Bab 1

What Is Love ?
Please Subscribe to read the full chapter

Di dunia manusia, pukul 00:00.

"Akhirnya, sampai juga aku kat dunia manusia." kata Luhan."Tapi, macam mana aku nak cari batu unicorn tu ?" tanya Luhan pada dirinya. Dia berubah menjadi manusia kerana dia takut sekiranya ada orang nampak yang dia adalah seekor werewolf. Apa yang serigala buat dibtengah bandar ? Persoalan yang mungkin timbul jika manusia ternampaknya.

 

Sedang sibuk mencari, Luhan ternampak seseorang yang sedang mengintipnya dari tadi. "Hey, siapa itu ?" tanya Luhan sambil mengejar orang itu. Orang itu lari secepat mungkin ke laluan belakang bangunan.

Sementa itu, di Cafe Mouse Rabbit,

"Oklah, kerja dah habis." kata Taeri. "Penatnya, kenapa hari ni kita perlu kerja 'shift' malam ? Tak faham langsung." rungut Keyra. "Kau perlu faham... time cuti sekolah ni, mana ada orang lain yang sanggup kerja lebih masa." ujar Kai. Keyra hanya mengangguk tanda faham.

Keyra dan Taeri menunggu Kai untuk mengunci kedai. Taeri, Keyra dan Kai merupakan pekerja di Cafe Mouse Rabbit. Setelah selesai mengunci kedai, "Dah, jom balik." ajak Kai. "Korang balik lah dulu. Aku nak enjoy 'night view'." kata Taeri. "Tak mengapa ke ?" tanya Keyra. "Tak apa. Aku dah biasa alone." balas Taeri selamba. Keyra dan Kai balik bersama ke rumah masing - masing. Sedang asyik Taeri enjoy 'night view', tiba - tiba bunyi pukulan kuat datang dari lorong belakang cafe.

Taeri yang kebetulan berada di situ, cepat - cepat lari ke lorong belakang. Dia mendapati ada dua orang lelaki, seorang memegang kayu manakala seorang lagi terbaring sambil kepalanya berlumuran darah. "Woi ! Kau buat apa tu ?" jerit Taeri. Lelaki y

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
XiuChen99 #1
Chapter 1: Finally... end of part 1. I will continue with part 2 next.