Chapter 4!

Girlish Boy And His Alien

 

 

Jungkook POV

        

         Aku menumbuk Taehyung dan dia jatuh terlentang di atas lantai. Dengan coolnya aku pusing ke belakang menghala ke pintu sehinggalah dia memanggil namaku.

“Jung..  Jungkook se…sebenarnya sa..saya su..

 

        “Annyeonghaseyo Suho Imni-” aku menutup alarm dodol pop yang di-set semalam dan mengeliat sebelum bangun sepenuhnya dari katilku. Aku melihat ceiling yang putih bertompok sedikit kekuningan. Eww.. menggelikan plak bile tenung lama-lama. Apa agaknya yang dia nak cakap ya? Su…su… Aku berjalan ke pintu bilik air sambil memikirkan suku kata selepas su. Su..su… Susu!! Aku menggelengkan kepala. Tak. Dia ade cakap ‘saya’ sebelum tu. Aku tersengih. Kan cute kalau dia cakap lembut camtu. H…hoi Jungkook!! Wake up!! We talk about Kim Alien Taehyung here. Su..su.. Suho!! Aku tergelak. Tak mungkin. Takde kena mengena langsung.

            Sesudah aku mandi dan bersiap sambil giat berfikir sambungan Su misteri Taehyung, Jin hyung mengetuk pintu bilik.

“Kookie~ Hyung dah masak breakfast! Susun buku dulu pastu keluar makan ye? Hyung nak mandi jap”

“Okay!”

 

              Aku mengemas buku mengikut jadual dan keluar dari bilik. Selepas mencampak beg ke atas sofa, aku berjalan ke dapur mengikut aroma nasi goreng Kimchi Jin hyung’s style.

“Jin Hyung~ Morning~”

“Kookie~ Pagi~ Hyung nak pergi kejut raksasa jap. Makanla dulu”

“Raksasa ke suami?”

“Budak nie! Mentang-mentangla hyung dia manjakan dia sempat lagi nak sakat orang”

“Mestilah! Tak boleh lepaskan peluang yang tersedia ade keke”

 

               Aku cepat-cepat berlari jauh dari Hyung dan mengambil pinggan serta sudu. Malangnya Hyung sempat pukul kepala aku yang genius nie dengan senduk kayu sebelum meluru ke bilik ‘suami isteri Kim’ untuk mengejutkan raksasa kesayangannya. Aku mencebik tetapi tidak pedulikan balasan yang diterima. Tengah sedap-sedap nikmati makan pagi tetiba aku terdengar jeritan Jin Hyung. Nak luruh jantung waktu tu. Muka aku mula merah padam. Depa nie aktif sangat pepagi pun sempat. Aku hanya mampu menggelengkan kepala. Kerana trauma yang teramat sangat akibat jeritan ‘histeria’ tu aku mengambil beg dan berjalan ke pintu ‘suami isteri’ yang terlebih sweet. Mula-mula ingatkan nak buka tapi tak jadi. Sudahlah telinga innocent aku di-tainted dengan jeritan yang menyeramkan tu. Aku mengetuk pintu dan hanya menjerit dari luar.

“Hyung! Kookie pergi dulu tau! Err.. Bye!!”

-------

 

              Selepas pecut keluar dari pintu utama aku menoleh ke kanan. Hopie hyung? Belum sempat nak tegur aku ternampak Nisa keluar dari pintu sebelah. La, tunggu gelfren rupanya. Tak sangka dia jiran aku. Naughty Kookie tetiba saja keluar. Dengan plan yang awesome lagi hebat aku pun berdiri di belakang kapel JNisa.

1..

2..

3..

 

“BOOO!!!”

“MAMAAAA!!!!”

 

              Aku dan Nisa gelak terbahak-bahak dengan reaksi Hopie hyung yang teramatlah pondan mengalahkan Mak Nyah dua pintu belah kiri rumah aku( technically ‘suami isteri Kim’ punya).  Aku berjalan di antara kapel JNisa. Hehe saje nak ganggu Hyung~ semalam punya la ‘marah’ orang tak beritahu sesat pastu mengadu pasal gelfren dia kena ‘culik’ dengan Jimin. Kawan Hyung yang sama kelas. Dengar kata dia ‘social butterfly’ tapi tak terserempak lagila dengan dia kat sekolah.

 

                Disebabkan aku rasa hyper hari ini aku meletakkan lengan aku ke atas kedua-dua kapel yang sedang khusyuk menikmati pemandangan konkrit yang aku pun tak tau ape yang cantiknya.

“Hoi! Selamba je kau letak lengan kau ye Kookie”

“Ala~ Ape salahnya Nisa tak marah pun kan Dongsaeng?~”

“Biarla si kuda tuh. Dari semalam duk membebel cakap orang tak kisah dia la apela”

“Owh! Pasal kes Jimin ‘culik’ kau tu ea?”

“ Culik? Culik ape pulak nie?”

 

                  Hyung menyampuk dengan suaranya yang tetiba macam dolphin.

“Dia ambil number kau kot!”

“Die ape?? Masa bile pula dia ambik number aku? Kau nie sihat ke tak Hoseok”

 

                 Aku tergelak. Hyung kena tipu bulat-bulat dengan si Jimin tu. Aku patut berjumpa dia! Kami boleh jadi the most awesome partner in crime! Selepas aku tenangkan diri aku melihat kapel tu semula. Mereka nie dalam diam sweet jugak. Hyung tolong angkatkan bekal yang dibawa dan kadang-kadang membetulkan rambut Nisa yang ditiup angin lembut. Walaupun Nisa buat-buat tak suka, muka dia mesti merah padam bile Hyung gentleman walaupun benda tu kecik or normal. Terasa macam menggangu kapel nie aku pun berlari dulu dari mereka dan terus masuk ke gate sambil menyapa pak cik guard yang terperuk kat depan.

“Pak cik! Selamat pagi!”

“Selamat pagi nak”

              Pak cik guard kat sini baik. Semua tersenyum bile aku bertegur atau bile pelajar masuk ke pekarangan sekolah. Sedang aku menikmati perjalanan ke kelas tetiba saja aku terdengar minah-minah kat koridor ber-gossip.

“Tuhkan budak yang jadi boy toy V oppa?”

“Tak sedar diri betul! Aku dengar dia tukar sekolah just because dia tak nak V oppa curang dengan dia”

“Eeee seramnya… stalker ke ape. Macam mana Oppa boleh suka dengan orang macam dia?”

“Kan! Aku dengar jugak dia masuk ke sekolah nie pakai duit Oppa!”

“Dasar pisau cukur! Tak layak masuk sekolah nie langsung! Apatah lagi dengan V Oppa”

 

             Aku memandang mereka dengan senyuman. Hoi, nak kutuk kat belakang pun cakapla perlahan-lahan. Lagipun, yang korang tersesat kat sini buat ape? Bukan korang punya tempat kat bangunan sebelah ke? Ke korang salah tengok jantina? Ntah-ntah pondan yang perasan perempuan sejati? Make up pun tebal macam penari tradisional Cina. Belum sempat aku nak ungkapkan kata-kata pedas aku tetiba sahaja ade orang memeluk aku dari belakang.

“Woi, dari korang duk kutuk boyfren aku baik pi kelas. Yang terperuk kat bahagian Namja apa kes?”

“A…ah Oppa! Ka..kami nak tanya soalan sebenarnya”

“Aku takde masa nak buat press conference harap maklum. Baby jom masuk kelas”

 

            Dia menarik aku ke dalam kelas. Aku yang masih terpaku dengan apa yang terjadi hanya mengganguk. Tak sangka dia bantu aku. Aku meletakkan beg dan memusing ke arah Taehyung dengan senyuman.

“Ter-”

“Lain kali kau balasla. Yang pergi diam depa mengata pasal kau tu apsal? Nasib aku tolong”

 

             Terus senyuman aku terpadam. Ish! Dia ingat aku nie perempuan ke hah?!? Kalau ya  pown aku perempuan dah lama aku tarik rambut depa tau! Nasib aku lelaki.

“Ap…A..aku nak ba-balasla! Kau je yang datang menyibuk!”

“Orang dah tolong dia pergi marah pulak”

“Aku takkan balas macam nie kalau kau tu tak arrogant sangat okay?”

 

               Taehyung memandang aku dengan muka yang serius. Agak tersentak jugak dengan pandangan dia tapi aku tetap tak mengalah. Aku memandang yang kali ini dengan penuh kemarahan di dalam mata aku.

“Beautiful”

 

               Aku membulatkan mataku. Ekspresi muka terus berubah dari marah ke terkejut. Dia nie memang gila ke ape. Orang tengah marah kat dia tetiba dia puji. Dia mendekatkan mukanya. Kepala!! Kau patut ke belakang!! Asal tak nak bergerak!! Sebabkan kepala aku tiba-tiba stubborn sangat aku hanya mampu menutup mata.

 

“Ini ke Jungkookie yang feymes?”

“Jimin? Ape kau buat kat sini?”

“Saja datang nak skodeng sape si arnab comel yang dah memaut hati alien sekolah~”
 

                     Aku membuka mataku dengan muka yang merah padam. Aku melihat orang yang berada di tepi Taehyung. Jadi nie ke si Jimin yang terkenal tu?

 

“Hoi pendek! Sanggup kau tinggalkan aku kat kelas sorang-sorang!”

 

                      Mendengar suara yang teramatlah aku kenal aku menoleh ke arah pintu belakang kelas. Hopie hyung berjalan ke arah tempat dudukku dan meletakkan tangannya di bahuku.

“Kookie~”

“Hopie hyung?”

“Yo sup Jhope”

“Sorila aku malas nak tunggu kau letak barang kau”

 

                      Aku tengok depa berborak dengan muka blur. Okay.. so depa nie ermm.. kawanla.. So Hopie hyung tak tipula??  Glob!!!Aku menarik kolar Hopie hyung dan tarik die jauh dari mereka berdua.

“Hyung……”

“Ye Kookie?”

“Depa nie ke kawan yang hyung cakap awesome sangat tuwh?”

“Yela sape lagi? Depa pun bleyh tahan rapat dengan Jin and Namjoon hyung”

“Hyung! Depa tau tak pasal hubungan kita?”

“Tau rasanya! Hyung selalu cite pasal Kookie. Jin hyung pun sama”

“Tapi kenapa Taehyung macam tak tahu je?”

“Dia tu kalau benda tak interesting dia tak amik kisah”

 

               Oh, so dulu dia anggap aku nie tak interesting. Sekarang baru nak interest. Belum sempat aku nak ‘menendang’ dia dengan ayat cili api aku terdengar minah-minah yang mulut becok tuwh ber-gossip lagi.

“Kau tengok tu? Dia curang dengan V oppa! Dahla best friend Oppa pulak tu”

“Tau takpa! Depan Oppa lagi. Takkanla Oppa low sangat sampai sanggup nak share dia dengan orang lain”

“Ntah. Tengok muka pun tau plastic surgery”

 

                 Aku memandang tajam minah-minah tu. Belum sempat Hopie hyung nak cakap aku potong.

 

“Weiyh! Kalo nak cakap buruk belakang aku pun cakapla slow-slow! Suara macam loud speaker! Muka bertempek mekap 20 inci! Skirt macam tak cukup kain! Ada hati nak kutuk aku! Yang korang terhegeh-hegeh berdiri kat sini apsal! Aku taula muka aku nie cantik kalahkan korang yang dah buat plastic surgery beratus kali! Muka nie asli 100% okay! MEMANG PATUT PUN TAEHYUNG PILIH AKU DARI KAU TAU TAK!!!!!”

 

                     Aku meletup dengan suara high pitch aku. Sorang tuwh dah ternganga. Sorang menangis on the spot dan lagi sorang tuwh muka merah macam nak meletus kepala. Semua tengok kami sehinggalah Taehyung datang ke arah aku dan memeluk aku dari belakang sambil meletakkan kepalanya di bahu aku.

 

“Korang dah dengarkan. Ape lagi sila blah ye”

 

                         Aku tersenyum sinis melihat minah-minah tuh pergi. Tahu pun kau sape yang berani. Aku tergelak kecil dan memandang ke arah kanan. Tanpa aku sedari aku ter-kiss pipi Taehyung. Wah!! My innocent lips. Semua kembali terpaku melihat kami. Aku dapat mendengar dari kelas ade orang menjerit ‘Get a room Taekook!’

 

“Jungkook?”

“Jinnie hyung?”

“Taehyung?”

“Hmm….?”

“Both of you. Ikut Hyung. We have something to deal with”

 

                    Nak…nak wat camne nie!! Matila aku kena pancung dengan Jin hyung!!! Tak dapatla aku merasa bihun goring dan teh pic Nisa huhu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

----------

 

 A/N: Ayo people~~ B) Double update sebagai congratulate party for all of us sbb sye jumpa lappy yg ayah sye x guna wakaka xD biarpun lappy 2nd hand still rezeki tuk saya update kekeke xD saya harap korang maafkan saya sebab tak update lama beno mcm betapa kat amazon ewe harap korang suka update nie~ Kepada sesapa yang terjah ke sini dulu nie double update dear :") one in a life time chance xD tapi tadi siyes sye update pakai fon saya so sile patah balik ke chapter 3 ye xD kalo nak senang bookmarkla kat tempat yang korang terakhir baca ewe (rasanya semua buat gitu) anyway do subscribe and comment. kalo rse saya layak bleyhla sedekahkn upvote keke sape yang nak tegur saya tegur jewla *^* I`m free for all my readers even though u r a silent reader. dhla. banyak sgt sye melalut  nie kah kah xD Kayla bai and per usual question for this  chap:

1) favourite scene

2)any taekook, namjin or yoonmin (jhopeXjungkook) fics that are awesome to recommend /bleyh jdi anda punya jgak! ^^

           tuwh jew~ baii~~~

 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
teenbangtan
updated! *^* setelah berzn xD

Comments

You must be logged in to comment
limchiayi
#1
Chapter 9: teringin nk baca tapi story ni belum complete lagi, cerita ni dh tak continue lagi ke?
330nai #2
Chapter 6: nak sangat tau sambungan namjin
KrisHo_12
#3
Chapter 8: comelnya...
seungrin123 #4
Chapter 7: Baru je nak start minat vkook ni..tapi memng comey.ala2 hunhan gitu..eh?! Maaf! Exo lah pulak..btw,nak tanya kat BTS, sepa couple utama erk? Kat exo,hunhan..kat bts? Well,new army lah katakan.x tau apa2 lagi :)
TaeTaeKookKook
#5
Chapter 7: Nomu kiyowo!!!!
Yumileenie
#6
Chapter 7: Kyaaaaa...so cute..
KrisHo_12
#7
Chapter 7: aigoo namjin.. kt hospital pun boleh?? kesian jungkook.. haha
taekook alahai comelnya.. betul ke jhope yg sruh ke tae sesaje je?? haha
fatimdoki
#8
Chapter 7: ahh~ atas katil hospital pun boleh..huhu...namjin-ah~~~
Taekook time!! wee~