Seven

Aku Hanya Ada Kau

‘’Hyemi-ahh !’’ Jerit Minki dalam keadaan gembira dan menuju ke arah Hyemi namun semasa dia berjalan melepasi Sehun, belakang bajunya ditarik Sehun dan dibawa keluar.

‘’Hyung ! Waeyo ?’’ Minki memberontak. Dia berusaha untuk melepaskan dirinya tetapi si Sehun terus menariknya hingga ke dalam bilik mereka. ‘’Kau tahu tak sebenarnya Hyemi tu ahli sihir? Cuba kau fikir logic, semalam dia hilang, pagi ni dah ada dalam bilik. Pelik, kan ?’’

Sehun cuba mengaburi fikiran Minki daripada berjumpa dengan Hyemi. Minki kelihatan sedikit percaya kata-kata hyungnya itu. Kemudian Sehun menyuruh adiknya duduk diam-diam di dalam bilik sementara dia pergi bertemu dengan Hyemi. Hyemi yang sedari tadi mengintip perbualan mereka cepat-cepat kembali ke bilik tidurnya.

Beberapa saat kemudian, pintu biliknya dibuka. Hyemi yang duduk membelakangi ointu itu tidak berpaling kerana dia sudah tahu siapa yang masuk. ‘’Kau nak apa ? Duk fitnah aku, cakap aku nie ahli sihir. What the ?!’’ Namun tiada balasan. Hyemi yang mula bengang hendak bersemuka dengan Sehun tetapi mulutnya ditutup dengan sebuah sapu tangan menyebabkannya semakin lemah kemudian pengsan.

Sehun menuju ke bilik Hyemi dan kini dia berada di hadapan pintu biliknya. ‘’Patutkah aku ketuk dulu? Kalau dia tengah salin baju kan, naya aku ! Eh, rezeki aku tu. Hehe ‘’ Sehun tersenyun sinis. Dia membuka pintu bilik Hyemi dan… kosong !

‘’Minah nie dah pergi mana? Takkan dia betul-betul ahli sihir kut !’’

 

Hyemi tersedar daripada pengsannya yang agak lama di sebuah tempat asing. Dia memerhati tempat itu dengan agak lama. Kelihatan using dan terbiar, tingkapnya begitu berhabuk.
‘’Kau dah bangun rupanya, baguslah. Boleh aku soal siasat kau sekarang,’’ Seorang lelaki masuk ke dalam bilik itu dan berjalan menghampiri Hyemi.

‘’Kau sape ?’’ Tanye Hyemi. Lelaki itu hanya tersenyum. ‘’Aku,  abang kepada Kim Namjoo, gadis yang kau selalu buli tu kan ? Hari nie, aku nak balas dendam terhadap apa yang kau dah buat pada adik aku,’’

Hyemi hanya tersenyum. ‘’Oo, patutlah. Si Namjoo tu memang lembik, nak lawan aku pun tak berani, sampai minta bantuan abang dia. Menyampah aku,’’ Hyemi bangun dari tempatnya berbaring tadi dan berjalan mendekati lelaki itu. Lelaki itu merenung Hyemi.

‘’Apa? Asal renung aku camtu ? Ingat aku takutlah ? Hey, kau bagitahu si Namjoo tu, lusa jumpa aku kat sekolah kay. Aku nak balik lu. Annyeong ,’’ Hyemi dengan sengajanya tunduk 90 darjah kepada lelaki itu. Selepas beberapa langkah, tangannya ditarik lelaki itu. ‘’Aku takkan biarkan kau terlepas !’’

Lelaki itu kemudiannya bertindak mencium bibir merahnya dengan rakus. Hyemi yang terkejut dengan situasi itu cuba melepaskan tangannya dari genggaman lelaki itu tetapi gagal. Genggamannya terlalu kuat. Lelaki itu menghentikan ciumannya.

‘’Aku, Kim Myungsoo, akan..’’ Hyemi menendang kelangkangnya sebelum dia menghabiskan kata-katanya sebelum berlari keuar dari rumah itu.

Sampai di luar, Hyemi cepat-cepat mengesat bibirnya itu. ‘’Eee, geli aku ! Tak pernah ada orang buat camtu kat aku. Hilang kesucian bibirku ini, tak sempat nak merasa first kiss dengan future hubby aku ! Celaka punya jantan ! Apa nama dia tadi ? Kim Myungsoo ? Okay, takpe, nanti adik kau yang kena !’’ Hyemi berjalan sambil merungut. Tanpa dia sedari, dia kini telah berada di kawasan perumahan Hanna. Ehh, Taehyung.

 

Sehun yang berada di dalam bilik Hyemi mencari Hyemi di dalam biliknya. Di kamar mandi, di bawah katil, di dalam almari. Setiap pelosok bilik itu dicarinya dan setiap drawer dibuka. Selepas yaakin bahawa Hyemi tiada di dalam biliknya, Sehun kini mencari di dalam rumah. Tanpa meminta bantuan Minki, dia meneruskan kerja-kerja pencariannya yang melebihi gaya seorang detektif itu seorang diri.

Minki yang kehausan turun ke tingkat bawah dan menuju ke dapur. Setibanya di dapur, dia kehairanan melihat hyungnya yang ke hulu ke hilir bagai kucing hilang anak. Dia bertembung dengan Hyemi yang baru masuk ke dalam rumah dan terus menuju ke biliknya di tingkat atas.
‘’Hi Hyemi,’’ Tegur Minki. Namun seperti biasa, Hyemi tidak mengendahkannya.

Selepas menghabiskan segelas jus orange, dia menghampiri hyungnya yang duduk bersandar keletihan. ‘’Hyung, hyung buat apa nie ? ‘’ Selepas mengembus nafas yang panjang, dia meminta bantuan Minki untuk mencari Hyemi.

‘’Mencari Hyemi ? Untuk apa ? Haa, hyung dan Hyemi main hide-and seek yer ? Tak ajak pun,’’ Minki memuncungkan mulutnya. ‘’Nie bukan permainan, Hyemi dah hilang nie,’’ Jelas Sehun.
‘’Hilang ? Bukan ke Hyemi ada kat atas ?’’  Sehun mengeleng-geleng kepalanya. ‘’Betul, hyung. Hyemi ada kat atas. Hyung tak percaya ke ?’’ Sehun memandangnya pelik. ‘’Kau nie biar betul!’’ Marah Sehun sambil mengetuk kepala dongsaengnya.

‘’Kalau tak percaya sudah, jap lagi kalau nampak Hyemi kat atas, jangan terkejut tau,’’ Sehun hanya memandang Minki yang sudah berlalu ke tingkat atas.

‘’Betul ke semua ini ? Atau ini hanya sekadar mimpi ? Atau Hyemi memang seorang ahli sihir !!! NOOOOOOOOO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!’’ Sehun menjerit sendirian. Minki dan Hyemi yang mendengar jeritannya menutup telinga mereka dengan bantal dari dalam bilik mereka masing-masing.

 


 

Okay, listen my dearest.

I really-really wont force u guys to subscribe my story unless u want to do it.

As long as u guys enjoy my story, i will keep writing  bc writing is my hobby.

And, fyi, i don't like ppl that subs my fanfic then ask me to do the same. Sorry, i wont. I cant enjoy ur story then.

Omg, ter'emotional' lah skit malam nie. Hehe.
Salam Ramadhan yer. Kosong-kosong hehe

So, saya dh addkan satu watak sampingan, eh DUA !
Haa, adik beradik Kim tuhh.
Kim Namjoo ( A Pink ) & abang die, Kim Myungsoo ( Infinite )
Amacam ? Okey x? Ke perlu baiki bnyk lagi nie ?

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
JustMangrishFic
'Aku Hanya Ada Kau' Dah lama teringin nak buat Malay fanfic. And i wanna be a novelist like Nurasyyi Rashid :D

Comments

You must be logged in to comment
baekhyung9295 #1
Chapter 8: Chapter 9 : eodi seo ?!! Palli datang sini xD update soonTT..TT
kaiyeol567
#2
Chapter 7: Update soon
nisa_kpopgirlfan
#3
Chapter 7: Keep calm okay.
Tapi Taehyung punye scene macam kurengg jerr....
Mark_Neymar #4
Wooaaa!!! Best nyaa fanfics awak. Saya dah subscribe fanfics awak. Nanti awak subscribe laa fanfics saya pulak. Thanks :)
fthahbhrdn
#5
VVVVVVVVVVVVVVVVVVVV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! omjaaaayyyy~~~ buat cerita ni best best plus daebaaakk!!!! first time bace fanfic malay kat sini,, ahaha :)
Taeryfai
#6