chapter2

Hate Before Saranghae
Please Subscribe to read the full chapter

Aku masih kaku di tempatku berdiri. Lututku terasa longlai. Aku tak tahu kenapa aku boleh jadi begini.

 "Nuna mesti ingat saya lagi kan?"ujarnya seperti tidak tahu betapa bencinya aku kepada dia.

Aku masih diam. Lidah ku kelu untuk berkata apa-apa. Wajahnya yang tiada perubahan langsung memudahkan ku untuk mengecam wajahnya dengan lebih cepat. Tiada yang berubah pada dirinya. Wajah yang comel,baan yang kurus cuma tinggi dan...suaranya sahaja yang berbeza. Ya,dia kuagak lebih tinggi daripadaku. Suaranya juga tidak lagi keperempuanan seperti dahulu,suaranya kini lebih garau dan serak.

 "Apa kau buat kat sini?"tanyaku dingin. Aku masih membencinya. Setiap kali memandang wajahnya,tiada perasaan lain yang muncul selain perasaan benci,meluat dan dendam.

Persoalanku tidak dijawab olehnya sebaliknya dijawab oleh mama yang baru memunculkan diri. Barangkali baru datang dari dapur.

 "Dia akan tinggal dengan kita mulai hari ini.."jawapan mama jelas memberi kejutan besar padaku. Adakah dunia sudah gila. Kenapa aku kena tinggal dengan si tak guna ni untuk sekali lagi . Aku tak nak.

"What??? ma,pa...apa ni?? tak akanlah kita kena tinggal dengan budak pembawa sial ni...no way ..."aku terus melenting. Tak nak....tidak dan tak akan.

Mama kulihat mengeluh kecil. Tanganku tiba-tiba ditarik ke dapur..Aku hanya akur. Sempat lagi aku menjeling tajam kearah JungKook yang masih berdiri kaku bagaikan menyanyi lagu kebangsaan.

 

Aku menyilangkan tangannku dan menunggu penjelasan mama.

 "Kamu tak kesianke

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
a_minsuga #1
Chapter 3: Nagis i baca cita ni.:(
secret_admire #2
Chapter 2: update soon ! best la... update lagi ye.. please.. i can't wait!! ^^
vkooklover
#3
Chapter 1: sweet nyerr , v ! sefaktanye ff ni best . sye tabik u punya crite ..