Hati Kosong

Wolf? [Rewrite]
Please Subscribe to read the full chapter

Jina membuka pintu lokernya dengan lemah. Rasanya seperti segala kekuatan dalam dirinya sudah rapuh. Buku-buku disimpan lalu hanya diambil beberapa saja buku yang penting untuk dibawa pulang. "Cik?" Jina segera berpusing apabila mendengar suara yang amat familiar itu. 

 

"Saya bawakkan untuk cik?"lelaki itu menghulurkan tangannya.  Jina menggeleng. "Saya dah cakap kan, jangan panggil saya Cik, nama saya kan Jina?"lembut saja bicara gadis itu. Lelaki itu menggeleng. Senyuman manis terpamer pada wajahnya. 

 

"Nanti Tuan marah saya. Marilah saya bawakan barang cik"lelaki itu bertegas mahu mengambil barang dari Jina namun Jina turut berkeras. "Okay,kalau macam tu, dekat sekolah je awak panggil saya nama, dekat luar awak panggil saya cik balik,okay?" lelaki itu menggeleng. 

 

"No! Ini arahan daripada saya, ke awak nak saya mengadu dekat oppa saya?"ugut Jina sambil jarinya terhala pada lelaki yang lebih tinggi darinya itu. "Okay fine. Saya setuju, JINA" nama gadis itu ditekan. "So, boleh saya bawak barang ci-tak tak. Maksud saya barang awak, Jina?"

 

Jina mengangguk. "Jom balik, nanti Tuan marah saya pula" lelaki itu beriak cemas tetapi masih mengekal kan imej coolnya. Jina hanya ketawa. 'Oh, cantiknya bila kau ketawa' Mati terus tawanya. Matanya meliar ke seluruh laluan kelas itu tapi tiada sesiapa pun kecuali dia dan lelaki itu. 

 

'Kau cari aku ke? Aku sentiasa dalam hati kau hihi' berpusing pusing Jina mencari punca suara itu namun hanya disambut dengan kemunculan Chanyeol dan Baekhyun. "Ehh, Xiumin hyung!" jerit Baekhyun tiba-tiba. Chanyeol, Jina dan Xiumin sendiri terkejut dengan jeritan lelaki itu. 

 

"Aigoo, dah lama tak jumpa kan?"mereka berdua saling berpelukan. Chanyeol dan Jina hanya berdiri seperti patung cendana. 'Asal pipi kau merah weh? Aku ni hensem sangat ke sampai bergetar tulang rusuk kau?' 

 

Jina merenung tajam lelaki di hadapannya itu. Namun jangkaan nya meleset sama sekali, ingatkan Chanyeol menandang nya mengejek namun tidak. Lelaki itu focus bermain telefonnya sementara menunggu Baekhyun berbual. 'Habis tuh, tadi tu suara siapa kalau bukan dia?'desis hati kecilnya. 

 

"Hm, nanti malam lah aku datang, lagipun hari ni memang Chen hyung ada jemput semua orang, jadi kita jumpa malam ni sajalah."Baekhyun mengakhiri perbualan antara di

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Ayaliea
yahhhh! happy 300 readers! ! saranghajaaaa!

Comments

You must be logged in to comment
Seasony
#1
Chapter 4: I love it!!
BaeBacon__L #2
Chapter 4: What's happen next? Chanyeok buat apa kt Jina
xoxohayi #3
Please update....
loveoverdose #4
Chapter 4: Author-nim.... bestnya... update.. update.. teruskn hasil karya yg best.. 화이팅~
afiera1501 #5
Chapter 4: Kenapa dgn chen?? Knapa dy suruh chanyeol yg jaga?? Wae??
pikahbajet #6
Chapter 4: kesian chen.........update soon.....
NURA96 #7
Chapter 3: tapi????? ppali update... ;)
Sawako184
#8
Awak,saya nak tanya boleh?Awk ada account wattpad tak?