZATIIIII WHAT YOU HAVE DONEEEEEEE . YOU MADE ME CRIED AGAIN SERIOUSLY ARHHHHHH HAYI HIDUP BALIK ;-; HUWAAAAAA