Chap 2

A Grateful Love
Please Subscribe to read the full chapter

"Kai-ah~ Esok Dae kena ikut Omma ke kampung. Minggu depan Dae balik sini. Kai sanggup tunggu kan?" kata Daeri sambil membelek-belek cincin couple yang dihadiahkan Kai. "E-Eoh..." kata Kai nak-tak-nak. Daeri mengerutkan dahinya dan menatap wajah Kai. "Waeyo? Shireo? Tak nak tunggu ke?" tegar suara comel Daeri. "Anni. Saya sanggup tunggu Dae." ucap Kai. 'Saya akan tunggu awak di syurga. Mian,Dae-ah~' bisik hati kecil Kai. Daeri terperasan perubahan pada wajah Kai. "Kai-ah,kenapa muka awak pucat? Appo?" risau Daeri. "Annira. Demam sikit. Tak apa,sikit je." kata lalu melemparkan senyuman yang ikhlas. Kai tipu. "Jinnja? Kalau macam tu awak rehat lah cukup-cukup. Saya tak suka lah tengok awak sakit...Saya takut saya akan hilang awak...Awak janji jangan tinggalkan saya keseorangan eoh?" Daeri memeluk tubuh Kai. "Arasseo..." Kaimengeratkan pelukan mereka. 'But i'm not promise that...' ucap Kai sekadar mimik mulut saja.

 

         "Angyeong,Kai-ah~Gidaryeo~" kata Daeri lalu melepaskan pelukan mereka. Omma Daeri hanya tersenyum. Suka hatinya melihat anak tunggalnya semakin gembira dengan pasangan barunya. "Ne. Angyeong,Eomonim. Hati-hati,Dae-ah." ujar Kai lalu membuka pintu kereta untuk Daeri masuk. "Neh,Kai pun rehat cukup-cukup eoh?" kata Daeri. Kai mengangguk.

Omma Daeri pun memulakan perjalanan. Daeri sempat memusing ke belakang dan melambai pada Kai. Kai pun membalas lambaian Daeri. Selepas kereta Daeri hilang dari pandangan,Kai berbicara seorangan. "Angyeong,Dae-ah~ Forever bye. Saranghae."

 

         

 

           Selepas seminggu ditunggu,Daeri pulang ke rumahnya kembali. Terasa sangat rindu dengan Kai. Rasa marah pun ada kerana Kai tidak menjawab panggilannya. Cuma text saja. Daeri ingin mendengar suara indah namja chingunya yang dirindui.

           

           Apabila tiba di rumah,Daeri keluar dari rumah untuk mendapatkan namja chingunya yang tersayang. "Omma,Riri nak ke rumah Kai eoh? Nak lepaskan rindu. Angyeong!" jeritnya lalu menyarungkan kasut dengan pantas. "Eoh,balik awal." pesan Puan Seo lalu tersenyum. Ada-ada saja anaknya itu.

 

          "Kai-ah~ Naya (ini saya)!" Daeri mengetuk pintu rumah Kai. Yang Daeri tahu Kai tinggal berseorangan. "Daeri mengetuk lagi apabila panggilannya tidak disahut. Masih lagi tiada sambutan. "Eh? Mana Kai ni?" hairan Daeri terus menghubungi nombor Kai. Setelah lama menunggu akhirnya ada seseorang menjawab. "Kai-ah,naya. Eodiya? Saya dekat depan rumah awak ni. .... Kai-ah? ... Yoboseyo?" hairan Daeri. "Daeri-ssi,ini saya,Chaewon. Bo-boleh tak aw-awak datang rumah saya? Jangan tanya kenapa,dat-datang si-sini dulu..." Daeri dapat merasakan yang Chaewon sedang menangis. "E-Eoh..." Daeri hanya akur. Daeri terus ke rumah Chaewon.

Dalam perjalanan,Daeri berfikir panjang. First,kenapa Kai tiada di rumah? Second,kenapa Chaewon yang angkat phone Kai? And third,kenapa Chaewon macam menangis? Ugh! Ada benda yang aku tak tahu ke ni?!

 

            Baru saja Daeri mahu memasuki taman perumahan rumah Chaewon,ada sebuah kereta berhenti di sebelahnya. Tingkap kereta diturunkan dan menampakkan Chaewon yang sedang memandu dengan memakai cermin mata hitam. "Daeri-ssi. Ikut sa

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Nabila_Pss
#1
Chapter 4: Authornim kenapa lama tak update?
amirahsehun #2
Chapter 3: Update soon .
Kuangsu
#3
Chapter 2: Palli update^^ story ni mcm sedihhhhhh.. Aniiii kai matiiii