Chapter 2!

Girlish Boy And His Alien

Jungkook POV

 

             "Ish~! Hyung~ Menyampahnya!! suka hati kepala otak dia je kiss pipi orang." Aku mengadu dekat abang tersayangku. "Alaa~ biarla, dia suka kat ko la tu kan, Jinnie?" Aku memandang tajam ke arah buah hati Jin hyung. Eleh, jelesla tu dia kena share oh-cintaku Jinnie hyung. Belum sempat aku mumble terdengar orang menjerit nama aku.

 

                "Kookie~" orang yang tersangatlah misteri itu memeluk aku dengan erat. Aku hanya mampu melemparkan senyuman yang lebar ke arahnya akibat pelukan yang maut itu. Jin hyung menarik si dia untuk memberikan aku sedikit ruang dan waktu untuk bernafas. Eceh ayat~ macam lirik lagu plak ruang dan waktu tu. "Hopie hyung~" J-hope or Hopie hyung nie cousin belah ibu aku so dia adalah cousin aku dan Jin hyung. "Ape cer tuko skola tak gitau aku?" "Hehe jangan marah~ Nak buat surprise tak boleh ke?" dia membuat muka yang jelas lagi nyata annoyed. "Surprise la sa-" Belum sempat nak habiskan ayat phone-nya berdering. Kami bertiga cuba mencuri-curi dengar perbualan dia dan orang yang di sebelah sana sambil berjalan ke kafeteria. Boleh cakap kalau orang tengok dah macam kembar siam 4 kepala!

"Ye aku datang"

"Alaa~ Jaganlah marah, bukan aku yang buat dia sakit"

"Yela tu, entah-entah tengah makan"

"Hm... okay"

"Ye sayangku Hanibear, nak dekat dah tinggal 5 langkah ajew lagi"

"Tak payahla off~"

"Mana ade menganjing~ mengambing ade"

"Dah nampak! Aku bawak cousins aku skali tau?"

"Ko off dulu~"

 

             Eceh~ bersweet-sweet dengan girlfriend plak sedara aku sorang nie~ Ape lagi aku sakatla. Tak boleh lepaskan peluang ke-emasan ini. Peluang hanya datang sekali. Kami duduk di meja yang sama dengan kapel JNisa. Terlopong aku tengok bekal dia. Tak sangka rajin budak nie bawak bekal.

"Hanibear~"

"Janganlah panggil aku camtu geli ko tau tak. Bagi buku 10 kang padan muka"

"Nak manja pun tak boleh"

"Blekk! Dah tua bangka nak manja bagai memang saje nak bagi aku muntah Lay"

 

                Semua tersengih macam kerang busuk tengok depa. Sape yang sangka perempuan yang kecik nie boleh tahan brutal. Tengok Hopie hyung terima and keluarkan ayat yang agak kejam, wow! Salute kat depa. Lepas pergaduhan manja-ganas mereka dah habis. Hopie hyung memperkenalkan kitaorang kepada gelfren dia. Pelik aku bile dia tetiba malu-malu kucing sampailah Hopie hyung gitau kenapa.

"Dia nie malu sikit mula-mula, bile dah rapat pergh riuh!"

"Please take care of me, Korean saya takla bagus sangat"

"Tu la gunanya kekasihmu cik Nisa oi~"

"Pak cik Hoseok, saya memang teramatlah ketara tak cakap dengan pak cik"

 

                Sebelum perang mulut dunia kedua bermula cepat-cepat Jin hyung tukar topik pasal masakan Nisa. Aku yang curious dengan masakan ala 5-star bak kata Hopie hyung curi-curi rasa lunch yang diberi. Aku amik kuih yang ingatkan aku terhadap makanan yang berinti tapi aku tak ingat ape namanya. Dengan ninja style terulung aku sumbat satu kuih masuk mulut sebelum sesape nampak.

"Boleh tahan benda nie. ape nama dia ea? Pernah jugak nampak kat TV hari tu"

"Yang mana? Saya tak nampak pun awak makan ape-ape"

"Hehe yang warna emas-emas sebelah gimbap telur tu"

"Oh, yang tu namanya karipap kira sama macam curry puff la english-nya. Tapi saya buat Malaysian street style. Kecik-kecik sikit"

"Patotla. Selalunya curry puff jual dalam kuantiti yang besar 2 ke 3 kali ganda"

"Tak sangka awak suka ambil tahu pasal makanan, Jungkook"

"Hehe biasa-biasa je"

"Rasalah gimbap tu, sorry sangat hari nie saya bangun lambat so tak sempat buat makanan berat"

"Eh? Takpe buat susah-susah je"

"Takde susahnya~"

 

                Patutla Hopie hyung suka dia, senyuman dia manis walaupun cermin mata dia menghalang sedikit. Tapi ternyata dia hanya nampak lebih comel dengan cermin mata. Dahla pandai masak, siap janji kalau nak makan sekali dia nak masakkan lunch untuk kitaorang. Dengar saja ayat tu Hopie hyung memuncungkan mulutnya. Eww pout plak cousin sawan aku nie. Nasib gelfren dia nie tau malu. Tengah syok-syok berborak loceng berbunyi. Dengan cepatnya Nisa mengemas meja dan bersihkan bekas lunch dia (yang dihabiskan 3 orang lelaki yang banyak makan. P/S: Jangan gitau Jin hyung tau!). Dalam perjalanan aku mengeluh, macam mana nie, nak kena jumpa dia lagi. Hyung~ Sejurus masuk ke kelas semua kepoh pasal festival dan tradisi sekolah nie dimana perempuan dan lelaki akan menari lagu opposite gender bagi setiap kelas tahun 1.  Boleh kata dance competition jugakla. Kami perlu menarikan dua lagu dan guess what? Depa dengan selamba yang main ladder game dan terkena nama aku.

"Bagi penari pertama, Sungjae"

"Seterusnya Chanhee"

"Kunpimook Bhuwakul(insert pelat dan pergaduhan salah pronounce disini ya)"

"dan last sekali Jungkook"

 

                  Dengan mata yang nak terkeluar soket kali kedua, aku terlopong. Nasib memang tak menyebelahi aku. Baru nak celebrate kehilangan budak gila tu tetiba masuk dalam acara festival nie pulak. Aku pun dah tak tahula nak gembira ke sedih. Ya, aku mengaku aku suka berlatih dan hafal tarian girl group tapi depan orang ramai? Dahla kena crossdress. Tragis betul hidup aku nie.

"Kepada gadis-gadis ayu yang telah dipilih tu bolehla ke studio untuk berbincang sekarang. Kelas digantikan untuk kita berbincang"

 

                Muka aku yang terpinga-pinga nie masih tak berubah walaupun ketiga-tiga mereka datang dengan muka excited. Selepas mereka memperkenalkan diri, terus sahaja depa menarik aku ke koridor yang tak pernah aku jalan untuk ke studio. Sampai je ke destinasi mereka tutup pintu dan kami duduk dalam bulatan di tengah-tengah.

"Jadi Jungkook kami nak tengok awak menari boleh?"

"Jangan risau kami tak jahat, kami nak tengok sejauh mana feminine yang awak ade"

"Betul tu! Kami nie memang dah pasang mata nak ajak awak join tak sangka harapan kami menjadi kenyataan"

 

                   Aku mengangguk dan bersedia. Tak sangka aku dapat menarik perhatian sekumpulan erm.. kawan? aku memandang Sungjae dan lagu mula dimainkan memenuhi ruang studio dengan muzik. Aku mula mengorak langkah tanpa tersilap dengan timing yang betul.

Danbalmeori hago geudael mannareo ga
Mwonga jom jakku eosaekhaeyo oo
Danbalmeori hago jinan nareun itgo
Na saeropge taeeonal geoyeyo
It’s gonna be fine

 

Wooo~
Nalssi cham johayo bunwigi cham johayo
Wooo~
Nalssi cham johayo i’m sure it’s gonna be fine

 

                  Part feveret aku keluar dan aku menari dengan sehabis baik mengharapkan juri-juri tak diiktiraf tu akan terpegun. Selesai sahaja tarian dipersembahkan para juri menepuk tangan terlebih dramatik."Terbaikla! Tahun nie konfem menang" dengan girang Chanhee menyatakan ramalannya. Yang lain mengganguk tanda setuju. Disebabkan aku tak pernah tengok depa menari aku tak boleh nak kata ape tapi dari segi luaran depa nie memang pass jadi perempuan. Jeles pun ade tengok depa nie. Bambam (dia yang suruh aku panggil dia macam tu) tepuk tempat kosong disebelahnya. Aku pun duduk dan senyum ke arah dia.

"Sekarang nie kita kena pilih lagu. Ada cadangan?"

"Since kita 4 orang, nak mempermudahkan sikit dan mengurangkan masa lebih baik kita amik lagu dari group yang ade membernya 4 orang. amacam?"

"Aku setuju dengan Bambam!"

"Kita amik lagu Darling nak?"

"Yang Girl`s Day tu ea? Aku on je. Lagi satu?"

"Err... Lagu baru Secret amacam? ke lagu Something?"

"Tak nakla Sungjae, bukan ape aku nie takde skil nak menari seksi serious gitu. Kang kena baling dengan tomato plak"

"Tulah! Aku pun sama. Kalau seksi comeii and fun gitu bolehlah kan Chanhee?"

"Kan~ Bambam pun setuju"

"Awak ade cadangan Jungkook?"

"Touch my body?"

 

                       Dengan muka yang gelabah aku memandang reaksi masing-masing. Mereka tersenyum dan hi-five sesama sendiri sebelum hulurkan ke arah aku. Alang-alang kami semua dah hafal tarian yang dipilih kami terus berlatih untuk membetulkan mana-mana cacat cela.

"Kayla, aku rasa cantik juga kita punya practice"

"Betul, cuma perlu ingat part nak tukar posisi je"

"Setuju! Nasib semua dah hafal senangla sikit kita punya perjalanan untuk mencapai kemenangan"

"Kan~ aku rasa bersemangat pulak, kaylah jom balik kelas. Kita tak bawak bag sekali tadi"

 

                       Mendengar cadangan Chanhee, kami pun dengan gembira berjalan bersama-sama ke kelas. Mereka nie nasib friendly. Senang jugak nak warm up dengan mereka. Depa pown dah tak pakai 'saya/awak' dengan aku. Selepas aku mengambil bag dan ucapkan selamat tinggal kepada mereka, terus aku memecut keluar. Tetiba phone aku berbunyi. Aku pun angkatla.

"Hello?"

"Kookie~ Hyung nak tanya nie, Kookie datang dua hari lepas ke sini kan?"

"Ha'ah tapi Kookie tak bukak kotak or kemas apa-apa lagi kenapa?"

"Tukar plan, appa call cakap suruh amik Kookie duduk dengan hyung"

"Eh? Kenapa?"

"Appa nak hyung jaga Kookie terus. Maklumlah depa kan busy lagipun dah lama kita tak duduk sebumbung"

"Okay... tapi barang Kookie?"

"Jangan risau. sebenarnya appa dah uruskan waktu Kookie sekolah tadi"

"Tapi... macam mana appa boleh tau hyung tinggal kat mana? Kookie dengan omma pun tak tau"

"Itu adelah tapi yang penting Kookie tunggu hyung ye, kita balik sama-sama"

"Okay tapi hyung janganlah lambat sangat tau!"

"Sekejap je nie, tunggu kat gate depan ea?"

"Ye~ Bye"

"Bye"

 

                      Aku mematikan perbualan dan tanpa disedari aku terlanggar seseorang. Belum sempat aku nak tengok siapa tetiba orang tu memeluk aku.

"Kookie baby~ dh lme hyung tunggu~"

"A..p...W..what? Tae....hyung?"

"Sebab tu kita patut berpisah dari awal lagi. Dia boyfren saya. Parents kami dah prepare nak kahwinkan kami so maaf"

"Ta...tapi oppa~"

"Boyfriend?? kah...KAHWIN?!??!"

 

                   Nasib aku terlepas cakap lepas Taehyung bawa aku ke dalam kelas yang aku pun tak pasti. Mukanya macam nak mintak pelempang betoii! Dahla kiss pipi aku pastu tetiba aje cakap aku boyfriend dya. Eww~ parents aku tak sanggup nak kahwinkan aku dengan kau la walaupun depa tau aku swing that way. Okay Kookie dear, breath, breath.

"Yah! meh phone kau"

"H..huh?? k..ko nak...w..wat ape huh?!?"

"Aku nak hadam. haih. Aku nak pass number akula"

 

                 Dengan selamba badaknya dia ambik phone dari tangan aku dan mula menyentuh skrin. Siap call number sendiri lagi nak save number phone aku. hish! Nasib aku tak pakai top up macam Nisa kat Malaysia dulu. Kalau tak memang dia dah kena smack down dengan aku. Hmmmph!

"Kay my baby Kookie~ bye miss me"

"Ta..tapi.. Taehyung! TUNGGU!!"

 

               Aku berlari ke pintu hanya untuk mendapati dia melambai tanpa pandang aku. Budak nie! aku mengetap bibirku yang kiut. Oh! phone aku. Aku mula menaip nama Tae tetiba ade satu number yang di-savekan  sebagai 'My Tae Hubby' Ewww~ tolonglah!! Apela nasib aku hari pertama pun dah macam-macam berlaku. Takut betul nak datang esok.

 

               "Kookie!!" dengar jeritan yang teramatla high pitch tu terus membuatkan aku terjaga daripada anggan-anggan aku yang dah sampai Langkawi. Teringin plak nak pergi, cuti nanty ajak Jin hyungla. Aku terus padamkan cahaya dari phone aku sebelum pandangan hyung tertumpu di tempat yang tak patut dia tengok (macam salah je /awkward cough/) apabila aku merasakan bahuku disentuh. Kalau dia tahu mati Taehyung. J...jap! ap..apsal aku kisah plak? Lupa plak aku baik sebab tula aku tak nak dia kena bunuh!...kan?

 

 

 

 

 

 

 

----------

A/N: heyyo~ xD kpd subscribers ku sori lmbt update!! >.< Saya nie mangsa PT3 and kat skola cikgu asyik hentam dgn kerja n blabla pastu selasa nie kena sit for PISA or what so ever tu D: so sorry sgt especially fatimdoki-sshi!!! I have promise to update two days ago. I`m sorry I can`t fulfill it and after this, my sis will went to her uni and bring this laptop with her so sye maybe x update sangat atau update saya tak berapa nk 'kemas' or proof read. and sori kalo adew bnyk lagi typo and benda cacat kat update yg nie n akan dtg u.u lagu yang dipakai tuk 'audition' tuwh AOA- Short Hair kalo korang tak tahu lagi. Owh n gif for this chap ney nmpk cute so sye amikla xD once again I`m sorry and thank you for all the comments and new subscribers~  sorry I cant do the shout out since my wifi is stupid D: again sorry and thank you :'')

 

 

*not proof-read

 

 

 

 

 

          

 

 


 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
teenbangtan
updated! *^* setelah berzn xD

Comments

You must be logged in to comment
limchiayi
#1
Chapter 9: teringin nk baca tapi story ni belum complete lagi, cerita ni dh tak continue lagi ke?
330nai #2
Chapter 6: nak sangat tau sambungan namjin
KrisHo_12
#3
Chapter 8: comelnya...
seungrin123 #4
Chapter 7: Baru je nak start minat vkook ni..tapi memng comey.ala2 hunhan gitu..eh?! Maaf! Exo lah pulak..btw,nak tanya kat BTS, sepa couple utama erk? Kat exo,hunhan..kat bts? Well,new army lah katakan.x tau apa2 lagi :)
TaeTaeKookKook
#5
Chapter 7: Nomu kiyowo!!!!
Yumileenie
#6
Chapter 7: Kyaaaaa...so cute..
KrisHo_12
#7
Chapter 7: aigoo namjin.. kt hospital pun boleh?? kesian jungkook.. haha
taekook alahai comelnya.. betul ke jhope yg sruh ke tae sesaje je?? haha
fatimdoki
#8
Chapter 7: ahh~ atas katil hospital pun boleh..huhu...namjin-ah~~~
Taekook time!! wee~