Chapter 1!

Girlish Boy And His Alien

3rd POV

     Kelihatan seorang budak lelaki yang sedang khusyuk mendengar lagu yang dimuat turun ke dalam phone-nya. "Everyday yea I`m so lucky~ sumgyeowatdeon~ Naemameul geobaekhalae neorul saranghae~" dengan lunaknya dia menyanyi. Memang terbukti bakatnya sukar untuk ditandingi. Dia berhenti di depan pagar sebuah sekolah. Melihat bangunan yang tersegam indah itu dengan plat yang berwarna emas bertulis 'Woolim High School'

 

        Sekolah yang diasaskan oleh Lee Jungyeop ini merupakan satu-satunya sekolah campur yang mengasingkan bangunan pelajar perempuan dan lelaki. Mereka merupakan rakan sekelas walaupun di bangunan yang lain. Mereka akan bersua pada waktu rehat, pendidikan jasmani, kelab dan persatuan serta aktiviti-aktiviti yang memerlukan kerjasama semua pihak.

 

        "You can do it Kookie!" dengan pelat yang dapat didengari, Jungkook mula melangkah masuk ke dalam perkarangan sekolah. Tanpa disedari, dia menuju ke bangunan yang bertanda 'Yeoja'. Ramai pelajar perempuan yang memandangnya dengan ekspresi yang pelik dan keliru. Ada juga yang mukanya ketat sahaja macam nak marah si budak sesat itu. Dengan kepala yang memandang ke arah lantai dia terlanggar seseorang. "Kookie?" mendengar suara yang amat dirinduinya, dia memandang ke arah suara itu. "Jinnie hyung~" Mereka berpelukan dan berjalan keluar dari bangunan tersebut.

 

          "Buat apa Kookie pergi sana?" si adik hanya tersenyum dengan muka yang tidak bersalah. "Sesat hehe Hyung pulak?" jawabnya ringkas. "Hyung nak kena uruskan festival sambutan pelajar baru yang dah masuk 2 minggu lepas so kena jumpa prez bahagian perempuan" Jungkook mengangguk dan terus mengikut abangnya ke pejabat sekolah.

 

            Selepas menguruskan semua yang harus dilakukan, Jin membawa adiknya ke kelas. "Kookie, nanti masuk kelas behave ya. Baru banyak kawan macam hyung kamu ni. " Jin menepuk dadanya dengan muka bangga membuatkan mereka tertawa kecil. "Yela mama Jin~" Jungkook bergurau. "Dah, pergi masuk, kelas nak start lagi 3 minit. Hyung pecut dulu bye~" Jin mengusap kepala Jungkook. Si adik hanya mencebik dengan reaksi yang diberi dan terus masuk ke kelas 100.

 

 

-------

 

                  Melihat muka-muka yang baru, dia berlari anak ke tempat duduk belakang tanpa memandang wajah pelajar lain. Nak buat macam mana,seorang pun dia tidak kenal. Waktu-waktu beginilah dia merindui tempat lahirnya, Busan. Sesudah dia melabuhkan punggung, seorang cikgu masuk bersama pelajar lelaki yang berambut oren. "Hang jangan nak ngada-ngada ponteng kelas aku, bagi pelempang baru tau!" dia memulas telinga pelajar berkenaan. Semua memandang mereke dengan riak wajah yang pelik.

"Alaa~ Pak cik! Janganlah buat macam ni, malulah! Hilang macho"

"Oh, tau pulak malu. Habis tahun lepas yang malas sangat tak malu pulak?"

"Alaa~ Kelas pak cik je pun"

"Hang toksah nak kelentong aku. Ade jugak yang jadi mutant kang"

"Hish! Pak cik ni! Taula muka orang hensem. Jeles tak bertempat"

"Mulut~!"

 

             Cikgu tersebut menyumbat sapu tangan yang dijumpai di atas lantai ke dalam mulut pelajar oh 'kesayangannya' itu. Nasib tak tercekik. Pheww.

"Dah pi duduk. Menganggu konsetrasi aku je"

              Budak lelaki itu tersenyum lebar dan terus berlari ke bahagian belakang. Gerak-gerinya diikuti oleh mata-mata pelajar yang berada di kelas. Maklumlah, dari sekolah menengah rendah dia sudah popular dan 1/3 dari mereka merupakan bekas teman lelakinya. Tidak termasuk bahagian kelas perempuan. Dia duduk di sebelah Jungkook yang asyik dengan pemandangan sampah di lantai. "Hoi" tiada reaksi. "Woi~" tiada respon. "Hello~" masih di dalam posisi yang sama. Akhirnya, dia mengucup pipi Jungkook. Dek terkejut yang amat sangat, Jungkook memandangnya dengan mata yang terbeliak bersama muka yang merah. Jungkook mula mengeluarkan suara 'perempuannya'.

"Kau gila ke?"

"Taklah, aku Taehyung"

"So?"

"Nama kau?"

             "Hoi budak oren janganlah kacau pelajar baru tu" keluar suara cikgu yang dalam. "Orang panggil dia tak dengar" Taehyung membalas. Jungkook yang masih terpinga-pinga membuka tutup mulutnya seperti ikan.

"A..tap...cheek...nape...kis..."

"Kenape? Suka ke?"

             Jungkook menjeling. "As if" mula dah Jungkook bercakap dalam bahasa inggerisnya yang pelat. "Eh? Cakap omputih plak? Campuran ea?" Jungkook yang tiada mood membiarkan Taehyung bercakap sorang-sorang di sebelahnya. "ARNAB!" tetiba je budak rambut oren tu menjerit. Terkejut satu kelas. Cikgu yang dah fed up membiarkan dia. Malas nak layan kerenah 'alien' sekolah. Dengan muka gembira dia memanggil Jungkook 'arnab'. Jungkook hanya mampu mengeluh. 

 

'Haih~ apalah nak jadi dengan hari pertama aku kat sekolah ni'

 

 

 

 

 

----------

 

A/N: wassup~ 1st update :3 anyway thanks kpd orng yg subscribe n upvote xDD terharu rsenya. maafla kalo saya punya bm ney teruk bebeno. Kalo korang adew nak tnye soalan, sila komen. Nak fangirling pown bleyh kekeke. sye adew soalan tuk korang:

 

dalam banyak2 scene kat atas mne yang paling korang suka??

owh and lagu yang dinyanyikan tuwh lagu Chen. OST for It`s Ok It`s Love. tak silap saya tajuknya  Best Luck. Kaylah tuwh jew saya nak pergi mencari fics taekook yang kiut2 :3 Bye and do subscribe~~ upvote is love and comments are precious x333 See you in the next chapter~ Bai!!!

and special thanks once again to my subscribers :3

fatimdoki

rp_pcy

Kgirlz

-Twcrp-

Upvoter

rp_pcy

Commenter

Kgirlz

 

another thanks from me once again ^^

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
teenbangtan
updated! *^* setelah berzn xD

Comments

You must be logged in to comment
limchiayi
#1
Chapter 9: teringin nk baca tapi story ni belum complete lagi, cerita ni dh tak continue lagi ke?
330nai #2
Chapter 6: nak sangat tau sambungan namjin
KrisHo_12
#3
Chapter 8: comelnya...
seungrin123 #4
Chapter 7: Baru je nak start minat vkook ni..tapi memng comey.ala2 hunhan gitu..eh?! Maaf! Exo lah pulak..btw,nak tanya kat BTS, sepa couple utama erk? Kat exo,hunhan..kat bts? Well,new army lah katakan.x tau apa2 lagi :)
TaeTaeKookKook
#5
Chapter 7: Nomu kiyowo!!!!
Yumileenie
#6
Chapter 7: Kyaaaaa...so cute..
KrisHo_12
#7
Chapter 7: aigoo namjin.. kt hospital pun boleh?? kesian jungkook.. haha
taekook alahai comelnya.. betul ke jhope yg sruh ke tae sesaje je?? haha
fatimdoki
#8
Chapter 7: ahh~ atas katil hospital pun boleh..huhu...namjin-ah~~~
Taekook time!! wee~