Chapter 15

The Only Way To say I Love You (Reactivated)
Please Subscribe to read the full chapter

Dilorong hospital itu, kedengaran suara seseorang sedang tersedu menangis. V yang dari tadi duduk dibangku tempat menunggu itu, tidak berhenti2 mengalirkan air mata penyesalan. Bahunya terinjut2 menahan tangisan agar tidak kedengaran. Wajah itu diraup beberapa kali. Jiwanya kini tidak tenteram memikirkan Eunji yang sedang berada dibilik kecemasan, mungkin juga sedang bertaruh dengan nyawanya. Sungguh, V begitu mencemaskan kondisi Eunji dan dadanya kini terasa sesak.

"Eunji..please sayang..bertahanlah.."Ucapnya lemah diikuti tangisan kecil.

"Yah!" Bergema lorong hospital yang sunyi itu oleh suara jeritan dari seseorang. Kelihatan Chorong dan Jin sedang tergesa2 berlari ke arah V yang sedang tertunduk sambil menekup mukanya.

"V? Apa dah jadi? Macam mana boleh jadi macam ni?" Soal Jin sambil memegang bahu rakannya yang masih lagi dalam keadaan terkejut. Tetapi V hanya membisu.

"Yah! Kau bagitau aku sekarang juga! Apa yang dah jadi dekat Eunji! Apa yang kau dah buat dekat dia! Macam mana dia boleh masuk bilik kecemasan! Cepat bagitau aku!" Tanpa teragak2 Bomi menyerang V sambil memegang kolar bajunya dan menggoncang tubuh itu dengan kasar berkali2. V hanya membiarkan Chorong berbuat demikian. Dia patut rasakan semua itu.

"Chorong, cuba dengar dulu penjelasan dari V. Kita sendiri tak tahu apa yang berlaku. Tak semestinya semua ni salah V. Cuba bawa bertenang sikit." Rayu Jin. Sememangnya, Jin antara sahabat yang paling penyabar dalam kalangan mereka. 

Chorong menjeling tajam ke arah Jin kerana menghalangnya. Kemudian dia memandang V semula. Hatinya masih panas dan dia tidak mampu untuk mengawal kemarahannya.

"Tak, Jin. Chorong memang patut layan aku macam tu..Aku mengaku, aku salah." Ujar V lemah. Dia pasrah dengan tindakan Chorong.

Chorong tersenyum sinis."Memang ni semua salah kau! Aku memang dari dulu lagi tak suka bila Eunji berkawan dengan kau, dan aku memang tak pernah setuju dengan perkahwinan korang. Sampai bila2 pun aku tak akan pernah biarkan Eunji balik ke pangkuan kau lagi. Kau dengar sini eh! Kalau ada apa2 perkara buruk yang terjadi dekat Eunji, aku tak akan maafkan kau. Aku tak akan biar kau hidup senang, aku akan pastikan hidup kau menderita dan menerima balasan yg setimpal dengan apa yg Eunji lalui selama ni." Cukup sinis suara itu, sedikit sebanyak menggugat hati V.

Jin hanya menggeleng melihat dua orang yg berada dihadapannya. V dan Chorong memang dari dulu lagi tidak pernah berbaik2.

"V, cuba kau ceritakan perkara yg sebenar. Apa yg sebenarnya dah berlaku?" Soal Jin berhati2. Chorong pula menyilangkan tangan sambil memandang V dengan muka tidak puas hati dan menahan geram.

V menghela nafas berat. Terdengar keluhan kecil dibibirnya."Korang tahu ke Eunji pregnant?"

"What? Pregnant?" Serentak dengan itu Chorong dan Jin menyoal ayat yg sama. Kedua-duanya terkejut dengan penyataan V.

"Yah, betul ke apa yg kau cakap ni? Tapi..macam mana..apa sebenarnya yg dah berlaku?" Jin menjadi bingung. V hanya menunduk dan Chorong pula tertduduk lemah dibangku sambil memicit dahinya.

"Tak mungkin. Tak mungkin Eunji pregnant?" Gumam Chorong sendirian." Macam mana boleh jadi macam ni?" 

"Eunji pregnant..dan sampai sekarang aku tak tahu pasal benda ni.."V menukup wajahnya penuh penyesalan.

Chorong cuba mengingati semua perkara2 pelik yang Eunji tunjukkan selama ni. Dan fikirannya tiba2 melayang pada perubahan sikap Eunji."Macam mana aku boleh tak tahu benda ni? Patutlah selama ni Eunji berkelakuan pelik. Dari segi pemakaian dia..selera makan dia..emosi dia..Kesian Eunji.." Tiba2 Chorong memandang V dengan pandangan membunuh."Dan ini semua sebab kau!" Jarinya menuding tepat ke muka V." Kau yang dah perkosa kehormatan dia! Kalau kau tak ragut kesucian dia hari tu, dia tak akan mengandung dan menderita macam sekaran

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
12Werewolf_88
Huwaaa T.T banyak sangat typo..

Comments

You must be logged in to comment
BalRina_
#1
Chapter 20: Pls smbg lagi!!
BalRina_
#2
Wow tak sangka sy dpt jumpa ff eunji dan v *lompat ribena jap*
Joha_Exo12 #3
Chapter 20: anyway FIGHTING!!!hope author update nnti....
Joha_Exo12 #4
Chapter 20: Please jngan delete ff ni sob...sob..:'(
arpieyzone #5
Chapter 20: la...please hbiskan crita ni. ; - ;
jngn delete ff ni huwaaa
Galaxy_fanfan96 #6
Chapter 19: apa maksud eunji 5 bulan lagi? cepat update ok :)
Hnayunni #7
Chapter 19: update soon ^^
Galaxy_fanfan96 #8
Chapter 17: kesiannya eunji..hampir mnangis aku bace ff ni..
Galaxy_fanfan96 #9
Chapter 5: adoi, kejam nak mampus v ni.
Galaxy_fanfan96 #10
Chapter 4: ish jahatnya v. geram!