Bab 2

What Is Love ?
Please Subscribe to read the full chapter

Petang itu, barulah Luhan tersedar dari pengsan. Dia terkejut kerana mendapati dirinya berada di tempat 'asing' baginya lalu mengejutkan Taeri dari tidur. Taeri mengangkat mukanya. "Eh, awak dah sedar ?" tanya Taeri. "Saya dekat mana ni ? Awak siapa ?" tanya Luhan dengan perasaan takut.

 

"Saya Luhan, dan saya seekor werewolf. Saya ke sini untuk..." terang Luhan. Dia terlupa tentang misinya. "Untuk ?" tanya Taeri. "Untuk... kejap, kenapa saya tak boleh ingat ? Apa dah jadi dengan saya ?" tanya Luhan kembali. "Hmm... mungkin sebab orang yang pukul kepala awak semalam. Dia pukul kuat sangat." jelas Taeri.

 

"Semalam ? Saya tak ingat apa-ap tentang semalam. Apa yang saya ingat hanyalah saya sampai ke dunia ini dan ada orang ekori saya, apabila saya kejar orang itu... tiba-tiba orang itu hilang macam tu sahaja. Dan lepas tu... saya dah tak ingat apa-apa." terang Luhan.

 

"Tak mengapalah, awak rehat dulu. Nanti kalau awak dah ingat

"Jangan risau. Saya tidak akan mengapa-apakan awak." balas Taeri. Luhan mempercayai Taeri. Dia mula tenang. "Siapa awak sebenarnya ? Dan... kenapa awak datang sini ?" tanya Taeri. Luhan berkata... "Kalau saya bagitahu awak, boleh tak awak rahsiakan identiti saya ?" rayu Luhan sambil memandang Taeri. "Of course, boleh. Lagipun nama diakan 'rahsia'. Buat apa nak bagitahu orang lain." terang Taeri. Luhan sibuk memikirkan tentang... "Patutkah aku bagitahu dia ? Anyway, dia dah tolong aku."

"Saya Luhan, dan saya seekor werewolf. Saya ke sini untuk..." terang Luhan. Dia terlupa tentang misinya. "Untuk ?" tanya Taeri. "Untuk... kejap, kenapa saya tak boleh ingat ? Apa dah jadi pada saya ?" tanya Luhan kembali. "Hmm... mungkin sebab orang yang pukul kepala aqak semalam kot... dia pukul kuat sangat." jelas Taeri.

 

"Semalam ? Saya tak ingat apa-apa tentang semalam. Apa yang saya ingat hanyalah saya sampai ke dunia ini dan ada orang ekori saya, apabila kejar orang itu... tiba-tiba orang itu hilang begitu sahaja. Dan lepas tu... saya dah tak ingat apa-apa." terang Luhan.

 

"Tak apalah, awak rehat dulu. Nanti kalau awak dah ingat, kenapa awak ada di dunia manusia bagitahu saya ok ? By the way, Lee Hye Soo imnida. Panggil je Taeri." kata Taeri dan

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
XiuChen99 #1
Chapter 1: Finally... end of part 1. I will continue with part 2 next.