Chapter 5!

Girlish Boy And His Alien

Jin POV

 

     Haih! Cepat betul budak tu tinggalkan kitaorang. Selepas paksa Joonie pergi sekolah dan buat appointment dengan prez bahagian Yeoja, aku pergi ke pejabat student council dan siapkan sikit kerja. Dalam perjalanan balik ke kelas aku terdengar orang ber-gossip.

“Weiyh ko dengar tak pasal Taehyung sunbaenim?”

“Pasal dia dengan junior baru pindah tuwh ke?”

“Yup, tak silap aku nama dia erm… “

“Bukan belakang dia adew Kook or something?”

“Haaa!! Jungkook!!”

     Jungkook? Taehyung? Kenapa dengan depa? Aku tidak mengendahkan gossip yang sedang rancak di perkatakan tetapi teruskan perjalanan ke kelas. Nak jenguk Kookie japla sebelum tu. Aku tersenyum dengan idea yang tetiba muncul sehingga aku ternampak budak-budak lain tengah berkerumun kat pintu belakang kelas Kookie. Ape dah jadi nie? Aku menepuk bahu salah seorang dari mereka.

“Apa yang dah jadi nie?”

“Ah! Jin Sunbae! Tengah tengok budak baru tu hentam sasaeng Taehyung Sunbae”

“Maksud kamu Jungkook?”

“Yup!”

“Apa yang dah terjadi nie?”

“Sunbae dengar jela”

 

       Aku pun dengarla apa yang Kookie duk terjerit-jeritkan. Tersentap aku dengar dia luahkan perasaan dia tentang Tae. Tapi…. Kenapa aku tak tau nie?? Aku mula menjalankan tugas aku sebagai president dan terus menyuruh semua orang balik ke kelas termasuk budak-budak perempuan tu serta memberikan mereka amaran.

 

         Aku mengikut Tae dan Kookie dari belakang. Yela, nak tengok reaksi depa. Tae hanya mengikut macam biasa tapi Kookie seperti macam nak terkucil dalam seluar. Aku menutup mulutku untuk menyembunyikan senyuman dari mereka. Takut-takut depa pusing belakang. Memang tekaan aku tepat! Kookie pusing ke belakang dan memberikan senyuman paksa. Aku hanya melihatnya dengan muka tegas.

“Care to explain?”

“Erm…Hyung! Macam nie..”

“Jin hyung, benarkan Tae bersama dengan Kookie”

 

      Tae memegang erat tangan Kookie yang masih terlompong mendengar luahan perasaan yang tak diduga itu. Aku menanyakan soalan kepada mereka dan semuanya Tae jawab. Ini membuatkan aku curious.

“Kookie? Kookie gembira ke dengan Tae?”

“Y….ya…?”

          Aku tengok muka depa lama-lama. Tae tidak berubah tapi Kookie asyik bergerak-gerak hingga Tae terpaksa pegang paha dia untuk memberhentikannya. Patut ke aku percaya?? Nampak sangat depa tak real. Tapi….

“Okay. Tae, hyung benarkan kamu dating Kookie”

“WHAT??”

“Really?!?”

 

             Sebabkan reaksi yang terlalu comel aku tergelak kecil sambil menutup mulutku. Kookie~ hyung mintak maaf tapi anggapla nie revenge okay?

 

---------

 

 

             Aku berpatah balik ke blok Namja selepas berurusan di bilik meeting student council. Haih! Banyak betul demand tahun nie. Dahla semua kerja aku je yang buat president perempuan hampeh. Sabar jela.

“Jin hyung!”

“ye Jinyoung?”

“Untuk stage tu, saya dah tanye cikgu macam hyung suruh and cikgu suruh mintak semua pelajar tahun kedua uruskan”

“Okay, tolong hyung boleh?”

“Sure!”

“Tolong mintak setiausaha paskan jadual tugas dan panggilkan Namjoon boleh?”

“Ay ay hyung! Ade ape-ape lagi?”

“Takde rasanye. Kamu bolehla balik ke kelas”

 

        Jinyoung mengganguk dan berlalu pergi. Aku bersandar ke dinding dan memegang kepala aku. Ouch!  Akhir-akhr nie kepala aku selalu sakit. Mungkin sebab tak cukup tidur kot. Balik nanti tampalkan kool fever cukupla. Melihat waktu di jam tanganku, aku cepat-cepat pergi ke kelas dan belajar untuk waktu yang terakhir.

“Jin?”

 

       Aku tersenyum melihat Namjoon yang menunggu di pintu belakang. Aku berjalan ke arahnya dengan senyuman. Kami berjalan ke kelas Kookie untuk mengambilnya tapi dia kena practice untuk festival yang bakal berlangsung 2 minggu lagi.

“Jin, muka awak pucat sangatla. Awak okay?”

“Takde papela Joonie. Maybe sebab tak cukup tidur kot”

“Jangan camtu Jinnie. Saya tak suka bile awak tak sihat. Muka awak jadi pucat sangat”

“Joonie! Saya okayla!”

 

         Aku berpusing dan terus mengucup bibir Joonie. Dia masih nampak risau tapi tetap mengganguk. Dalam perjalanan pulang, dia memegang erat tanganku. Aku tersenyum sambil melihat jalan yang dipenuhi dengan daun gugur.   

 

 

“Hyung! I`m home!”

“Kookie, tolong tengokkan sup tuwh jap ya? Hyung tak tahan nak terkucil ni”

 

        Mendengar jawapan dari Kookie terus aku berlari ke tandas. Oww! Makin parah sakit kepala aku nie. Aku membuka cabinet cermin dan ambil dua pil tahan sakit dan telan sebelum minum segelas air. Aku menyandarkan diri ke pintu dan menutup mataku. Selepas mengambil beberapa nafas yang dalam aku membuka mataku semula. Teringatkan sup yang aku suruh Kookie jaga, terus aku pecut ke dapur.

 

       Selepas makan malam, kami bertiga lepak di ruang tamu dengan hot chocolate dan biskut butter. Pening kepala datang lagi dan kali nie makin teruk sehinggakan aku menggerang tanpa aku sedar.

“Jinnie? Awak okay? Jom saya bawak awak ke hospital”

“Joonie, saya okay. Pening sikit je”

“Tapi….”

“Jin hyung, pergila ke hospital dengan Namjoon hyung okay? Muka hyung pucat sangat. Kookie tengok hyung macam tenat”

“Korang nie risau sangat kat hyung. Rileksla hyung okay!”

 

       Aku bangun untuk meletakkan mug. Malangnya, kepala aku terasa sangat sakit sehingga penglihatan aku hilang kestabilan. Aku dapat dengar suara Kookie yang menjerit namaku dan Joonie yang sedang bercakap di telefon dengan muka yang cemas. Penglihatan aku mula kabur dan terus gelap.

-------

A/N: Sorry for the short chap Dx otak kering xp maklumlah baru abes amik pt3 so sel-sel tengah berehat sebelum mula function semula. sorry okay ene hope korang suka chap nie ;)

Question for the day:

1) Have you watch AS4U BTS ep yet?

2)  Fave scene dalam chap?

 

That` all for today xD I`ll be waiting for subscriber and more comment. Kalau ade idea share la ya ;) anyway saya akan try tulis chap yang lebih panjang dalam tempoh cuti pnjg and cuti deepavali nie okay?? :D

bye and Happy Deepavali ^^

 

P/S: The pic ish just so cute~ Jin eomma with his belove husband Namjoon and cute son Kookie xD 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
teenbangtan
updated! *^* setelah berzn xD

Comments

You must be logged in to comment
limchiayi
#1
Chapter 9: teringin nk baca tapi story ni belum complete lagi, cerita ni dh tak continue lagi ke?
330nai #2
Chapter 6: nak sangat tau sambungan namjin
KrisHo_12
#3
Chapter 8: comelnya...
seungrin123 #4
Chapter 7: Baru je nak start minat vkook ni..tapi memng comey.ala2 hunhan gitu..eh?! Maaf! Exo lah pulak..btw,nak tanya kat BTS, sepa couple utama erk? Kat exo,hunhan..kat bts? Well,new army lah katakan.x tau apa2 lagi :)
TaeTaeKookKook
#5
Chapter 7: Nomu kiyowo!!!!
Yumileenie
#6
Chapter 7: Kyaaaaa...so cute..
KrisHo_12
#7
Chapter 7: aigoo namjin.. kt hospital pun boleh?? kesian jungkook.. haha
taekook alahai comelnya.. betul ke jhope yg sruh ke tae sesaje je?? haha
fatimdoki
#8
Chapter 7: ahh~ atas katil hospital pun boleh..huhu...namjin-ah~~~
Taekook time!! wee~