Chapter 1

I am Sorry

Hyomin seorang yang pendiam sejak daripada kecil lagi.Dia tidak mempunyai kawan kerana dia tidak pandai untuk berinteraksi dengan mereka.Ibubapanya meninggal dalam kemalangan ketika dia berusia 12 tahun,sejak daripada peristiwa itu dia mula menyepikan dirinya.Sudah 5 tahun dia tinggal bersama dengan neneknya sejak peristiwa tersebut.

Hyomin tidak pernah keluar dari rumah neneknya.Dia juga tidak pergi ke sekolah.Dia akan belajar di rumah.Di dalam biliknya tersedia sebuah ruang untuknya belajar.Dia akan meminta tolong neneknya untuk membelikannya buku jika dia memerlukannya.

Suatu hari kedengaran bunyi bising diluar rumah neneknya.Neneknya keluar ke pasar raya untuk membeli keperluan dapur tinggal hyomin keseorangan dalam rumah.Lalu dia mengintai di sebalik tingkap,dia melihat begitu banyak sekali kotak-kotak dan perabot-perabot dipindahkan ke sebelah rumah neneknya.Nampaknya hyomin mempunyai jiran baru.Dia tidak mengendahkannya lalu pergi ke ruang tamu untuk menonton televisyen.

Tiba-tiba loceng rumahnya berbunyi,Dia pun bangun lantas menuju ke pintu lalu membukanya.

"Hiii nama saya baekhyun,nama awak siapa?Nah ni kek untuk awak."kata baekhyun sambil menghulurkan sepinggan kek kepada hyomin.

"Te tee terima kasih,n na nama saya hyo hyo min."balas hyomin dengan gagap lalu mengambil kek tersebut.

"Hahaha kenapa awak gagap ni?"tanya baekhyun sambil ketawa kecil.

Hyomin tidak menghiraukan pertanyaan baekhyun lalu terus menutup pintu rumahnya."Hishh jiran baru ni macam-macam lah dia ni banyak songeh pula." kata hyomin dalam hati lalu dia meletakkan kek itu ke dalam peti sejuk.Kemudian dia terdengar suara neneknya sedang bersembang dengan jiran baru tersebut.Nampaknya neneknya sudah pulang dari pasar raya.Hyomin terus masuk ke biliknya lalu tidur.

Pada malam tersebut,hyomin dikejutkan oleh neneknya untuk makan malam.Lalu hyomin pun bangun dan pergi ke tandas untuk membasuh mukanya.

"Yahh! Hyomin jiran baru kita si baekhyun tu handsome kan baik pula tu."kata neneknya.

"Hishh nenek ni...min tengok tak pun!"balas hyomin.

"Kau tahu apa asyik terperap je dalam rumah!"marah neneknya.

"Apa-apa je lah nek."balas hyomin dengan malas.

Setelah selesai makan hyomin pun masuk ke biliknya untuk belajar manakala neneknya masuk ke bilik untuk berehat.

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
ParkMiYeonx
#1
Looking forward to updates ! :)
Lisa_exo
#2
Chapter 14: Soooo sad story , Baekhyun hhuhuhuh
BbyLolly #3
Chapter 14: Sweetnya luhan xD hahaha
saranghae_changmin
#4
Chapter 14: Happy, sad, and sweet.
exosaranghaeyo #5
Chapter 14: saye suke sgt cerite awk nieyh .. chapter 13 yg baekhyun pegi tingglkn hyomin tu sgt sedih .. awk buatlah crite bnyk2 lgi ..hihihi ...
Ayla_Qistina
#6
Chapter 14: sedihlah citer nie.. :'( tp kan, sya baca kat FB @twitter, sm ent kata Sehun dgn Luhan dh ada gf and Luhan akan umumkan gf dia time ep akhir exo showtime.. :'( citer nie best walaupun sedih..
kimdeunghi #7
Chapter 14: Yah!! It's so romantic ...have a love ending and something else...This is THE BEST FANFIC EVER!!! :)
OK_FARRA #8
Chapter 14: Ahhh...so sweet..
OK_FARRA #9
Chapter 14: Ahhh...so sweet..
ohmin_ #10
Chapter 13: im crying T_T