Chap 3

A Grateful Love
Please Subscribe to read the full chapter

Kini...3 tahun berlalu. Kenangan yang Daeri lalui masih segar di ingatan. Juga nama 'Kim Jongin' atau lebih disenangi sebagai 'Kai' masih segar bugar dalam ingatan seperti baru semalam bersama namja yang bernama Kai itu. Ya,sesungguhnya payah untuk gadis tulus itu menerima pemergian Kai 3 tahun lalu tetapi apakan daya...

 

'Geurae wolf,naega wolf,awo--'

      Daeri melihat skrin phonenya. Tertera nama 'Omma' di situ. Daeri mengeluh kecil lalu menjawab panggilan Puan Seo. "Yoboseyo? Ne,Omma? Balik? Jigeum? Arasseo..." Daeri mematikan talian terlebih dahulu. Daeri segera mencapai beg sekolah yang terletak di atas batu bersebelahannya. Daeri menegakkan badannya selepas berjam-jam lepak di bawah pokok yang rendang itu. Pokok yang besar itulah yang menjadi tujuan utama Daeri apabila pulang dari sekolah sebelum ke rumah tanpa menukar uniform sekolah. Skirt sekolah ditepuk-tepuk yang terdapat sedikit kekotoran lalu berlalu pergi dari situ.

 

 

 

        Daeri membuka pintu rumah tanpa suara. Langkah Daeri terhenti di hadapan ruang tamu apabila terdapat Puan Seo di situ. Puan Seo yang sedang duduk di atas kerusi memeluk tubuh memandang wajah suci anak tunggalnya itu. "Duduk sebelah Omma ni kejap." arah Puan Seo. Daeri menanggalkan beg sekolahnya lalu meletakkan di atas meja. Punggungnya dehenyakkan di atas kerusi yang bersebelahan dengan Puan Seo.

Puan Seo mengambil beberapa helai kertas yang banyak bercontengkan pen merah. Bulat mata Daeri memandang kertas itu. "Cuba Riri terangkan dekat Omma,macam mana kertas ujian ni boleh ada dalam bakul sampah bawah tangga tu? Kertas ni keluar dua bulan lepas kan? Dan macam mana markah kamu ni cuma 13% saja?" mulalah Puan Seo membuka leterannya. Daeri hanya menapis telinga saja. "I think that paper not important at all." kata Daeri selamba lalu menanggalkan glasses besar dan meletakkannya ke atas meja. "Mwoh? Then Riri nak cakap yang exam ni semua tak pentinglah?" tanya Puan Seo. Direnung tajam mata Daeri yang hanya memandang TV yang tidak terpasang di depan matanya. "Riri tak cakap pun semua tu." balas Daeri angkuh. "Riri,tolonglah...Beritahu Omma,kenapa Riri berubah sebegini rupa? Jebal...Mana tahu Omma boleh tolong? Omma tahu,mesti Riri streskan sesuatu..." lembut suara Puan Seo yang cuba untuk memegang tangan mulus Daer tetapi ditepis kasar oleh Daeri. Tersentap Puan Seo. Deri bangun dari kerusi dengan laju menyebabkan kerusi itu terbalik.

"Kalau Riri beritahu masalah Riri pun boleh ke Omma selesaikan?!" ujar Daeri separuh menjerit dengan matanya yang merah.

"Riri-ah..." Puan Seo menghampiri Daeri tetaoi Daeri mengundur ke belakang.

"Omma tak faham! Omma tak dapat selsaikan semua ni! Omma tak dapat pulangkan Kai kembali!!!" Daeri mendengus kasar lalu keluar dari rumah.

"Riri-ah!!!" panggilan Puan Seo tidak diendahkan.

 

         Daeri berhenti di hadapan pagar rumah lalu mengesat sisa air mata. Sanggul yang kemas dileraikanlkan lalu pengikat rambut itu entah ke mana dicampaknya. Terurai rambut perang Daeri yang melepasi pinggangnya itu. Lembut saja rambutnya jatuh ke bawah. "Kusut!!!" Daeri berlalu pergi dari rumah yang besar itu.

         Apabila saja Daeri ingin melintas jalan,ada sebuah kereta sport berwarna merah menuju ke arah Daeri tanpa diperasannya. Daeri terdengar bunyi hon kereta dari tepi lalu ditoleh. Malang tidak berbau apabila kereta tersebut sudah mencium lututnya. Dunia Deri menjadi gelap.

 

 

 

 

 

 

           Puan Seo menjadi risau apabila seharian Daeri tidak pulang ke rumah. Mundar-ma

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Nabila_Pss
#1
Chapter 4: Authornim kenapa lama tak update?
amirahsehun #2
Chapter 3: Update soon .
Kuangsu
#3
Chapter 2: Palli update^^ story ni mcm sedihhhhhh.. Aniiii kai matiiii