Chapter 3

A Bloody White Blouse
Please log in to read the full chapter

"ei, stop stop! Yang korang ni menjerit kuat gila ni apahal? Takut? ei..,, tak payah percaya sangatlah khabar angin yang merapu tu.. Dalam dunia ni, mana ada hantu," kataku selamba.

 

"Gila kau, hantu tak wujud! Hantu wujudlah!" Sulli memukul bahuku perlahan.

 

"Apa bukti hantu wujud,? Oh!?" Aku menguatkan suaraku.

 

"Yah! Sudah-sudah lah tu.. takkanlah pasal hantu pun korang nak gaduh,," Suho meleraikan pergaduhanku dan Sulli.

 

"Mari balik," ajak Chanhyuk tiba-tiba.

 

"Ha'ahla.. jom balik!" Chanyeol memaut bahu Suho lalu membawa dia pergi.

 

 

 

Aku mengecek barang-barang yang sudah aku kemas kedalam beg untuk dibawa ke hutan Cheondong sambil melihat kertas yang diberi Song Sunsaengnim tengahari tadi, bagi memastikan tiada satu barang pun yang tertinggal.

 

"Baju, ada.. Seluar, ada.. hmm.. Semuanya cukup,! Ok.. sekarang, kita tutup.." aku menzip begku itu. "Pastu, tidur!" Aku meletakkan beg tersebut dibawah katil, lalu terus baring dan melelapkan mata.

 

Tiba-tiba telefon bimbitku berdering.

 

Can't Stop It Now..

Can't Stop It Now..

 

* Alamak! Terkantoi pulak lagu nada dering aku. Hehe.. :D*

 

Aku menekan punat hijau di telefon bimbitku.

 

"yeobeoseo..?"

 

"Annyeong, Krystal!^^ Ini aku ni, Sulli^^"

 

"Oh, Sulli.. Hah, kenapa kau telfon aku, ni?"

 

"Aku nak tanya.. Kau dah siap mengemas?"

 

"Dah. Ssul, kau nak tahu sesuatu?"

 

"Mestilah nak^^ Apa dia,?"

 

"Kau telah meganggu tidur aku!! Don't call me anymore!"

 

Aku menutup telfonku. Kemudian kembali menyambung tidurku yang terbantut sebentar tadi. Tiba-tiba henponku berbunyi lagi.

 

"Aissyy,,!" Aku mengetap bibir, geram. Dengan pantas aku menjawab panggilan itu.

 

"yah! Kan aku cakap jangan--"

 

"eik? chop chop chop! Kau panggil aku dengan perkataan 'YAH'!? Hei..! aku ni kan lagi tua daripada kau.. Sampai hati kau panggil aku macam tu.."

 

"eik, ni kau, ke Suho? Sorrylah.. Tadi aku ingatkan Sulli.."

 

"hm~ oklah.. aku maafkan.."

 

"Hmp, yang kau telfon aku ni kenapa? Kalau ada benda yang nak dicakapkan, cepat sikit. Aku ngantuk ah, nak tidur.."

 

"Ne! Aku nak tanya ni.. esok, gi sekolah, nak naik basikal jugak ke?"

 

"Silakan, naik sendiri..,"

 

"apahal pulak?"

 

"ye,la! Kan banyak barang yang nak kena bawak... Takkanlah nak naik basikal pula..,"

 

"owh, ha'ah! Aku lupa.. hehe.. ok, tu je yang aku nak cakap. Bye~"

 

Aku mematikan panggilan. Bibirku menguntum senyuman tipis.

'Suho.. Suho~'

 

 

 

Aku sekumpulan berkumpul bersama di dataran sekolah. Kumpulan-kumpulan yang lain juga berkumpul sama. Suasana diwaktu ini sungguh riuh. Sehinggalah Song Sunsaengnim dan Kim Sunsaengnim muncul.

 

Song Sunsaengnim mengambil mikrofon yang terletak diatas meja pendaftaran. Kemudian dia berucap, "Perhatian, semua! Kim Sunsaengnim akan membawa anda semua kesesuatu tempat, dimana disitulah bermulanya misi anda semua secara berasingan, faham!?"

 

"FAHAM!!!"

 

"Baik, sekarang.. Sunsaengnim nak ketua kumpulan kira jumlah ahli kumpulan masing-masing. Jika ada sesiapa yang tidak hadir, atau tidak cukup ahli kumpulannya, sila laporkan kepada saya dengan segera,".

 

Suho sebagai ketua kumpulan mula mengira ahli-ahlinya. Setelah selesai, dia mengangkat tangannya sambil berkata, "CUKUP!!".

 

"Ada mana-mana kumpulan yang tidak cukup ahlinya?," soal Song Sunsaengnim.

 

"Ada!!"

 

Aku mengalihkan pandanganku kearah punca suara. Ternyata, Sungyeol yang berkata. Aku tidak berapa pasti kumpulannya kumpulan nombor berapa, tetapi kedudukan kumpulannya hanya bersebelahan dengan kumpulanku.

 

"Oh, ada rupanya.. Kumpulan nombor berapa tu?" soal Song Sunsaengnim.

 

"7!!!"

 

"Berapa ahli yang tak cukup,,?"

 

"seorang!!! Huang Zi Tao!"

 

"sape,?!"

 

"HUANG ZI TAO!!!"

 

"Kenapa dia tak datang,??..!"

 

"TAK TAHU!!"

 

"Nan arra, (saya tahu)" kata Suho tiba-tiba secara perlahan kepada ahlinya yang lain.

 

"kenapa, kenapa??" soal kami.

 

"Tao.. Huh, dia kan takut hantu.. Of course lah dia takkan datang punya..," kata Suho itu berjaya membuatkan kami ketawa hingga kering gusi.

 

 

"Sekarang, Sunsaengnim minta kamu semua beratur dibelakang dibelakang bas itu," Song Sunsaengnim menunjukkan sebuah bas dua tingkat yang berwarna merah. Kami pun beratur.. Selang beberapa minit kemudian, semua murid dibenarkan meletakkan barang didalam 'bonet' bas tersebut sebelum masuk kedalam bas. Setelah semuanya siap, bas tersebut pun bertolak.

 

Atas permintaan Suho, aku dan ahli kumpulanku yang lain tidur sepanjang perjalanan., bagi mengumpulkan tenaga buat pengembaraan yang akan datang.

 

Aku terjaga dari tidurku. Lantas aku melihat teman bangku sebelahku, Sulli. Dia masih lena tidur. Aku kemudiannya melihat pula ahli kumpulanku yang lain. Sama seperti Sulli, mereka juga sedang lena tidur. Suasana didalam bas ini sangat sunyi, kerana majoriti murid sedang merehatkan tenaga mereka dengan tidur. Hanya dua-tiga orang sahaja yang sedang celik matanya.

 

"Huh~" Aku mengeluh perlahan sebelum membuang pandanganku keluar tingkap. Bas memasuki sebuah perkarangan dan Kim Sunsaengnim memberhentikan enjin sebaik sahaja bas di parkirkan.

 

"Eh? Tempat apakah ini? Kita dah sampai ke?" soal hatiku. Kemudian, aku ternampak Song Sunsaengnim dan Kim Sunsaengnim berbincang sesuatu bersama beberapa orang lelaki lain. Aku dengan pantas mengejutkan Sulli. Setelah Sulli bangun, aku mengejutkan pula Suho, Chanyeol dan Chanhyuk.

 

"Eh? Dah sampai ke kita?" Suho menyelak langsir tingkapnya sedikit, bagi melihat keadaan diluar.

 

"Entahla.. Aku pun tak tahu," aku mengangkat bahuku sambil memuncungkan bibir bawahku.

 

"PERHATIANNNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!" suara Song Sunsaengnim dari luar itu berjaya membuatkan beberapa pelajar lain terjaga.

 

"KUMPULAN MANA YANG PALING LAMBAT BERKUMPUL DEKAT DATARAN NI AKAN DIKENAKAN HUKUMAN!!!!!!!!!!!!!!!" Mendengar pengumuman Song Sunsaengnim yang sebegitu rupa, murid lain terus bangun. Ada juga yang tolong mengejutkan ahli kumpulannya yang lain. Bagi kumpulanku, kami terus turun dari bas.

 

Sampai sahaja di dataran, aku lihat Jimin dan ahli kumpulannya sudah ada. Ah, hancur hati aku untuk mendapat tempat pertama. Ini semua atas faktor kedudukan. Jimin dan kumpulannya duduk ditingkat bawah, manakala aku dan ahli kumpulanku duduk ditingkat atas. Aissyy,,,

 

Setelah semua kumpulan berkumpul, Song Sunsaengnim berkata, "Kumpulan mana yang berkumpul pertama sekali?".

 

Jimin dan ahli kumpulannya yang lain mengangkat tangan secara serentak. Excited sungguh!

 

"Kamu punya kereta adalah itu..," Song Sunsaengnim menunjukkan kereta Hummer yang besar bewarna putih. Kelihatan Jimin dan ahli kumpulannya yang lain bersorak gembira. 

 

"Tempat kedua?" Aku dan ahli kumpulannku mengangkat tangan dengan slow-motion, takde mood.

 

"Kereta kamu yang itu," Mata kami terus membuntang sebaik sahaja melihat kereta yang ditunjukkan Song Sunsaengnim itu. Boleh tahan juga! Dengan langkah yang ringan, kami semua bergerak mendekati kereta kami itu.

 

 

Kemudian, kami memasuki kereta tersebut. Alangkah terpegunnya kami!

 

     *anggp seat ni wrne cklat

 

Kami bersama-sama membantu bagi meletakkan barang-barang kami dibelakang kereta tersebut. Setelah semuanya siap, kami pun bertolak. (Suho memandu, Chanyeol duduk disebelah Suho, Seat belakang: Krystal kanan, Chanhyuk tengah, Sulli kiri).

 

 

AUTHOR'S POV

 

Suasana didalam kereta itu memang sungguh sepi. Hanya kedengaran bunyi air-cond akibat pemasangan tahap maksimum sahaja. Masing-masing sibuk dengan dunia sendiri. Suho sedang tekun membawa kereta. Chanyeol sedang termenung jauh kearah luar tingkap. Sulli dan Krystal masing-masing bermain gadjet mereka. Manakala Chanhyuk pula sedang lena tidur.

 

"Aissyy,, boringnya..." Chanyeol mengeluh perlahan dihujung ayatnya. Tangannya terus membuka laci (?) yang ada dihadapannya. 

 

"WOW!!! BANYAKNYA CD!!!!" teriakan Chanyeol itu berjaya membuatkan tumpuan mereka terhenti, serentak mereka memandang kearah Chanyeol. Chanhyuk yang baru terjaga akibat teriakan Chanyeol juga turut sama.

 

"Yah!" Suho mengetuk kepala Chanyeol kuat sebelum kembali menfokuskan pandangannya terhadap jalanraya.

 

"Aduh! Aisy, hyung! Sakitlah!" Chanyeol membuka topi yang dipakainya kemudian mengusap-usap kepalanya yang masih terasa sakit.

Please log in to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Emmy_Kpopers
Thank you to all of you that subscribes this fanfic. I’m sorry, cuz I don’t have enough time to thanks to each of you at your wall..

Comments

You must be logged in to comment
Soofany_Lover #1
Chapter 5: Mesti tahon nie author-shi ambil UPSR atau PT3 kan?
Anyway, cerite nie best~
Hwaiting untuk masok SBP
ksscka #2
Chapter 5: wah...akhirnye..author-nim update jugak..it's okay..if you want to focus to your study just do it..I'ill wait for next chapter..author-nim fighting! ^^
KairaLavender
#3
Chapter 4: Daebak!! Waiting for the next update XD
hopeyaralove #4
Chapter 1: uwa..daebakyo!!
rp_pcy
#5
Chapter 3: best siott xD! tsk updte update xD
nurulizzahramanlee
#6
Chapter 2: Faster update!!!!