Chap 5

The Only Way To say I Love You (Reactivated)
Please Subscribe to read the full chapter

"Tidak! Saya tak akan berkahwin dgn perempuan tu. Saya dah kena perangkap. Ini tak adil!" Bentak V cuba untuk mempertahankan dirinya. Matanya tajam merenung mata Eunji yg kini berada di rumah appanya.

Suasana ruang tamu banglo itu sepi kerana tiada siapa yg berani bersuara.

Sebenarnya Eunji telah dibawa kerumah Tuan Kim pada keesokan harinya selepas kejadian dia apartmen V. Eunji ditemani oleh rakannya Chorong memandangkan Eunji adalah anak yatim piatu.

Kelihatan Eunji sedang tersedu menangis. Dia benar2 buntu dgn situasi sekarang Manakala Chorong pula kecut perut apabila terpaksa mendengar pergaduhan antara keluarga V. Dari tadi dia setia disamping Eunji.

"Kau jangan nak jadi bodoh! Pernah tak kau fikir pasal maruah keluarga kita? Appa adalah orang yg berpengaruh dekat Korea ni. Macam mana kalau hal ni sampai di tangan media massa. Setelah apa yg korang dah lakukan, tak mustahil gadis ni akan mengandung." Terbeliak mata Tuan Kim kerana terlalu marah.

Eunji serta merta mendongakkan mukanya apabila mendengar perkataan mengandung. Tidak, dia bukan sekeji itu. Dia tidak akan pernah melakukan perkara terkutuk seperti itu. Dirinya telah diperangkap.

Air mata tidak berhenti2 mengalir di pipi Eunji. Tetapi lidahnya keluh untuk mempertahankan dirinya. Chorong menggengam tangan sahabat baiknya untuk memberi semangat.

"Ini semua salah kau! Hidup aku hancur sebab kau!" Jerit V kearah Eunji lalu V bertindak mengkasari Eunji dgn menarik leher bajunya supaya segera bangun.

Eunji tersentap diperlakukan begitu.

"Hentikan! Takkan kau nak bunuh gadis ni." Jerit Puan Kim yg dari tadi hanya membisu.

V melepaskan tangannya."Nasib baik omma aku ada, kalau tak dah lama aku cekik kau." Sinis V. Kini perasaan marahnya semakin membuak2. Eunji benar2 membuatkan dirinya berasa marah dan tertekan. Hatinya yg dulu pernah tertarik pada Eunji hilang serta merta dan berubah menjadi benci. Dimatanya, Eunji tiada beza dengan perempuan murahan yg sanggup menggadai maruahnya demi harta.

Tiba2 Chorong berdiri dari sofa." Ini tak adil bagi Eunji! Dia ada hak untuk mempertahankan dirinya. Jangan buat tuduhan yg melulu tanpa bukti. Untuk pengetahuan uncle, saya ada sekali bersama Eunji pada malam itu. Eunji telah diperangkap. Seseorang telah menelefonnya dan memberitahu yg V telah cedera parah. Dan orang itu adalah Joon, rakan baik kau sendiri." Ujar Chorong dgn nada yg tinggi dan menyebabkan semua orang terdiam sambil memandangnya. Chorong tidak sanggup lagi melihat rakannya dituduh sembarangan.

"Kau jangan nak libatkan Joon dalam hal ni. Dia takkan sanggup buat semua ni. Aku kenal dia, kami dah berkawan rapat sejak kecil. Kalau betul kau ada sekali, kenapa kau tak naik sama2 dgn Eunji. Entah2 korang berdua dah sepakat kenakan aku." Semudah itu V menuduh Chorong.

"Dan kau!" V menuding jarinya tepat kearah Eunji.

"Kau jangan ingat aku tak nampak apa yg kau dah buat pada Joon. Kau cuba goda dia masa kat sekolah. Tapi bila Joon tolak kau, aku pula yg jadi mangsa." Sambung V.

"Sudah!Cukup! Takde guna korang nak bertengkar. Sama ada korang suka ataupun tidak, keputusan appa muktamad!" Tegas Tuan Kim.

Andwae! Andwae..Jantung Eunji seperti ingin tercabut mendengar perkataan itu.

"Macam mana dgn keadaan Eunji sekarang? Dia okay ke?" Soal Jin kearah Chorong berhati2 supaya tiada pelajar

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
12Werewolf_88
Huwaaa T.T banyak sangat typo..

Comments

You must be logged in to comment
BalRina_
#1
Chapter 20: Pls smbg lagi!!
BalRina_
#2
Wow tak sangka sy dpt jumpa ff eunji dan v *lompat ribena jap*
Joha_Exo12 #3
Chapter 20: anyway FIGHTING!!!hope author update nnti....
Joha_Exo12 #4
Chapter 20: Please jngan delete ff ni sob...sob..:'(
arpieyzone #5
Chapter 20: la...please hbiskan crita ni. ; - ;
jngn delete ff ni huwaaa
Galaxy_fanfan96 #6
Chapter 19: apa maksud eunji 5 bulan lagi? cepat update ok :)
Hnayunni #7
Chapter 19: update soon ^^
Galaxy_fanfan96 #8
Chapter 17: kesiannya eunji..hampir mnangis aku bace ff ni..
Galaxy_fanfan96 #9
Chapter 5: adoi, kejam nak mampus v ni.
Galaxy_fanfan96 #10
Chapter 4: ish jahatnya v. geram!