Dia!

Hate Before Saranghae
Please Subscribe to read the full chapter

AHRA'S POV

Aku duduk bersandar di bangku yang disediakan berdekatan dengan taman permainan perumahanku. Kanak-kanak bermain dengan riang sekali. Terpancar kegembiraan di setiap wajah mereka. Ketawa dan senyum ,seperti tiada masalah yang perlu dihapinya di dunia. 

Mataku terpandang seorang kanak-kanak perempuan yang ku agak berumur lebih kurang 11 tahun. Dia tidak turut serta bermain bersama kanak-kanak sebayanya. Dia hanya duduk di bangku sambil menyaksikan rakan-rakannya bermain. DIa kelihatan murung. Dia keseorangan sepertiku.Aku dan dia sama...

flashback

Aku mencebik memandang ayah yang sedang sibuk menolak buaian Jungkook. Ayah hanya melayan kerenah JungKook yang mengada-ngada itu . Buaian JungKook ditolak manakala aku terpaksa menggunakan cara sendiri untuk membuat buaian itu bergerak. Aku menjeling kearah Jungkook yang sedang tertawa .

AKu cemburu. Ibu selalu berpesan kepadaku agar melayan adikku dengan baik setelah dia melahirkannya. Aku tidak boleh cemburu dan bersangka buruk tetapi segala pesanan ibu telah aku lupakan . Makin hari ,aku makin cemburu dengan adikku. 

Segala kehendak JungkOok dituruti ayah tanpa sebarang bantahan. Manja. Semakin hari,ayah seperti melupakan aku. Ayah lupa segala tentangku. Sampa suatu hari,ayah terlupa hari yang amat penting bagiku,HARI LAHIRKU. 

"Appa!!!tolaklah AHRA pulak!!"bentakku. Kakiku dihentak-hentakkan tanda protes. Ayah berhenti menolak buaian Jungkook.Dia memandangku dan bercangkung di hadapannku yang sedang duduk di buaian. 

 "Umur Ahra dah berapa tahun ni??"tanya Ayah. 

"9 tahunlah..."jawabku . Apakah soalan ini, umur anak sendiri pun tak ingat. 

"Pandai anak appa!jadi ahra dah besar.. ahra dan boleh tolak nuat sendiri tak macam Jungkook.. dia baru 6 tahun" Alasan. Itu semua alasan ayah bila nak layan Jungkook.,Kenapa??.. 6 tahun tak boleh tolak buai ke?? dia dah besar dah pun!

umur selalu dijadikan alasan utama ayah. Aku benci ayah!!!

 

Tanpa disedari,air mataku mengalir keluar. AKU tak sepatutnya mengenangkan kenangan yang pahit itu. Aku sepatutnya lupakan segala-galanya. Lupakan semuanya terutama budak tak guna tu!

 

Air kopi yang dibuat oleh kawanku sebelum dia pulang tadi masih belum kusentuh . Aku masih sibuk mengedit beberapa gambar yang telah ku ambil petang tadi. Walaupun di mata orang lan ianya sudah cukup sempurna tetapi bagiku,ianya belum mencapai tahap kepuasanku sebagai seorang photographer profesional. 

Tinggal aku seorang di studio. Staff yang lain sudah lama pulang selepas menyelesaikan tugas mereka. Matak

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
a_minsuga #1
Chapter 3: Nagis i baca cita ni.:(
secret_admire #2
Chapter 2: update soon ! best la... update lagi ye.. please.. i can't wait!! ^^
vkooklover
#3
Chapter 1: sweet nyerr , v ! sefaktanye ff ni best . sye tabik u punya crite ..